Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"klopt quatrofrits..
lexan is steviger en duurder.

Lexan is dat in elke kleur te krijgen of te spuiten??? was da voor spul??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

goed ontvetten en spuiten is geen probleem...
Bij de modelbouw spuiten we van de binnenkant zodat de lak goed beschermt is door het lexan en niet andersom..

edit: en ja, ik heb lexan al eens in een kleur gezien..maar wel transparant gekleurt dus doorzichtig..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

en waar krijg je zoiets??? gewoon te koop bij de doe-hetzelf zaak??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"en waar krijg je zoiets??? gewoon te koop bij de doe-hetzelf zaak??

plasti service in Beek
of polyplex in M'tricht (is wel duurder)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Hobbyzaak ? of idd doe hetzelf zaak ? ik koop alleen kant en klare modellen en die koop ik bij shamrock maastricht of willy's modelbau in aachen..
losse platen heb ik nog niet gezien maar is waarschijnlijk via opreij in margraten te krijgen..denk ik..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

als daar ene eens mee aan de slag gaat (vormen etc.) geef es een seintje :idea: wil ik wel zien
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"als daar ene eens mee aan de slag gaat (vormen etc.) geef es een seintje :idea: wil ik wel zien

zag elders in het forum de naam Rebema...die hebben toch ook zoiets??
Dacht dat die ook lichtkoepels etc maakten van kunstof en plexi..mischien ook lexan..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

wrom kan je geen benzine-motor laten lopen op diesel? tegenwoordig wordt diesel toch ook direct ingespoten (TDI techniek- trouwens een vinding van Fiat  :yes6rs: ) en buiten andere injectors en een paar gloeibougies zou je toch klaar moeten zijn ? :?

wat ik bedoel in een straalmotor van een vliegtuig kan je zo ongeveer alles inkiepen wat enigszin brand :? Kerosine is zelfs een van de meest vervuilde brandstof die er bestaat :idea:

iemand :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Je vergelijkt een otto-motor met een gasturbine :lol:

Het kan wel, in principe is een benzine motor hetzelfde als een diesel motor. Je hebt een zuiger die op en neer gaat :roll: Tot zover de gelijkenis. Voor de rest zou je het hele blok overhoop moeten halen (andere zuigers, krukas, cilinderkop enz enz) en dan kom je er uiteindelijk achter... "hey! ik heb geen benzine motor die op diesel loopt... ik heb gewoon een diesel motor gebouwd :oops:"
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: "Herr Tod"Je vergelijkt een otto-motor met een gasturbine :lol:

Het kan wel, in principe is een benzine motor hetzelfde als een diesel motor. Je hebt een zuiger die op en neer gaat :roll: Tot zover de gelijkenis. Voor de rest zou je het hele blok overhoop moeten halen (andere zuigers, krukas, cilinderkop enz enz) en dan kom je er uiteindelijk achter... "hey! ik heb geen benzine motor die op diesel loopt... ik heb gewoon een diesel motor gebouwd :oops:"

maar in principe zou een benzine motor ook op diesel kunnen lopen als de lucht die samengeperst word maar heet genoeg word,of er iets is wat blijft gloeien, 50/50 benzine/diesel mengsel zou moeten kunnen waarbij de bezine voor de ontsteking van het mengsel zorgt en de diesel als bij stof die ook ontsteekt..., maar het sjwaamt zo erg, en hij blijft zo nadieselen...
Ik ken iemand die altijd +/- 25% diesel tankt, maar of het goed is voor de motor is een tweede..en of ie goed en optimaal loopt is een derde...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Ik denk dat je dat enigzins kunt vergelijken met een 2-takt, benzine en olie gemengd. De benzine verbrand wel maar de olie is er niet van overtuigd dat hij ook de hens in moet. Resultaat, een onvolledige verbranding en dus een hoop zjwaam.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

dat bedoel ik, maar als de tempratuur van de cylinder hoog genoeg is dan wil de diesel ook wel ontbranden....sjwaampt ie wat minder, maar nog teveel om achteropkomend verkeer te kunn zien..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Ontbranden doet het wel, verbranden doet het ook wel, maar niet in de verbrandingskamer. De verbranding is dus niet efficient en dat resulteert in een hoop kwalm.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

in principe brandt Diesel toch uit zichzelf (na het voorgloeien)?? ze noemen het toch niet voor niets "zelfontbrandingsmotoren"?? Kijk dat het materiaal door de grotere druk veel meer op z'n sodemieter krijgt kan ik me ook wat bij voorstellen. Maar ff heel theoretisch stellen; mixen van beide brandstoffen moet toch mogelijk zijn?? vroeger zelf een paar diesels gereden en daar mixte ik 10-15% benzine in de winter bij (toen had je nog geen "winterdiesel") en de auto liep zoals ie moest lopen; andersom moet dan ook geen prob zijn :?  :?:  (nee ik ga het niet uitproberen)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Zie bovenstaande posts. Diesel verbrand niet zo snel als benzine, misschien werkt het een beetje als je onder 6000 toeren blijft (yeah right :lol:), maar aangezien benzine meer power heeft blijf ik 100% benzine tanken, liefst nog 110% maar dan heb ik een compressor nodig :twisted:

PS benzine ontbrand ook vanzelf, dat noemt men pingelen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: