Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

is dit nix als alternatief voor een tankje :mrgreen:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

whahaaa, dat ken ik erges van :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"Ah ,..dus als ik het goed begrijp moet de puch voorvork ff uit elkaar, dan slijp je de binnenpoten korter en vervolgens pers je aan de onderzijde weer e.a plat en frees je een sleuf voor de vooras? daarna zet je weer alles in elkaar...  hoe lang maak je de poten?  centimeter of 40?
ongeveer, ja.

Citaat van: "Hakinnen"Er zit slechts een veer in zo'n puch vorkpoot?
YEP!

Citaat van: "Hakinnen"Niks van olie of vet?
NOPE!

Citaat van: "Hakinnen"Das niet zo moeilijk idd..

zit ook te denken om zo'n geveerd voorvorkje in Luca's bamiracer te hangen.
Kun jij me vertellen wat de diameter van de vorkpoten is op het gedeelte dat in de kroonplaten gaat.?  ff kijken of dat evt gaat passen of dat ik dan ook andere kroonplaten moet laten fabriceren.

alstublieft:



Let op:
- Het balhoofd is zelf gedraaid omdat het Puch exemplaar langer is, waardoor de verhoudingen niet mooi uit zien, er zijn wel Puch balhoofdlagers en stuurpen toegepast..
- De kroonplaten worden ook zelf gemaakt omdat door inkorten van de vork de naloop vrijwel verdwijnt.
Als je meer info wilt, of eens komen passen, hoor ik het wel.

Citaat van: "Hakinnen"
Nog iets.....als het zo is dat er standaard slechts een veer in zo'n puchpoot zit he.....denk jij dat het evt mogelijk is om in zo'n poot iets te fabriceren waardoor er naast vering ook iets van demping ontstaat?  Ik bedoel, is er evt plaats om ook met olie te werken?  Zit te denken aan het evt inbouwen van een eenvoudige "cartridge" in de vorm van een heel simpel buisje met een "oliegaatje" erin?  wat denk je? ik weet niet hoe zo'n puchvorkje eruit ziet......

als de cardridge klein genoeg is, waarschijnlijk wel, zie tekening

Citaat van: "Hakinnen"
edit: zat net ff naar je tekening te kijken...

Ik denk dat die achtershock niet volledig gaat functioneren als je 'm zonder iets van linksysteem zo ver naar voren op de achterbrug monteert?  enig idee van de lengte die je nodig hebt voor zo'n shock? de lengte van de shock zelf.. waarom plaats je die shock niet aan één zijde van de achterbrug en dan wat verder naar achter,  de "scootermanier".
Heb je een shock?
Ikke wel.... :roll:  :wink:

Ik heb een shock van een ATB-bike genomen, omdat ze gebruikt nix kosten en qua maatvoering en belasting met mijn toepassing overeenkomen.

Is zo'n linksysteem echt nodig?
Er worden toch ook motoren gebouwd, b.v. Duc supermono die de schock rechtstreeks op de brug hebben staan. En ik snap ook wel dat de supermono een "iets" geavanceerdere shock zal hebben dan die chinese shock wat ik ga gebruiken.
Ik wil i.i.g. dezelfde verhoudingen t.o.v. het scharnierpunt gebruiken zoals dat bij die donor-ATB fiets het geval is.

De scootermanier vind ik niet mooi, dan lijkt de mini niet meer op een racemotor.
De verende achterbrug zit er puur op om het bling-bling gehalte van de mini op te vijzelen.
Dat neemt niet weg dat ik een zo goed mogelijk resultaat na streef, dus als je aanvullende info hebt waardoor het e.e.a. beter zou functioneren hoor ik dat graag van je.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

links systeem wordt toch alleen gebruikt om t veren progressief te laten verlopen?

dus, als je ergens n schock' uit weet te halen met progressieve veer zit je al n stuk in de richting, zal mss niet zo goed zijn als n links systeem, maar goed.

Er zijn zat op oudere motoren die ook gewoon de schokbreker(s) direct op de achterbrug hebben, of t er dan 1 of 2 zijn zal niks uitmaken, toch?

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Als iemand nog een echte USD Puch Maxi voorvork zoekt... ik breek me de nek er over :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Citaat van: "Herr Tod"Als iemand nog een echte USD Puch Maxi voorvork zoekt... ik breek me de nek er over :mrgreen:



Zo een bedoel je ?  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Die is niet USD :?: Nee die van mij kwam zelfs nog met spaakwielen :lol: Op die vork van je foto heb ik es met Bertel een schijfrem van een Zündapp (240 mm schijf) in combinatie met de rempomp van een GS 500 gezet :lol: Resultaat... een gebroken linkervorkpoot :shock: De veer hong er buiten :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Als iemand nog een echte USD Puch Maxi voorvork zoekt... ik breek me de nek er over :mrgreen:

Yep! interesse!

twee losse veerpoten? diameter en lengte?

