Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

TC zelf bouwen? :? en ik wil ook een knoppie voor de SD achter 8) niemand die een idee heeft :?  Desmo-Devil opperde hier aan de koffie-automaat een systeem met tandwielen en een ketting(kje); ikga liever voor de optie een (klein) elektromotortje rechtstreeks op het asje (waar nu die draaiknop op zit)

moet toch te maken zijn :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"TC zelf bouwen? :? en ik wil ook een knoppie voor de SD achter 8) niemand die een idee heeft :?  Desmo-Devil opperde hier aan de koffie-automaat een systeem met tandwielen en een ketting(kje); ikga liever voor de optie een (klein) elektromotortje rechtstreeks op het asje (waar nu die draaiknop op zit)

moet toch te maken zijn :?:

Zie op de sloop de electrische hoogte verstelling van koplampen van diverse auto's, klein, compact en denk ik sterk genoeg :worship-cool: .
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

je moet gewoon es meten hoe groot het moment is dat je nodig hebt om t knopje te draaien.

je bevestigd bijvoorbeeld n stokje van zeg 20 cm. aan het knopje, en daar hang je gewicht aan, als je daar dan 1 kilo aan moet hangen voordat het gaat draaien heb je 1 kilo *9,8= 9,8 N op 20 cm.

dus 9,8 /5 is 1,96 N/m  (moet je wel n normaal stokje gebruiken, geen loden pijp ofzo anders moet je de helft van t gewicht van t stokje nog bij die 1 kilo tellen, en daarmee verder rekenen)


En dan begint t ge-eikel.  Dan moet je of n electro motor met overbrenging vinden die dit moment haalt, liefst iets meer. Of n electro motor waarvan je het moment weet, en daar n overbrenging voor in mekaar knutselen (koop je desnoods maar wat lego-technic ofzo  :P )

Als de electro motor bijv. 0,5 N/m heeft moet je hem minstens 4 keer vertragen.

Maar ik denk dat je wel n overbrenging moet hebben, omdat je anders binnen n halve seconde ofzo het hele instel bereik gehad hebt  :?



maarre... vertel eens dwars... ben je oud aan t worden?
hij wil TC, elektrisch verstelbare shokbrekers.... :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

:shock: Toch maar een echt ouderwets Mecano motortje met ingebouwde vertragingen :?: .
:) Voor te experimenteren heb ik nog wel zo'n ding liggen. :D
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

zou een motortje waarmee de autoruit open en dicht gaat niet volstaan ?
zit al een vertraging op.  Is niet te groot dus wel passend te maken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

He kijk, das constructief meedenken :thumbsup: (zouden ze hier op ut werk nog wat kunnen opsteken) :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"zou een motortje waarmee de autoruit open en dicht gaat niet volstaan ?
zit al een vertraging op.  Is niet te groot dus wel passend te maken.

Heeft in ieder geval power genoeg.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

heb ziets nog liggen denk ik..anders eens bij buurman gaan kijken..
eens zien wat er mee te doen is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

gaan we proberen  8)

hoorde laats dat er iemand zelf een ruit/scherm op maat wou maken en dat werd hem van alle kanten afgeraden (technisch onmogelijk :? )

is dat zo ??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"gaan we proberen  8)

hoorde laats dat er iemand zelf een ruit/scherm op maat wou maken en dat werd hem van alle kanten afgeraden (technisch onmogelijk :? )

is dat zo ??

Volgens mij, is het wel te doen, ik heb zelfs in het verleden eens iets van plexi gemaakt dmv snijden en in vorm fohnen...tis wel een paar keer proberen voordat je het goeie resultaat hebt..
Als je plexi wil zagen moet je dat heel langzaam doen met wat petroleum of olie..
buigen met de fohn...

ik weet alleen niet hoe je een bol stuk erin zou moeten krijgen...in fabriek word dat geperst...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Dwars"gaan we proberen  8)

hoorde laats dat er iemand zelf een ruit/scherm op maat wou maken en dat werd hem van alle kanten afgeraden (technisch onmogelijk :? )

is dat zo ??

Volgens mij, is het wel te doen, ik heb zelfs in het verleden eens iets van plexi gemaakt dmv snijden en in vorm fohnen...tis wel een paar keer proberen voordat je het goeie resultaat hebt..
Als je plexi wil zagen moet je dat heel langzaam doen met wat petroleum of olie..
buigen met de fohn...

ik weet alleen niet hoe je een bol stuk erin zou moeten krijgen...in fabriek word dat geperst...

Plexiglas breekt te snel, je moet eigenlijk lexan hebben maar dat is heel wat duurder. :roll:
Ik heb hier wat staan van Sabic en dat is krasbestendig en slagvast, hiermee wil ik dus een keer zelf zo'n leuk schermpje maken.
Is trouwens ook zeer buigzaam. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

klopt quatrofrits..
lexan is steviger en duurder. Had ik ff niet aan gedacht, terwijl de kappen van de RC-Model auto's die ik heb staan ook lexan kappen zijn...ivm de stevigheid. Deze kunnen tegen een stootje terwijl de "goedkope" kappen van plexi o.d. gaan meteen stuk na een kleine aanrijding.

Werk jij bij sabic trouwens ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

btw...heb gisteravond nog gezocht naar het motortje van de autoruit..helaas heb ik het niet meer..ga bij buurman eentje halen voor een en ander te proberen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"klopt quatrofrits..


Werk jij bij sabic trouwens ??

Ja, als firmaman van Stork maar op dit moment ben ik door sabic ingeleend bij de E-afdeling.
Ik zit hoofdzakelijk op de Nak 4.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

aha.."colega's" van me van Dassen-Electrical werken ook voor Sabic..vandaar. Ik zelf niet maar ben van andere Dassen tak.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009