Hoofdmenu

Vochtvreter

Gestart door Gehaktbal, 31 december, 2005, 09:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gehaktbal

Wie heeft er ervaring met het gebruiken van vochtvreter?

Omdat de fiets van mij buiten staat ,wel onder zeil,wil ik eens kijken of vochtvreter enig nut heeft.

Ik merk namelijk dat ik toch wel erg veel last van condens heb,daardoor misschien de fiets ook moeilijker start.
naked bike or wife,i like it both

B-Witch

Denk dat je gewoon moet zorgen dat het vocht weg kan.
Ik heb zo mijn bedenkingen over zeil.
vocht komt ook uit de grond, en kan dan niet meer weg omdat je zeil geen lucht doorlaat, gevolg condens
(correct me if I'm wrong)
Ik zou zeggen kijk voor een goede motorhoes, die zijn waterdicht en luchtdoorlatend. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "81"Wie heeft er ervaring met het gebruiken van vochtvreter?

Omdat de fiets van mij buiten staat ,wel onder zeil,wil ik eens kijken of vochtvreter enig nut heeft.

Ik merk namelijk dat ik toch wel erg veel last van condens heb,daardoor misschien de fiets ook moeilijker start.

imo heeft 't geen zin :?:  tis zoiets als een handwarmer in de ijskast leggen

je kunt beter een ventilator onder je dekzeil zetten ( de lucht moet circuleren) dat voorkomt condensvorming onder je zeil

QuattroFrits

Een goede car(motor)port maken :D
Oftewel een afdak voor je fiets is beter dan een zeil, dan kan eventueel vocht door de luchtcirculatie opdrogen.

:rofl: Een vochtvreter buiten is net zoiets als dweilen met de kraan open  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

jah, of het zeil boven de motor spannen..met 3 of 4 stokken/palen...

____
!     ! :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"jah, of het zeil boven de motor spannen..met 3 of 4 stokken/palen...

____
!     ! :lol:

Gesnopen :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

LTpaul

zijn er in roermond geen mensen die een hoekje in de schuur over hebben waar jij je brommer fijn onder dak kan zetten?

Gehaktbal

motor staat onder canvas hoes.
naked bike or wife,i like it both

t_rex1970

Vocht is slecht. De enige remedie er tegen is ten eerste de bron aan te pakken, zoals een lek iod... en in jou geval ten tweede ventilatie.

Road Racing Tonnie

Vele motoren zullen misschien weer gestald worden in onverwarmde vochtige ruimtes, wat eenieder zal weten funest is, men kan natuurlijk vochtvreters gaan plaatsen, maar dat spul is niet goedkoop, wat ook een prima oplossing is, en vele winters bruikbaar is het volgende, men koopt bij de welkoop of boerenbond, een koeien liksteen, is een vierkante (ca 20cm x 20cm) zoute mineralen steen, en plaatst die in de ruimte, het zijn perfecte vochtvreters, en kost een schijntje, van wat die o.a Alabastine  vochtvreters kosten
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Gehaktbal

tonnie we gaan eens hiervoor kijken,bedankt voor de tip,vandaag hoezen eraf gehaald,en weer flink condens op de fiets,dus dat is weer minder
naked bike or wife,i like it both

Road Racing Tonnie

Citaat van: Gehaktbal op 31 december, 2005, 09:10:28
Wie heeft er ervaring met het gebruiken van vochtvreter?

Omdat de fiets van mij buiten staat ,wel onder zeil,wil ik eens kijken of vochtvreter enig nut heeft.

Ik merk namelijk dat ik toch wel erg veel last van condens heb,daardoor misschien de fiets ook moeilijker start.

Gehaktbal, weet je wat ook een goed idee is, je koopt bij de Zeeman of Wibra, of hoe die ook allemaal heten mogen, een 2 persoons matras overtrek, daar past de gehele motor onder, zo,n matras overtrek, is een prima vochtopnemer, daarna het zeil erover, beter is om er twee te kopen, kun je ze regelmatig verwisselen indien ze erg vochtig zijn geworden, die dingen kosten ca 8 euro of zoiets per stuk.
succes ermee.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 12 november, 2007, 15:20:08
Citaat van: Gehaktbal op 31 december, 2005, 09:10:28
Wie heeft er ervaring met het gebruiken van vochtvreter?

Omdat de fiets van mij buiten staat ,wel onder zeil,wil ik eens kijken of vochtvreter enig nut heeft.

Ik merk namelijk dat ik toch wel erg veel last van condens heb,daardoor misschien de fiets ook moeilijker start.

Gehaktbal, weet je wat ook een goed idee is, je koopt bij de Zeeman of Wibra, of hoe die ook allemaal heten mogen, een 2 persoons matras overtrek, daar past de gehele motor onder, zo,n matras overtrek, is een prima vochtopnemer, daarna het zeil erover, beter is om er twee te kopen, kun je ze regelmatig verwisselen indien ze erg vochtig zijn geworden, die dingen kosten ca 8 euro of zoiets per stuk.
succes ermee.


Een Moltonovertrek bedoel je waarschijnlijk ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

#13
Citaat van: Suzuki-Girl op 12 november, 2007, 15:23:24
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 12 november, 2007, 15:20:08
Citaat van: Gehaktbal op 31 december, 2005, 09:10:28
Wie heeft er ervaring met het gebruiken van vochtvreter?

Omdat de fiets van mij buiten staat ,wel onder zeil,wil ik eens kijken of vochtvreter enig nut heeft.

Ik merk namelijk dat ik toch wel erg veel last van condens heb,daardoor misschien de fiets ook moeilijker start.

Gehaktbal, weet je wat ook een goed idee is, je koopt bij de Zeeman of Wibra, of hoe die ook allemaal heten mogen, een 2 persoons matras overtrek, daar past de gehele motor onder, zo,n matras overtrek, is een prima vochtopnemer, daarna het zeil erover, beter is om er twee te kopen, kun je ze regelmatig verwisselen indien ze erg vochtig zijn geworden, die dingen kosten ca 8 euro of zoiets per stuk.
succes ermee.


Een Moltonovertrek bedoel je waarschijnlijk ;)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa precies Nicole, dat zijn ze.
Spreek ik uit ervaring????? ja, mijn kart staat s,winters in de blokhut, en daar heb ik dus ook zo,n molton geval over heen, en de werking ervan is perfect, gezien het daar minder vochtig is als buiten, hoef ik hem de gehele winter niet te verwisselen, en de kart blijft in perfecte conditie, zal een paar foto,s maken.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#14
Heb het Ma Racing even nagevraagd, het moet i.i.g niet Syntethetisch zijn, of van badstof, of flanel,
Molton kan, als het maar van katoen is.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********