Gebruikte remschijven of imitatie?

Gestart door d'r Blieje, 13 december, 2005, 19:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

Citaat van: "Dwars"andere vraag; waar haal je die gebruikte remschijven uit die binnen de toleranties vallen :?


Dat vraag je de verkoper gewoon... "hoe dik is de schijf?" "uuh, 4,5mm"
en als je hem dan krijgt en hij is geen 4,5 zeg je heey, sjef, die schijf is maar 4 dussuuh, mn geld trug.

Hetzelfde met recht/scheef enz.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Dwars"andere vraag; waar haal je die gebruikte remschijven uit die binnen de toleranties vallen :?


Dat vraag je de verkoper gewoon... "hoe dik is de schijf?" "uuh, 4,5mm"
en als je hem dan krijgt en hij is geen 4,5 zeg je heey, sjef, die schijf is maar 4 dussuuh, mn geld trug.

Hetzelfde met recht/scheef enz.

jaja,

en die Ebay-meneer gaat jou dan de centen van de schijf + 2x verzendkosten (van- en naar Tsjecho-Slowa-Sjinveld)  terugbetalen ......  :?
Dan moet 'ie toch wel errug eerlijk zijn  :?:

Nee, ik denk dat zoiets alleen kan werken als je de gebruikte schijf bij een zeer bonnafide sloper in de regio kunt halen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

d'r Blieje

Tja.......

Heb gebruikte remschijven gehaald bij Motor Centrum Eindhoven.
Je moet wel HEEEEEEEL VEEEEEEEL geduld hebben bij die heren.

Ik had een van mijn oude schijven en een schuifmaat meegenomen om te vergelijken. Ik geef mijn schijf af en wacht...... en wacht...... nadat ik van het hele assortiment gebruikte motoren de prijzen bijna uit mijn hoofd ken..... "Zoo hier hedde twee schone schijven voor uwen PC800!" Ik zeg nee, ik heb een CBR1000F, de oude schijf heb ik zelfs meegegeven. "Oh, det het 'k nie gezien. 'nen CBR zegde?" Ik zeg ja. Weer wachten..... en wachten..... nu ken ik ook het assortiment en de prijzen van de kleding en helmen. En ja hoor 2 schijven voor een CBR. Nagemeten, leek ok. Eh, mijn eigen schijf, waar is die? "Tja?" Weer wachten....., al binnen 10 minuten terug!

Nadat ik ze gemonteerd had, een proefritje. SHIT. De rechtse schijf hapt. Na demontage en beter nameten blijkt dat er 0.5 mm verschil zit tussen 2 tegenover elkaar liggende punten. Dit zat natuurlijk net op het punt waar ze bij elkaar gebonden waren..... SHIT, SHIT en nog eens SHIT.

Voor mijn werk moest ik gelukkig nog richting noorden, en heb de schijf toen meegenomen. EVEN langs bij Motor Centrum Eindhoven.....

Uitgelegd dat ik die schijf 2 weken eerder bij hun gekocht had, bonnetje krijg je natuurlijk niet, en dat er iets niet in de haak was. "Oh, dat zal ik even na laten kijken." Jullie kennen 'm al, wachten..... en wachten....., de motoren kende ik nog, bij de kleding was ook niets nieuw..... ahh! motorboekjes en koffie!..... "Zooh, ik het d'r nog ene gevonde!" Ik zeg die lijkt wel op de die van zo'n plastic gebakje. "Ja, 'nen PC800" Ik moet er echter eentje hebben voor en CBR1000F, ik heb je de oude schijf toch gegeven. "Oh ja, die het 'k hier late liggen" Nog maar weer eens boekjes..... koffie..... "Zooh, dit moet 'm weze!" Dit is de linkse, ik moet de rechtse schijf hebben. "Dat meende niet he? Is daar dan verschil tusse?" Ik zeg ja, op de linkse staat een "L" en ik moet die hebben met een "R" Geen zin meer in boekjes..... geen zin meer in koffie..... "Zo dit istum!" Hij lijkt bijna nieuw, dus we zullen maar niet zeuren.

Thuisgekomen gemonteerd en geprobeerd. Eindelijk. Het spaart (veel) geld, het kost wat geduld, maar dan heb je wel wat!!  :?
Blieve lache...8)

DeWitte

wat een eikels :? Maar.......

:worship-cool: prachtig verhaal, mooi geschreven. Compliment :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

je onderschrift past er goed bij  :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"je onderschrift past er goed bij  :D

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

PatSpinner

Met imitatie kan je wel wat geld sparen en die zijn per definitie niet slechter of je moet het onder segment pakken... Wel is de rem toch het belangrijkste van je motor (op de motor na, want als die het niet doet dan hoef je ook niet te remmen) en dan zijn 200 euro niet duur..
Ik zou persoonlijk niet voor 2e hands gaan want dan heb je alleen goede schijven als ze van een crash motor afkomen.

Maarja het is geld dat je liever aan leuke zaken uitgeeft en dan is 200 euro dus wel een hoop geld.....
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

Herr Tod

Daarnaast is de rem ook een van de allersimpelste dingen van je motor. Een pompje, beetje vloeistof, paar zuigers en een schijfje. Als het schijfje recht is en de rest allemaal lekdicht is je rem 100%. Waar dat spul vandaan komt maakt niets uit.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


_P_

Citaat van: "Dwars"andere vraag; waar haal je die gebruikte remschijven uit die binnen de toleranties vallen :?

http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?p=22090#22090

:wink: