Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WhomBom

Citaat van: "karz"De tandwiel verhouding is daar ook over nagedacht ?

nu je t zo zegt... het ziet ongeveer uit als het standaard puch maxi achtertandwiel.... Als dat zo is... kun je in plaats van zijwieltjes beter n wheeliebar erop "zjweete"denk ik  :whipping:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "karz"De tandwiel verhouding is daar ook over nagedacht ?

nu je t zo zegt... het ziet ongeveer uit als het standaard puch maxi achtertandwiel.... Als dat zo is... kun je in plaats van zijwieltjes beter n wheeliebar erop "zjweete"denk ik  :whipping:


:shock:  Ik weet niet, de achtertandwielen van mijn puch maxies waren toch way bigger.  Ik vroeg het mij gewoon af. Op zich is het achtertandwiel een stuk kleiner als van een standaard puch maxi, maar het wiel is natuurlijk ook kleiner.

Maar hoe zit het met starten, wordt dit een aanrenner ? (jammer, heb een jaar terug een kikstart unit voor een maxiblok weggegeven :roll:)
Want dan zul je ook wat gewicht moeten hebben anders blokkeert dat achterwieltje.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

hmm, n maxi tandwiel is inderdaad groter... maar niet veel  :twisted:

ding zal dus wel trekken als n tierelier  :worship-cool:

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "karz"
:shock:  Ik weet niet, de achtertandwielen van mijn puch maxies waren toch way bigger.  Ik vroeg het mij gewoon af. Op zich is het achtertandwiel een stuk kleiner als van een standaard puch maxi, maar het wiel is natuurlijk ook kleiner. .

Dit is het achtertandwiel van een Tomos.
Ik heb er een alu. adaptor tussengezet om het passend te maken op de Puch naaf.
De tandwielverhouding is nu 14/24 geworden.
Dat moet goed zijn voor 30-40 km/u in de standaard setting, maar de snelheid is voorlopig nog geen item.

Citaat van: "karz"
Maar hoe zit het met starten, wordt dit een aanrenner ? (jammer, heb een jaar terug een kikstart unit voor een maxiblok weggegeven :roll:)
Want dan zul je ook wat gewicht moeten hebben anders blokkeert dat achterwieltje.

Jammer van die kickstart!  :cry:
In eerste instantie wordt het aanrennen, maar ik heb een adaptor gemaakt waarmee ik 'm d.m.v. het accuboor op de krukas kan starten.
Wellicht dat er in de toekomst nog een trekstart / kickstart op komt.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Robert, misschien is het een optie om er een trekstart van een Honda kartblokje op te zetten, d.m.v van een koordje, heb nog 12 kartblokken liggen met een probleem(pje) (topic, Honda voor de handige sleutelaars)
Ik hoor het wel.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Robert, misschien is het een optie om er een trekstart van een Honda kartblokje op te zetten, d.m.v van een koordje, heb nog 12 kartblokken liggen met een probleem(pje) (topic, Honda voor de handige sleutelaars)
Ik hoor het wel.

Ik weet überhaupt niet of ik er de ruimte voor heb (ik heb zefs een stukje van het karter afgeslepen om het blok zo hoog mogelijk in het frame te hangen). Maar dat wil ik graag een keer bekijken, Tonnie!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"hmm, n maxi tandwiel is inderdaad groter... maar niet veel  :twisted:

Tomos achtertandwilen zijn veel kleiner als een origineel Maxi achtertandwiel.

Tis niet de bedoeling om je mb af te breken ofzo, maar dat apparaat gaat echt voor geen meter lopen met een tomos achtertandwiel ben ik bang  :x En dan laten we de topsnelheid maar helemaal buiten beschouwing....

Herr Tod

Ik heb nog een collectie voortandwielen liggen voor een Maxi blok. Misschien ook een kickstarter... morgen ff zoeken.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: "Herr Tod"Ik heb nog een collectie voortandwielen liggen voor een Maxi blok. Misschien ook een kickstarter... morgen ff zoeken.

Mag ook sneller, Busaberke heeft nu de smaak te pakken en dat was goed te zien. :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "WhomBom"hmm, n maxi tandwiel is inderdaad groter... maar niet veel  :twisted:

Tomos achtertandwilen zijn veel kleiner als een origineel Maxi achtertandwiel.

Tis niet de bedoeling om je mb af te breken ofzo, maar dat apparaat gaat echt voor geen meter lopen met een tomos achtertandwiel ben ik bang  :x En dan laten we de topsnelheid maar helemaal buiten beschouwing....

Je vergeet misschien dat het achterwiel ook veel kleiner geworden is.
Volgens mijn berekening moet het best kunnen, maar we zullen zien!  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "WhomBom"hmm, n maxi tandwiel is inderdaad groter... maar niet veel  :twisted:

Tomos achtertandwilen zijn veel kleiner als een origineel Maxi achtertandwiel.

Tis niet de bedoeling om je mb af te breken ofzo, maar dat apparaat gaat echt voor geen meter lopen met een tomos achtertandwiel ben ik bang  :x En dan laten we de topsnelheid maar helemaal buiten beschouwing....

Je vergeet misschien dat het achterwiel ook veel kleiner geworden is.
Volgens mijn berekening moet het best kunnen, maar we zullen zien!  :wink:

Hey idd :!: shoot me  :oops:

Busaberke

ff een kleine update:

gisteren heb ik het voorspatbord er op gezet.
Het is nu een zwart exemplaar (wit was niet meer voorradig), maar dat wordt nog geruild.  8)



Verder heb ik het probleempje met de ketting gefixed door het scharnierpunt van de achterbrug hoger te leggen.
Nu staat de brug vanaf het achterwiel iets omhooggericht, maar later realiseerde ik mij dat dit normaal is bij sportmotoren.

Dit weekend moet ik snel ff nog wat spullen ritselen, waaronder een uitlaat, anders kan ik de komende week niet verder met het project.  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Soow .......
vandaag heb ik een uitlaat besteld, de Proma CC.



Het is niet de allerbeste uitlaat die er te koop is, maar wel redelijk betaalbaar, en hij is mooi in het ontwerp in te passen.
Ik vind die terugloop pijpjes echt niet mooi, de vorm gaat voor de functie!  :wink:

En ach, voor een jochie van 3 zal ' ie het best aardig doen!  :twisted:
M'n Handen jeuken i.i.g. al om te beginnen met het passend maken van die pijp!  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Die laatste dunne pijp (stinger heet dat officieel) kan waarschijnlijk een heel stuk korter. Loopt meteen beter en het blok kan zijn warmte wat beter kwijt.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Citaat van: "Herr Tod"Ik heb nog een collectie voortandwielen liggen voor een Maxi blok. Misschien ook een kickstarter... morgen ff zoeken.

en .......
nog iets gevonden ?  :roll:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009