Hoofdmenu

Bridgestone BT-014

Gestart door Rookie, 08 september, 2005, 22:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Als ik morgen de beschikking zou hebben over één miljoen euro en ik bel morgen naar Ten Kate om te vertellen dat ik dat miljoen op hun rekening stort maar dat ze dan wel volgend jaar met Bitubo rijden zullen de tenkate fietsen volgend jaar op Bitubo staan.  zo werkt het.

:stupid:

Kijk maar naar het Laser en Arrow verhaal bij TKR. Arrow had een grote zak geld bij zich.


Of Pirelli de beste keuze of band is?
weet ik niet?  ik denk dat indien je spreekt van "de beste keuze qua band" dat dat afhankelijk is van meerdere factoren. Ligt op dat zeer hoge
Zelfs in iets als het ONK hier.  iedereen staat daar op Pirelli supercorsa. op enkele dunlop en michelin uitzonderingen na.
Waarom ze allemaal op pirelli rijden is eigenlijk onverklaarbaar.
In engeland wordt voornamelijk dunlop gebruikt (ook bsbk) en zelfs in amerika is de pirelli beslist niet in de meerderheid.
Als je hier een onk rijder vraagt waarom ie op pirelli rijdt is het antwoordt vaak,"omdat de rest dat ook doet".
Ik weet het ook niet..


Pirelli is volgens mij de goedkoopste band imo. Misschien een goede reden in combinatie met goede eigenschappen.

;)
[/quote]

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"Kan me niet aan de indruk ontrekken dat de Pirelli deal een Italiaans "onderonsje" is.  Net zoals ik me een aantal jaren terug niet aan de indruk kon ontrekken dat het SBK regelement nogal erg gunstig richting Ducati was.

:stupid:

Citaat van: "Hakinnen"
Michelin heeft de "power-race" destijds speciaal ontworpen voor het sbk. maakten er zelfs een straatband van om 'm gehomologeerd te krijgen.
Toen na een hele hoop research de band klaar was en er zelfs gebruikt werd gemaakt van een unieke rubbersamenstelling en productiemethode (de dual compound technologie)

Wist ik niet, leuk om te weten :D

Citaat van: "Hakinnen"
Je kunt je voorstellen dat ze daar bij Michelin niet bepaald happy mee waren.
Hoe het er had uitgezien als de bandenkeuze vrij was geweest en de michelin power race band zijn debuut had kunnen maken in het SBK?

Nou, de mannen met Michelin zouden dan waarschijnlijk vooraan rijden. Vervolgens zou iedereen overstappen van Pirelli naar Michelin, omdat de Pirelli-mannen het tempo van de Michelin-mannen niet kunnen volgen.

Aha, dat wilden de itakken dus voorkomen, dus besloten ze maar een Pirelli contract in te lassen. :roll:
Het lijkt wel alsof de organisator van het WK SBK eigenaar is van Pirelli oid :roll: Aandelen? Je weet het niet....

Citaat van: "Hakinnen"
Bij Bitubo is het aandeel in de SBK veel kleiner. Slechts bij enkele teams zoals Bertocchi Kawasaki, Team PSG-01 en het Gil Motorsport Honda team staan sommige motoren op Bitubo vering. Dat ligt niet aan eventueel kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken vering maar puur aan het feit dat Bitubo als "kleintje" tegen de "grote jongens" moet opboksen. Hoe groter de fabrikant , importeur of raceservice, hoe meer geld , hoe meer macht. Hoe meer mogelijkheden om "ertussen" te komen bij de grote teams.  Als je een groot team op jouw vering wilt hebben rijden omdat dat qua marketing en promotie interesant is zul je geld moeten meebrengen. en het gaat dan om serieuze bedragen.
Teams zijn zeer gevoelig als het budget en sponsoring betreft.  Als er twee veringsfabrikanten zijn met gelijkwaardig materiaal en de ene heeft er veel meer geld voor of voor over om een bepaald team met hun spullen te laten rijden dan zal dat de keuze zijn.
Als ik morgen de beschikking zou hebben over één miljoen euro en ik bel morgen naar Ten Kate om te vertellen dat ik dat miljoen op hun rekening stort maar dat ze dan wel volgend jaar met Bitubo rijden zullen de tenkate fietsen volgend jaar op Bitubo staan.  zo werkt het.

