navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Karin"Ik ben in het bezit van de Perfectpilot en voor op de motor is dit gewoon echt een supersysteem. Geen geklooi met zelfs dikke winterhandschoenen aan en absoluut waterdicht. En dat is iets wat je toch wel op de motor nodig hebt.
Mee eens

Dit jaar zo'n 10000 km gedraaid met mijn perfecte pilot (garmin Streetpilot 2610 met Perfect Cradle) op de motor én nog de nodige km's in de auto.

Is wel duur maar dan heb je ook wat.

En ja - heel europa op de ingebouwde 2 Gb CF kaart. Is wel makkelijk als je aan de voet van de Pyreneën staat en klikt 2x Find knop waarna hij vraagt "Thuisroute? JA NEE".... (Nee natuurlijk, want de vakantie is nog niet afgelopen...)

Bovendien: laptopje met Mapsource in de rugzak achterop en onderweg nog wat leuke routes en uitstapjes uitpuzzelen .... (kan ook op de 2610 zelf, maar met laptopje is wat comfortabeler op het terrasje, pilsje erbij etc.

Ben helemaal vóór de 2610.

Richard,

wat versta je onder duur?
m.a.w. wat heeft het complete systeem in jouw setup gekost ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Richard K.

Citaat van: "Busaberke"
Richard,

wat versta je onder duur?
m.a.w. wat heeft het complete systeem in jouw setup gekost ?

hele auto/motor pakket kostte inclusief kabels, montage op de motor (RAM mount), extra auto antenne, kaart materiaal europa etc. vorig jaar 1450 € bij Waypoint.

Maar de 2610 is nu weer goedkoper geworden omdat de opvolger 2720 beschikbaar is.

Nu kost je het Perfect Pilot Red pakket met 2 Gb CF kaart en heel europa erop 1300 euro (1225 + 75 montage).
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

:shock: koopje 1300 pleuro :cry:  is bijna 3 weken Italië voor een heel gezin  :roll: nee dankje dan kijk ik nog wel ff op een ouwerwetse kaart (ben nog nooit verdwaald :wink: ) of ik ga iig voor een van de goedkopere varianten met zo'n pda
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Dat hele systeem is dan meer waard dan mijn auto :shock:
:rofl:

En voor op de motor?
Waar is de charme van maar zien waar je uitkomt toch gebleven? :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Waar is de charme van maar zien waar je uitkomt toch gebleven? :?

in principe heb je gelijk: zoals ik al schreef verdwalen in bijv. europa is feitelijk onmogelijk als je een beetje opgelet hebt vroegah tijdens de aardrijkskundeles, je niet doofstom en blind tegelijk bent en dus een kaart kan lezen. Samen met P. 8)  heb ik half Europa doorkruist op de motor en meestal op de bonnefooi, kijken dus waar je uitkomt; hele mooie vakanties gehad :yes6rs:

neemt niet weg dat het handige "gadgets" zijn en ik wel ene wil hebben; mja ik wil zoveel hebben. eerst ff de lotto winnen als ik al die prijzen hoor  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "Dwars":shock: koopje 1300 pleuro :cry:  is bijna 3 weken Italië voor een heel gezin  :roll: nee dankje dan kijk ik nog wel ff op een ouwerwetse kaart (ben nog nooit verdwaald :wink: ) of ik ga iig voor een van de goedkopere varianten met zo'n pda

Dat kan natuurlijk. maar realiseer je wel dat een PDA in principe zonder hulpmiddelen niet waterdicht is, en er vaak voor kaartmateriaal voor europa bijbetaald moet worden.

En ja - zowel hier als in het buitenland is het onderweg wel erg prettig dat ik ook in een flinke regenbui gewoon door kan blijven rijden en me niet druk hoef te maken over de techniek. Een flinke regenbui levert hooguit een schoon display op.... verder blijft ie het gewoon prima doen.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

geloof ik best Richard en als ik "geld wie drek" had, kocht ik er gelijk ene :wink: helaas is dat niet zo :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Richard K."

Dat kan natuurlijk. maar realiseer je wel dat een PDA in principe zonder hulpmiddelen niet waterdicht is, en er vaak voor kaartmateriaal voor europa bijbetaald moet worden.

owja ?  :shock:
dat wist ik niet ............... :mrgreen:



:angel:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Sirkwietjuh

Dit jaar zou er volgens mij een nieuw systeem op de markt komen van Becker ? Deze zou een serieuze aanval zijn op de tomtom700.
Iemand die hier wellicht iets meer van weet ?
Fuck the system !!!

Gummi-Kuh

Citaat van: "Richard K."

Dat kan natuurlijk. maar realiseer je wel dat een PDA in principe zonder hulpmiddelen niet waterdicht is, en er vaak voor kaartmateriaal voor europa bijbetaald moet worden.

En ja - zowel hier als in het buitenland is het onderweg wel erg prettig dat ik ook in een flinke regenbui gewoon door kan blijven rijden en me niet druk hoef te maken over de techniek. Een flinke regenbui levert hooguit een schoon display op.... verder blijft ie het gewoon prima doen.

Afgelopen jaar tijdens een trip naar de Dolomieten/Gardameer samen met een kameraad die een R1 rijdt voorzien van een nieuwe 2620 gebeurde op de derde dag het volgende: vocht achter het display van zijn dure Garmin, erg vervelend :twisted:  achteraf wel garantie kwestie maar toch.....je verwacht dit niet van zo'n apparaat.

Voorlopig hou ik het toch ook bij mijn PDA trouwens vandaag een nieuwe gekocht de Mio A201 geweldig mooi apparaatje(298,-incl. alles).
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"www.multido.be ? werkt niet die link..

Deze zal ook echt niet werken,maar als je op de juiste link klikt doet hij het wel.
Ik heb www.multitudo.be gelezen. :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Richard K.

Citaat van: "Gummi-Kuh"Afgelopen jaar tijdens een trip naar de Dolomieten/Gardameer samen met een kameraad die een R1 rijdt voorzien van een nieuwe 2620 gebeurde op de derde dag het volgende: vocht achter het display van zijn dure Garmin, erg vervelend :twisted:  achteraf wel garantie kwestie maar toch.....je verwacht dit niet van zo'n apparaat.
Ik ken het "probleem". Heb ook wel eens een lichte vochtstreep achter de display. Maar ja dat is het effect van een waterdichte behuizing, als er een beetje condens in zit kan het er ook niet meer uit :)

Ikzelf heb er geen last van, áls ik al n streep condens zie, dan is die met n paar uur in de zon weer weg. Voor de werking van het apparaat maakt dat niks uit, en bij mijn 2610 blijft de leesbaarheid prima. Hij heeft me nog nergens in de steek gelaten.  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Richard K.

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gummi-Kuh"Misschien kunnen we eens een TomTom/GPS-seminair organiseren?

strak plan :thumbsup: mooie aanvulling op een slideshow/reizenverslag van zwerver. en hopenlijk nog een paar sprekers 8) gaan we zeker doen :idea:

Ik geef wel n demo   :P
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

QuattroFrits

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Dwars":shock: koopje 1300 pleuro :cry:  is bijna 3 weken Italië voor een heel gezin  :roll: nee dankje dan kijk ik nog wel ff op een ouwerwetse kaart (ben nog nooit verdwaald :wink: ) of ik ga iig voor een van de goedkopere varianten met zo'n pda

Dat kan natuurlijk. maar realiseer je wel dat een PDA in principe zonder hulpmiddelen niet waterdicht is, en er vaak voor kaartmateriaal voor europa bijbetaald moet worden.

En ja - zowel hier als in het buitenland is het onderweg wel erg prettig dat ik ook in een flinke regenbui gewoon door kan blijven rijden en me niet druk hoef te maken over de techniek. Een flinke regenbui levert hooguit een schoon display op.... verder blijft ie het gewoon prima doen.

Zoals ik al eerder schreef, als je een PDA systeem koopt moet je opletten of de nieuwste software erbij zit.( heel europa dus)
En wat de waterdichtheid betreft, een plastic zak doet wonderen.
Of in de tanktas.
Ik ga zelf proberen een waterdicht bakje te maken waar mijn PDA precies inpast en dat kan echt niet zo moeilijk zijn.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gummi-Kuh"Misschien kunnen we eens een TomTom/GPS-seminair organiseren?

strak plan :thumbsup: mooie aanvulling op een slideshow/reizenverslag van zwerver. en hopenlijk nog een paar sprekers 8) gaan we zeker doen :idea:

Ik geef wel n demo   :P

houen wij je aan :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away