Hoofdmenu

Conditie ??

Gestart door DeWitte, 01 december, 2005, 20:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gehaktbal

toestand is weer toppie zegt ie :wink:
naked bike or wife,i like it both

Mounty

Heb vandaag ff accutest gedaan, hagt aan dat goedkope druppelladertje achter een tijdklokje. Ik heb vorigeweek gedestileerd water bijgevuld en toen gemeten: 6,3V bij belasting van 25Ampere..
Na een nachte aan de lader was dat al 8.3V..
nu vandaag was ie 13.4Volt bij een belsting van 25 Ampere..(regelbare weerstand)
onbellast gaf ie 14.7 aan.

Mijn conclusie...accu is nog goed en ladertje doet zijn werk goed, al heb ik hem nu niet contineu aan staan.

Heb de motor meteen geprobeert te starten en starte eigenlijk meteen met een beetje chocke.
Moet wel zeggen dat het in mijn garage niet onder de 3 graden komt, heb er een cv keteltje hangen wat mijn garages en kelders verwarmt bij vorst gevaar.

o ja...de accu is van 1997..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

peter

Er komt een nieuwe optimate op de markt.De optimate 3 SP.Beter voor onderhoudsvije accu's.In het voorjaar leverbaar.(goeie timing  :? )

d'r Blieje

Tja,

In verband met het alarm heb ik ook een Optimate aan m'n CBR hangen. Controleer wel halverwege de winter ff het nivo van de accu! Dan blijft alles  prima.

Tenminste...

Als vrouwlief niet ff een stofzuiger op JOUW stopcontact insteekt. Lader weer insteken? Ho maar! De lader gaat dan als gebruiker werken, die mooie lampjes op de lader werken dan nog even... dan... niets meer... helemaal dood!

Ik heb wel een Optimate van de 1e generatie. Weet iemand of dit al in de electronica is opgelost?
Blieve lache...8)

Richard K.

Sinds gisteren een BMW acculader aangeschaft (vanwege het CAN-bus systeem op mijn ST).

Én afgelopen week een software update gehad  :shock: omdat de accu zo snel capaciteit verliest.

(Ik geloof dat mijn ST nu draait op WinXP SP 2 of zoiets....  :roll: )

Volgens "het boekje" moet ie 4 weken kunnen stilstaan. Maar onder de huidige omstandigheden start ie al niet lekker als hij 1 week stilstaat ( ja ja ik weet t. Ik ben geen échte motorrijder. In de winter rij ik alleen in de weekends  :evil: )

Hey ben ik hier de enige met een BMW acculader?!
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

ff een vraagje; Wrom kan een "normale" acculader niet op de nw beemers met Can-bus? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "Dwars"ff een vraagje; Wrom kan een "normale" acculader niet op de nw beemers met Can-bus? :?

euhm.... ik heb mij laten vertellen door de ingewijden dat alle elektrische onderdelen door een soort besturingssyteem (allá, ik noem dat vanaf nu maar BMW XP) wordt bewaakt. óók de 12V boordaansluiting die er op zit.

BMW XP detecteert of er een stroomverbruiker aan de 12V aansluiting is aangesloten, en indien dat niet zo is, koppelt hij de aansluiting af.

Als je die aansluiting voor de acculader gebruikt, dan detecteert BMW XP geen stroomverbruik (want geen belasting, juist het tegendeel vindt plaats), en na n kwartiertje of zo schakelt BMW XP aansluiting af en stopt het bijladen.

Een BMW lader stuurt om de zoveel minuten een signaaltje waardoor de aansluiting "open"  blijft.

Alternatief is lastige dingen doen met apart aansluitinkje fabrieken direct aan de accupolen en alsnog een optimate kopen. Maar ik heb al zo weinig plek onder het zadel bij de accu voor extra kabel/stekkergedoe. En heb zéker geen zin om met dit koude weer buiten aan de accu te gaan fröbelen  :evil:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Trouwens hier een handige beschrijving van een doe-het-zelf modificatie om bij kou of een slechte accu een spanningsdip te krijgen waardoor je Beemer het ABS niet opstart. :wink:

Citeer"Door deze aanpassing is de ABS-pjoeter spanningsloos zolang de startmotor draait. Het ontlastrelais schakeld nl alle stroomgebruikers uit tijdens het starten. De spanningsdip wordt dan niet meer geregistreerd"

met de complimenten vd GS club :wink: (bron)

waarom die knappe koppen van bmw dat niet zelf verzonnen hebben vraag je je toch af??  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away