Hoofdmenu

Folie

Gestart door DeWitte, 16 januari, 2006, 07:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Gisteren gezien op die old-timer beurs in het mecc. het met folie verpakken van een auto door reclamebedrijf Rebema in Margraten; ff mee gebabbeld; die doen ook motoren dus; in elke gewenste print je motor helemaal (superstrak) laten verpakken. en het mooie, ben je het beu, laat je het gewoon verwijderen :wink:

heb niet gevraagd wat het moet kosten; maar voor reclamedoeleinden bijv. of motards die met sponsoren op het circuit zitten een alternatief t.o.v. spuitwerk??? :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"

heb niet gevraagd wat het moet kosten


:guns:  :whipping:  :banghead4rv:  :violent:
Proud on the South  

Herr Tod

Die Japanse tuner bakken hebben zoiets ook allemaal. Ziet altijd erg strak uit!

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


SuzukiLimburg

Ik heb dit soort folie ook gezien op de tuning beurs in Essen en het izet er inderdaad goed uit, want je kunt alles erop laten zetten wat je wilt, al is het maar een naksch vroumesj.
Echter de afwerking op de hoekjes is toch echt minder te noemen. Ook bepaalde rondingen komen niet helemaal goed uit. Als je dit dus echt heel goed wil laten doen kost dat sowieso heel wat arbeidsuurtjes en dan zit je al gauw over de 1000 Euro!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Richard K.

heb ook (transparante) foliebescherming op mijn motor gedaan afgelopen zomer.

Set voor n complete motor kostte iets van € 100.- Daarvoor krijg je een folievel met voor jou type motor uitgestansde vormen. Vooral ter bescherming van tank (acher/zijkanten) en andere slijtagegevoelige plaatsen waar de kuipdelen in aanraking met je motorkleding/laarzen kan komen.

Het is geen folie met een echte plaklaag. Je plakt de folie op je motor door hem eerst in te spuiten met een olieachtige substantie, en die dan in de juiste plek op je kuip te schuiven. Als de folie vacuüm trekt en het vocht weg is, dan plakt ie vast en is alleen nog door verwarming met n föhn los te krijgen. Dat is wel zo veilig van dat tast de lak van de kuipdelen  niet aan.

Het zelf opplakken viel bij nader inzien n beetje tegen. Heb het wel (redelijk) netjes voor elkaar gekregen, maar je merkt dat je de ervaring mist. Dus extra grote kans op luchtbellen op plaatsen waar dat niet de bedoeling is. Sowieso wanneer je de folie moet aanbrengen op holle onderdelen (tankzijkant) dan is het werkelijk een ramp. Daar ben ik een hele avond mee bezig geweest vlak voor vertrek (denk je - dat doe ik wel even .... NIET dus).

Maar de bescherming is PRIMA!
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660