European Motor Show Brussels

Gestart door DeWitte, 01 december, 2005, 20:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

not me; helaas  :? had graag gegaan want de nw 1200 Gs Adventure schijnt daar getoond te worden :wink: alhoewel kga naar Mestreech " intermot classic" exclusieve vierwielers lobbyen voor de Ride 4Fun :wink: ook leuk :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

peter

Wat een weekend,feestje afgezegd voor een waardeloze cursus te volgen in Culemborg.Dan maar naar Brussel om de 1200 adventure te bewonderen.Wat een tegenvaller..ik vind hem dus echt verschrikkelijk.
Dus maar eens stiekem gekeken bij KTM..en terug op de parkeerplaats 3 uur zitten wachten om weg te komen.Blij dat ik weer kon ga werken.

Deze is dus wel mooi...



of deze...


DeWitte

wat was er zo lelijk aan de GSA1200 peter?? op piccie's vin ik um wel stoer :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "peter"
naar Brussel om de 1200 adventure te bewonderen.
Wat een tegenvaller..
ik vind hem dus echt verschrikkelijk.

Dus maar eens stiekem gekeken bij KTM..
Deze is dus wel mooi...

inderdaad........... verstand komt met de jaren :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

peter

Citeerwat was er zo lelijk aan de GSA1200 peter?? op piccie's vin ik um wel stoer

Tja,moet  je gewoon zien denk ik,maar het is echt te zien dat ze maar wat onderdelen tegen de 1200 gs hebben aangegooid en overal van die losse deeltjes.Echt lelijk.Zal eens nadenken over een KTM of anders de mijne met andere vering uitrusten...bitubo natuurlijk.

DeWitte

kheb met de 950 adventure van KTM gereden een jaar of wat geleden toen ie net uit was; blok, gasreactie super, veel agiler dan de 1150 GSA;
maar de remmen (ook geen ABS verkrijgbaar), het duiken tijdens het remmen, de afwerking (priegelig) en de ketting hebben mij toen doen besluiten om lekker bij de beemer te blijven.

Ik zag wel al op piccie's van de 1200GSA dat ze bekabeling van bijv. de optionele mistlampen slordig hadden weggewerkt. mja dat is mijn gehele indruk van de GS1200 serie; beetje rommelig en plastiekerig; mijn huidige 1150 GSA ziet er daarentegen veel stoerder en degelijker uit. (heb eens een aanvaring met een tupperwaredoos gehad :mrgreen: waar de GSA absoluut als winnaar uitkwam qua degelijkheid en schade :rofl:) geintje he BB  :wink:

Toch heb ik 2 dagen mogen rijden met de 1200gs demo van mokam en was behoorlijk onder de indruk van het veel lichtere gewicht en het + aan vermogen en koppel. echte veegmachine 8)

tsjaa keuzes??? :? ik weet het soms ook niet :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"kheb met de 950 adventure van KTM gereden een jaar of wat geleden toen ie net uit was; blok, gasreactie super, veel agiler dan de 1150 GSA;
maar de remmen (ook geen ABS verkrijgbaar), het duiken tijdens het remmen, de afwerking (priegelig) en de ketting hebben mij toen doen besluiten om lekker bij de beemer te blijven.

Ik zag wel al op piccie's van de 1200GSA dat ze bekabeling van bijv. de optionele mistlampen slordig hadden weggewerkt. mja dat is mijn gehele indruk van de GS1200 serie; beetje rommelig en plastiekerig; mijn huidige 1150 GSA ziet er daarentegen veel stoerder en degelijker uit. (heb eens een aanvaring met een tupperwaredoos gehad :mrgreen: waar de GSA absoluut als winnaar uitkwam qua degelijkheid en schade :rofl:) geintje he BB  :wink:

Toch heb ik 2 dagen mogen rijden met de 1200gs demo van mokam en was behoorlijk onder de indruk van het veel lichtere gewicht en het + aan vermogen en koppel. echte veegmachine 8)

tsjaa keuzes??? :? ik weet het soms ook niet :cry:

We hebben het al eens vaker over de verschillen gehad tussen de beemer en de ktm. en ook tussen de verschillen tussen de 1150 en de 1200.
Denk dat de punten die je aanhaalt idd zo zijn al moet ik toch vermelden dat de LC8A die ik toen had wel goed remde, denk dat op het exemplaar waar jij toen mee gereden hebt en voorganger de remblokken "verkloot" heeft? Het duiken tijdens het remmen hoort erbij. jij bent dat niet gewent door de andere voorvering van de BMW maar als er iets o.k is aan de KTM is het die voorvork wel,.  Vergeet ook niet dat de KTM een afgeleide is van een competitie machine en veel meer "off-road" eigenschappen heeft behouden dan de Beemer.

Hoe dan ook , ik vond het een fantastische motor die KTM.  megakrachtbron en uitermate goed sturend voor zo'n hoge all-road.
Moest ik ooit een motor uit pure funtionaliteit moeten kopen werd het zo'n KTM LC8A.

