tip hefbrug

Gestart door DeWitte, 30 november, 2005, 11:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

marcos

Schint er iel te zijn. Geen echte kwaliteit. Is meer voor brommertjes en lichte off te road fietsjes.

Ga mijn pan european of mijn fj1200 hier echt niet opzetten.

B-Witch

Neem aan dat als er 360kg hefvermogen bij staat, dat je dan met een gerust hart, je motor erop kan zetten, die Pan weegt toch maar 289kg ? :shock:
Dus moet makkelijk kunnen...
of wou je ze der alle twee tegelijk opzetten? :rofl:
You may own the bike, but the bike possesses you.

May Day

De HEF capaciteit zegt natuurlijk niks over de draagkracht van het plateau.....

Met name het stuk waar het achterwiel op rust lijkt me niet echt stabiel. Vooral niet als je daar een paddock-stand op wilt gebruiken.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

QuattroFrits

Ik heb die hefbrug al eerder daar gezien, de stabiliteit is meer dan genoeg alleen dat gedeelte voor het achterwiel is de eigenlijke oprij plaat.
Als je deze stabiel vastmaakt (vastlassen) kan hij veel hebben.
Voor mijn choppertje is hij te kort en zou ik hem met +/- 15cm moeten verlengen.
Maaaaaar, eerst moet ik de garage opruimen zodat ik weer een beetje ruimte krijg.
Ze zijn trouwens vaker in de aanbieding.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

marcos

Citaat van: "suzuki-girl"Neem aan dat als er 360kg hefvermogen bij staat, dat je dan met een gerust hart, je motor erop kan zetten, die Pan weegt toch maar 289kg ? :shock:
Dus moet makkelijk kunnen...
of wou je ze der alle twee tegelijk opzetten? :rofl:
Op het panforum staat een bericht van iemand met foto's welke laten zien dat hij met een pan st1100 is doorgezakt met dit model. waren niet zo'n mooie foto's

B-Witch

Tsja dat is knap lullig,
maar ik mag er toch vanuit gaan dat je op een motorhefbrug een motor kunt zetten :?:

of ben ik dan echt blont :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Een beetje hefbrug moet in mijn ogen een ton kunnen hebben. 360 kilo maximaal betekent dus dat de brug bij 200 kilo al scheef gaat trekken :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Een beetje hefbrug moet in mijn ogen een ton kunnen hebben.

:?




:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Een ton (1000 kg dan hè........) lijkt mij wat overdreven als benodigd hefgewicht.
Echter, de professionele modellen van dit soort hefbruggen kosten altijd meer dan 500 pleuri.
Omdat Heuts jouw hobby niet gaat sponseren, kun je heel eenvoudig beredeneren dat het prijsverschil ergens moet zitten in de gebruikte materialen en wijze van construeren.

Ik zou m'n brik óók niet op zo'n ding zetten wat in China door een zwaar onderbetaalde communist in elkaar geflanst is.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Citaat van: "Busaberke"Een ton (1000 kg dan hè........) lijkt mij wat overdreven als benodigd hefgewicht.
Echter, de professionele modellen van dit soort hefbruggen kosten altijd meer dan 500 pleuri.
Omdat Heuts jouw hobby niet gaat sponseren, kun je heel eenvoudig beredeneren dat het prijsverschil ergens moet zitten in de gebruikte materialen en wijze van construeren.

Ik zou m'n brik óók niet op zo'n ding zetten wat in China door een zwaar onderbetaalde communist in elkaar geflanst is.

Mja wij rijden dan wel een echte motor, hebben dat ding eigenlijk niet nodig :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"Een ton (1000 kg dan hè........) lijkt mij wat overdreven als benodigd hefgewicht.
Echter, de professionele modellen van dit soort hefbruggen kosten altijd meer dan 500 pleuri.
Omdat Heuts jouw hobby niet gaat sponseren, kun je heel eenvoudig beredeneren dat het prijsverschil ergens moet zitten in de gebruikte materialen en wijze van construeren.

Ik zou m'n brik óók niet op zo'n ding zetten wat in China door een zwaar onderbetaalde communist in elkaar geflanst is.


: ^

mee eens.

Ik gebruik zelf ipv een brug een lift vanwege ruimtebesparing. Gebruik die vaak en heb dus een goede nodig. Lift kost zo'n 500 euro , das veel geld. krijg daar wel kwalitatief erg goed materiaal.  Is er evt iets niet goed of kapot hoef ik maar te bellen en het komt in orde.
Heb geen zin om met een chinees "el cheapo"geval te staan gochelen en kan het me niet veroorloven dat er iets mis gaat wanneer er een fiets op moet staan die niet van mijzelf is.

Neemt niet weg dat het goedkope chinese spul best een "low-budget" oplossing kan bieden voor de motorrijden die slechts zeer af en toe zijn fietske "hoog zet".

het is denk ik weer eens zoals met ongeveer alles in de motorbranche.  kwaliteit kost nu eenmaal geld.  Money = horsepower immers.

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"
Ik gebruik zelf ipv een brug een lift vanwege ruimtebesparing. Gebruik die vaak en heb dus een goede nodig. Lift kost zo'n 500 euro , das veel geld. krijg daar wel kwalitatief erg goed materiaal.

Het maken van motor-hulpmiddeltjes zoals liften etc. zie ik een beetje als een hobby.
De mijne heb ik voor een paar centen in elkaar gestoken.
Alle onderdelen zijn elders gesloopt (jaja, met toestmming van de desbetreffende, voormalige eigenaren)
Zo zitten er balken van een magazijnstelling in, aandrijving van een Darley-schaar, tranenplaten van een bordes, electronica van een inpakmachine enz.

Het leuke aan dat ding is dat ik hem kan opklappen wanneer ik 'm niet gebruik.

PS: Haki, mag ik die lift eens komen opmeten ?

PS2: wie wil die lift eens voor mij verven? Daar ben ik absoluut niet geschikt voor. Ik denk aan een parttimer o.i.d. als vrijwilliger.  :mrgreen:



Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009