Hoofdmenu

Knallen uit uitlaat

Gestart door Mounty, 30 oktober, 2005, 18:56:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Voor mij is het tijd om de O-ringen in de carburateurs te vervangen. Als ik de motor een dag niet gebruik (zelden maar toch) trakteert hij me op een kamerschot als ik hem start :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

tja, zover ik heb kunnen nagaan is er geen lek of valse lucht ed..zal wel eens verder kijken als ik de kappen eraf heb..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

eddie

bougie's waren bij mij toen het probleem

Busaberke

check deze 2 opties eens:

#1 heeft de FZ een "PAIR" systeem ?  (ik vermoed het niet vanwege het bouwjaar)
Da's een installatie waarmee extra lucht aan de uitlaatgassen toegevoegd wordt voor schonere uitlaatgassen.
Bij de Hayabusa's wil dat ook wel eens (exemplarisch) voor knallen verantwoordelijk zijn.

#2 Ik heb eens een soortgelijk probleem met een motor gehad, dit werd veroorzaakt door de schakelaar van de zij-standaard.
Deze werd nèt voldoende ingedrukt, en bij sportieve ritten (als gevolg van trillingen) onderbrak deze af en toe de ontsteking gedurende een fractie van een seconde, met héle mooie knallen als gevolg!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009