Kost ie?  

:wink:

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"

Ik heb een shock van een ATB-bike genomen, omdat ze gebruikt nix kosten en qua maatvoering en belasting met mijn toepassing overeenkomen.

Is zo'n linksysteem echt nodig?

Neen, niet persee noodzakelijk.

Er worden toch ook motoren gebouwd, b.v. Duc supermono die de schock rechtstreeks op de brug hebben staan.

Klopt , er zijn meerdere motoren die geen linksysteem hebben. De 748 hier heeft ook geen linksysteem en de shock rechtstreeks aan de bovenzijde van de achterbrug gemonteerd


Ik wil i.i.g. dezelfde verhoudingen t.o.v. het scharnierpunt gebruiken zoals dat bij die donor-ATB fiets het geval is.
dat is wat me in feite opviel aan de tekening.  de positie van het onderste montagepunt t.o.v het scharnierpunt. De afstand van het montagepunt tot aan het scharnierpunt van de achterbrug is redelijk kort denk ik.

De scootermanier vind ik niet mooi, dan lijkt de mini niet meer op een racemotor.
Heb je gelijk in..


Dat neemt niet weg dat ik een zo goed mogelijk resultaat na streef, dus als je aanvullende info hebt waardoor het e.e.a. beter zou functioneren hoor ik dat graag van je.
Neen , ik heb in feite weinig specifieks te melden of aanvullende info  voor je om de simpele reden dat ik geen ervaring heb met veringsmaterie specifiek voor een pocketbike.  Zou er wel graag wat mee willen experimenteren maar het dat is zeer helaas in feite verloren tijd in mijn geval omdat pockets in principe geen vering hebben en de meeste reglementen tevens het gebruik van vering verbieden.
In neem aan om dezelfde (mij niet geheel duidelijke) regels die ook het gebruik van vering in de kartsport verbieden.
Ik kan me toch voorstellen dat bij wedstrijdgebruik op de "buiten" kartbanen een pocketbike coureur voordeel kan halen uit een wel afgeveerde bike. Er wordt overigens dan wel weer hier en daar met stuurdempers gereden.

ben overigens zeer benieuwd naar hoe je "zelfbouw" er uiteindelijk uit komt te zien..vindt het een tof project.

Oja, heb een andere ( buizen) frameke met een afneembaar achterbrugje op de kop kunnen tikken voor Luca's bamiracer(zie piccie). hoop het volgende week in huis te hebben , ff nakijken, hopen dat het recht is en dat de lassen "proper" genoeg zijn. FF netjes in de goede kleur spuiten , alles omzetten  naar het nieuwe frame en dan kan ie de zondag erop voor het eerst met zijn nieuwe frame rijden...ben benieuwd.


nieuwe frame:




het oude frame



karz

Citaat van: "Herr Tod"Die is niet USD :?:

Eeh klopt.. :oops: zat eerst wel een normale USD op.  Deze vork veert wel 10x beter. Hij is wat langer , er is ergens begin 90-er jaren een puchmaxi achtig apparaat uitgebracht met een 16 inch wiel voor (normaal is 17) Waarvoor de voorvork ietsjes langer moest zijn. De originele vork zat helemaal vast, en toen ik ben een keer voorover gevlogen met mijn puch waardoor ik zowiezo een nieuwe vork nodig had.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen


Busaberke

Sooooooww ........  :D

zaterdag heb ik weer een paar uurtjes geknutseld en ben aardig opgeschoten met het frame (pje)

De frame balkjes had ik de afgelopen weken al gebogen, en een balhoofd had ik ook al gedraaid.


Tevens heb ik in de afgelopen weken een lasmalletje voor het frame gemaakt, zodat alle losse delen eenvoudig en onder de juiste hoek aan elkaar gelast kunnen worden.


Alle onderdelen netjes in het malletje passend maken .......


En na een paar uurtjes slijpen en lassen heb je een fijn framepje:  8)


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"En na een paar uurtjes slijpen en lassen heb je een fijn framepje:  8)

dacht al er is um wat gebeurd? :mrgreen: zit ie gewoon in z'n garage te klussen :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"dacht al er is um wat gebeurd? :mrgreen:

ja!
2 spoed orders  :?
ik zit weer dag en nacht te werken  :cry:

maar afgelopen zaterdag dacht ik  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:  :fuckyou:

en ben ik lekker gaan hobby'en  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.