Moest ik een top drie maken dan stond de KTM absoluut op de eerste plaats, gevolgd door de beemer GS1150 en pas daarna op afstand de GS1200 die me niet kon bekoren, vondt 'm traag, en vooral karakterloos en te "steriel"...dode motor imo..

Maar das natuurlijk slechts een persoonlijke mening..

nog een KTM/ Hakki piccie gevonden....staand de slingerberg in Geulle op..






:shock:

:wink:

karz

Citaat van: "Hakinnen"

nog een KTM/ Hakki piccie gevonden....staand de slingerberg in Geulle op..






:shock:

:wink:

Shiek he, lijkt net of je af gaat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"We hebben het al eens vaker over de verschillen gehad tussen de beemer en de ktm. en ook tussen de verschillen tussen de 1150 en de 1200.
Denk dat de punten die je aanhaalt idd zo zijn al moet ik toch vermelden dat de LC8A die ik toen had wel goed remde, denk dat op het exemplaar waar jij toen mee gereden hebt en voorganger de remblokken "verkloot" heeft?

sorry maar de remkracht die nodig is en de vertraging die de KTM liet zien kan echt niet tippen aan de bekrachtigde remmen vd Beemer. Lees je trouwens in elk vakblad. laatst nog een vergelijkingstest tussen de Gs/KTm supermoto en multistrada in Motor (waarbij die laatste helemaal geen indruk maakte)

Citaat van: "Hakinnen"Het duiken tijdens het remmen hoort erbij. jij bent dat niet gewent door de andere voorvering van de BMW maar als er iets o.k is aan de KTM is het die voorvork wel,.  Vergeet ook niet dat de KTM een afgeleide is van een competitie machine en veel meer "off-road" eigenschappen heeft behouden dan de Beemer.

Klopt, maar in feite zijn de motoren dan ook niet te vergelijken :?  de KTM is veel meer "off road" geënt (zie ook zijn veel groter voorwiel en langere veerwegen) de Beemer daarentegen is veel meer "weg" gebouwd. (abs/cardan/ergonomie)

Citaat van: "Hakinnen"Hoe dan ook , ik vond het een fantastische motor die KTM.  megakrachtbron en uitermate goed sturend voor zo'n hoge all-road.
Moest ik ooit een motor uit pure funtionaliteit moeten kopen werd het zo'n KTM LC8A.

je verward functionaliteit met persoonlijke voorkeur waarde Haki :wink: ech wel!


en dat houwen we zo  :yes6rs:  ik wil iig wel een 1200Gs :mrgreen: (moet wel nog eerst me huidige mammoettanker verkopen en Ma overtuigen om nu eindelijk dat spaarboekje aan mij te geven)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

peter

Zal eens een uitgebreide proefrit gaan maken op de KTM.
Nadeel vind ik dat hij onvriendelijker in onderhoud is als
een BMW maar als hij lekker rijdt is dat toch allemaal niet
zo belangrijk.Bedankt voor jullie mening en info.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"

je verward functionaliteit met persoonlijke voorkeur waarde Haki :wink: ech wel!



Nee, toch niet..

alhoewel...

bedoelde meer ,..als ik ooit nog eens een motor zou kopen uit functionaliteit dan werd het de KTMLC8A.   met functionaliteit bedoel ik eigenlijk : "een motor puur als gebruiksfiets / pratisch vervoer"

Dat de beemer waarschijnlijk functioneler is dan de KTM klopt wel denk ik

Toch zou ik de KTM kiezen al was het maar om zijn krachtbron (waarvan ik overigens al een "expert" heb horen zeggen dat die LC8 blokken niet de hoge kilometerstanden zullen halen als de twin beemers dat doen?)

De KTM dus voor Hakki,..ding gaat als de brandweer en dat het blok geen 100.000km meegaat?  what the f*ck...doet mijn Duc ook niet

 :wink:

B-Witch

Ik vind het wel een stoere die KTM...
Helaas heb ik te korte beentjes, zo op de foto's te zien is ie behoorlijk hoog :?:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Citaat van: "suzuki-girl"Ik vind het wel een stoere die KTM...
Helaas heb ik te korte beentjes, zo op de foto's te zien is ie behoorlijk hoog :?:

Dan moet je ook geen GS nemen, daar val je snel mee om als je korte beentjes hebt!  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik vind het wel een stoere die KTM...
Helaas heb ik te korte beentjes, zo op de foto's te zien is ie behoorlijk hoog :?:

Dan moet je ook geen GS nemen, daar val je snel mee om als je korte beentjes hebt!  :twisted:

:rofl:  :shutup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik vind het wel een stoere die KTM...
Helaas heb ik te korte beentjes, zo op de foto's te zien is ie behoorlijk hoog :?:

Dan moet je ook geen GS nemen, daar val je snel mee om als je korte beentjes hebt!  :twisted:

zolang je maar zorgt dat je zacht valt :mrgreen:  en ff on-topic. de beemer heeft een verstelbaar zadel (in hoogte) en ook nog een extra verlaagd zadel als optie :wink: (behalve de Adv dan he?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away