Ja precies. En dat is met alles.
Dom voorbeeld: Shimano. Koop een fiets, en wat zit er voor matriaal op? Shimano. Waarom zit het erop? Omdat Shimano spul veel goedkoper is doordat Shimano ook een soort monopoly-positie heeft binnen de fietswereld. Daardoor kan Shimano meer produceren, en zo de kosten omlaag brengen.
Terwijl Shimano bijv. echt niet beter is als Campagnolo.

Citaat van: "Hakinnen"
Heb helaas geen miljoen euro en als ik die had zou ik me uberhaupt niet druk maken over vering maar zat ik waarschijnlijk ergens onder een strakblauwe lucht in een "fout Hawai shirtje"onder een palmboom met in de linkerhand zo'n groen flesje export Heineken en in de rechterhand een wulpse wondermooie inheemse schone van net meerderjarige leeftijd. (das 18 toch he?)

:rofl:

Citaat van: "Hakinnen"
waar het de pirelli's betreft is het aan de ene kant niet netjes om al die teams hetzelfde merk banden verplicht door hun strot te duwen.  ze zijn immers ook vrij in de keuze van andere merken onderdelen en dus zou dat voor banden ook moeten gelden.
Aan de andere kant,.wellicht brengt het de competitie wel wat dichter bij elkaar.  mede door de verplichte pirelli's hebben we de laatste tijd een zeer spannend en competetief sbk veld.
Ik ben ervan overtuigd dat als de bandenkeuze vrij zou zijn er wellicht andere motoren op andere plaatsen zouden finischen.

Juist. Maar Pirelli doet wel de rondentijden kelderen, en dat vind ik jammer. Pirelli hoeft zijn banden niet te verbeteren, want daar heeft Pirelli zelf toch niks aan...

Citaat van: "Hakinnen"
Weet wel dat één van de problemen bij het optreden van JvdG afgelopen SBK op de engelse Rizla Suzuki was dat de geometrie en rijwielgedeelte niet pasten bij de pirelli.  de fiets kwam uit het BSBK en had een dunlop seting.

Jurgen heeft altijd de grootste praatjes vóór de race, en de beste excusen ná de race imo.
De kerel moet gewoon wat meer die gashandel opendraaien, en wat minder lullen.
Zelfde met die broer van hem, heb je zijn commentaar al eens gehoord bij de MotoGP? :rofl: Die gast kunnen ze beter vakken laten vullen oid..

Praatjes vullen geen gaatjes imo.

Citaat van: "Hakinnen"
Zelfs in iets als het ONK hier.  iedereen staat daar op Pirelli supercorsa. op enkele dunlop en michelin uitzonderingen na.
Waarom ze allemaal op pirelli rijden is eigenlijk onverklaarbaar.
In engeland wordt voornamelijk dunlop gebruikt (ook bsbk) en zelfs in amerika is de pirelli beslist niet in de meerderheid.
Als je hier een onk rijder vraagt waarom ie op pirelli rijdt is het antwoordt vaak,"omdat de rest dat ook doet".
Ik weet het ook niet..

Volgensmij kunnen ze de Pirelli's het goedkoopst krijgen, kwestie van deals met de importeur, sponsoring e.d.?
Zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet...

May Day

Citaat van: "Bakkertjedeeg"De discussie ging over de bandendruk verlagen met 0,3 tov straatgebruik waardes. Dan zit je gewoon veel te hoog en wordt de band veel te warm. Persoonlijk heb ik behoorlijk wat geëxperimenteerd, maar ik kom constant terug bij de 2,1/1,9.  2,1 achter vind ik echt niet prettig.
Volgens mij wordt ie dan juist niet warm genoeg. Want hoe zachter de band, hoe meer beweging in de band en hoe warmer ie dus wordt. Wat wel zo is, is dat een straatband een lagere werktemperatuur heeft dan bijvoorbeeld een sc. Die sc's moet je op 70 graden hebben, een straatband is dan al aan het smelten. De temperatuur is minstens net zo belangrijk als de spanning. Ik rij normaal met 2,1/2,1 op circuit, in koude toestand natuurlijk. De banden zijn dan als het buiten 25 graden is lekker op temperatuur na een sessie. Niets te heet en stabiliteit genoeg.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober