Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"daar heeft schmetzke's pocket wel al es de politie van dichtbij gezien  :roll:  niet zo'n goed idee dus

:rofl:  IDD

Volgensmij was dat wel puur toeval toen  :?  Maar toch een strakke actie  :lol:

Desmo-devil

Hey Busaberke hoe is het met het pockerbike project ? Is ie al in de kleuren gezet of staat het project even in de ijskast ? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat. :D

Busaberke

Citaat van: "Desmo-devil"Hey Busaberke hoe is het met het pockerbike project ? Is ie al in de kleuren gezet of staat het project even in de ijskast ? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat. :D

project staat idd ff in de ijskast.

Ik heb sinds septmber een nieuwe baan die al mijn beschikbare tijd opslokt, daarnaast ben ik aan het verbouwen geslagen t.b.v. een kantoor-aan-huis.

De komende winter wordt 'ie in elk geval afgewerkt.
De benodigde kuipruit en wit spatbord zijn al binnen!  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

#138
Mijn laatste post omtrend de PB dateert alweer van augustus 2006.

Nu, méér dan een jaar later is de verbouwing van het huis gereed  :yes6rs: , en ik ga pas in het voorjaar weer aan het volgende verbouwingsproject beginnen, dus heb ik de draad met de PB weer opgepakt.  :cool:

Omdat ik een oplossing moest bedenken vanwege het gebrek aan ruimte voor een luchtfilter onder het zadel, heb ik besloten de carburateur 180 graaden verdraaid te monteren.

Hiertoe moest ik wél een ander spruitstuk maken.
Na wat draaien en frezen had ik deze onderdelen:



Vervolgens de zaak aan elkaar lassen en afwerken, zodat er een nieuw, hoger spruitstuk met een andere hoek ontstaat,



Tot slot de zaak weer in elkaar geschroefd maar helaas ...... het blokje liep als een ouwe dweil en maakte een heel vreemd geluid, alsof er een schorre kanarie in het blok zat. :roll:

Ter controle de hele zaak weer teruggebouw en jawel, nu liep het blok wél weer naar behoren.

Na een grondige inspectie kwam ik tot de conclusie dat de flens van het spruitstuk te groot was, waardoor er valse lucht aangezogen werd.
Daarom de flens her en der nog wat afgefreesd, de spruitstukken terug omgebouwd en YES !!!!!: het ding loopt weer zoals het hoort!



TATAAAAAAA !!!!!!!



Dan is dit het eindresultaat. Een carburateur MET luchtfilter die makkelijk bereikbaar is en dankzij het RAM-AIR effect wellicht vele PK's gaat winnen .......   :mrgreen:

Nu wordt het tijd om nog wat puntjes op de i te zetten, waarna het zaakje gespoten kan gaan worden.
Maar dat zal moeten wachten tot in het voorjaar, want ik heb helaas niet de beschikking over een verwarmde spuitcabine .... :cry:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen


Joepie1958

ik schreef het al, nog geen 100 kg :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil


Busaberke

Nou, het is er toch nog van gekomen.
Afgelopen week heb ik het project weer opgepakt, ff een update:

Eerst heb ik nog wat puntjes op de i gezet en het witte voorspatbord met kuipruit passend gemaakt. Dit is de eerste keer dat de PB helemaal afgemonteerd was.





Vervolgens weer alles uit elkaar geschroefd want het is tijd geworden om te gaan spuiten !



Om te voorkomen dat m'n hele garage met lak besmeurd wordt heb ik ff een provisorische "spuitcabine" gebouwd, maar het werkt goed!





Tot slot heb ik besloten om óók de kuip over te spuiten, want er zit veel kleurverschil tussen de diverse delen.
Dat is wél weer een hoop extra schuren, ontvetten, primer spuiten, schuuren, ontvetten en spuiten enz. Maar ik vrees dat het eindresultaat anders tegen gaat vallen.
Op dit moment is dit zo ongeveer de stand van zaken:



wordt vervolgd!




Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Ik zie daar ook wat fijne gereedschapswand oplossingen :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 17 juni, 2008, 14:16:46
Ik zie daar ook wat fijne gereedschapswand oplossingen :mrgreen:

betere oplossing als de mijne. :oops: ik heb een kelder waar ik meestal moet graven naar een stuk gereedschap. Vind wel altijd wat ik nodig heb, soms nog meer  :mrgreen: en dingen die ik niet meer wist dat ik die had. zoals een laseruitricht dinges.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Robert, hij wordt mooi, heel erg mooi, zeker weten, goed bezig.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

QuattroFrits

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 17 juni, 2008, 16:56:28
Robert, hij wordt mooi, heel erg mooi, zeker weten, goed bezig.

Helemaal met Tonnie eens, het is een wondermooi machientje.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Zeer gaaf ik begin er spontaan van te kweilen. Respect :yes6rs: ik zie tien keer liever iets dat zelf gemaakt is dan zo'n chinees hok dat je kant en klaar kan kopen. :worship-cool: :worship-cool:
Smells like rubber