navigatiesystemen

Gestart door DeWitte, 17 januari, 2006, 19:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gummi-Kuh

@FZ-Ron:

Ron bedankt, jouw evaluatie-versie van TT-5.21 zorgt dat ik weer buitenlandse-kaarten kan zien mijn Mio A201, werkt perfect!
Ook op de motor.

THNX Ron voor de support.. :thumbsup: en voor de koffie was wel ff gezelli. :lol:
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

standuc

Ik heb m'n PalmOne Tungsten E2 nu bijna een week.
Ik ben zeer tevreden over deze PDA.
Ik heb TomTom 5 en deze werkt ook naar tevredenheid. Zeer makkelijke bediening.
Enkel de ontvangst van de satelieten achter warmtewerend glas is nogal een moeilijk.
Ben nog op zoek naar een oplossing.

Richard K.

Citaat van: "standuc"Ik heb m'n PalmOne Tungsten E2 nu bijna een week.
Ik ben zeer tevreden over deze PDA.
Ik heb TomTom 5 en deze werkt ook naar tevredenheid. Zeer makkelijke bediening.
Enkel de ontvangst van de satelieten achter warmtewerend glas is nogal een moeilijk.
Ben nog op zoek naar een oplossing.

yep daarvoor heb ik bij mijn Garmin een externe antenne zitten.

Inpluggen en met zuignapje achter de spiegel van je voorruit plakken (daar is meestal geen folielaag aanwezig. In de stroken in je voorruit met de zwarte stippen is de folie onderbroken).

Indien dat niet helpt: d'r zit nog n meter of 2 kabel aan vast, dus de antenne is ook makkelijk tegen de achterruit te plakken en via de binnenbekleding weg te werken.

(maarre - zo'n externe antenne is ook los te krijgen  8) )
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Speedtwin

Ben al een aantal jaren in het bezit van een motor GPS systeem.
Eerst de streetpilot 3 en nu de Garmin 2610.
Deze laatste is wel een verbetering tov de streetpilot omdat hij wat sneller rekent en met handschoenen te bedienen is maar de ontvangst van de streetpilot is beter. (komt door de externe antenne?)

Zonder GPS kan natuurlijk ook (heb ik jaren lang gedaan)maar je mist een heleboel leuke stuurweggetjes!
Bovendien heb je een heleboel voorpret door op stille winteravonden te proberen om de ultieme motorroute uit te zetten. (is voor 98% gelukt)om de avond erna weer een nieuwe ultieme route uit te zetten.
Zo heb ik in de loop der jaren al meer routes uitgezet dan dat ik ooit zal kunnen rijden, maar heb er wel een hoop lol aan beleefd.

Richard K.

Citaat van: "Speedtwin"
maar de ontvangst van de streetpilot is beter. (komt door de externe antenne?)

Yep heb ik ook gemerkt bij een kameraad van me met n streetpilot III. De opklapbare antenne van de streetpilot levert een iets snellere detectie en lock van de satellieten op. Niet elke vooruitgang is n verbetering  :(

Citaat van: "Speedtwin"
Zo heb ik in de loop der jaren al meer routes uitgezet dan dat ik ooit zal kunnen rijden, maar heb er wel een hoop lol aan beleefd.
Klopt... ik steek er ook tegen het voorjaar en de vakanties véél te veel tijd in. Maar t blijft altijd wel spannend of die ene afkorting ("road" in Mapsource) nu werkelijk door n karrespoor trekt of dat t toch nog een dubbelbaans hoofdweg blijkt te zijn....
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Gummi-Kuh

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Speedtwin"
maar de ontvangst van de streetpilot is beter. (komt door de externe antenne?)

Yep heb ik ook gemerkt bij een kameraad van me met n streetpilot III. De opklapbare antenne van de streetpilot levert een iets snellere detectie en lock van de satellieten op. Niet elke vooruitgang is n verbetering  :(

Citaat van: "Speedtwin"
Zo heb ik in de loop der jaren al meer routes uitgezet dan dat ik ooit zal kunnen rijden, maar heb er wel een hoop lol aan beleefd.
Klopt... ik steek er ook tegen het voorjaar en de vakanties véél te veel tijd in. Maar t blijft altijd wel spannend of die ene afkorting ("road" in Mapsource) nu werkelijk door n karrespoor trekt of dat t toch nog een dubbelbaans hoofdweg blijkt te zijn....
[/b][/color]

Maakt in beide gevallen voor mijn GS niets uit.... :lol:
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

DeWitte

kzie dat Funs  8) zich net heeft aangemeld als gebruiker, denk dat hij ook wel wbt Navigatiesystemen z'n ervaringen wil delen :wink:

(jep een Beemer :mrgreen: incl zetelverwarming en cd player zelfs)

Shoot Funs :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

ik doe 't hier mee lekker spartaans :wink:  en 't past bij m'n beurs :oops: :mrgreen:


Speedtwin

Citaat van: "BoxerQ"ik doe 't hier mee lekker spartaans :wink:  en 't past bij m'n beurs :oops: :mrgreen:


Klopt,

Maar met een vaginatiesysteem :oops:  eh navigatiesysteem kun je nou net die weggetjes opzoeken en rijden waar je altijd al van droomde............. :lol:

Richard K.

Hey mooi!

Kun je hier ook mee inzoomen  op die kleine weggetjes rondom de gulpenerberg en colmont ?  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Herr Tod

Volgens mij is dat meer zo van 'Ik sta in Heerlen.... ik moet naar Kerkrade dus als ik richting het zuid-oosten rij dan kom ik in de buurt' :nana9oi:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


PatSpinner

Citaat van: "Herr Tod"Volgens mij is dat meer zo van 'Ik sta in Heerlen.... ik moet naar Kerkrade dus als ik richting het zuid-oosten rij dan kom ik in de buurt' :nana9oi:

Eigenlijk is dit toch de essentie van motorrijden of niet??
:D  :!:
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

@Nippon

Citaat van: "Richard K."Hey mooi!

Kun je hier ook mee inzoomen  op die kleine weggetjes rondom de gulpenerberg en colmont ?  8)

ja hoor  :wink:  hier mee :idea:  http://www.nl.map24.com/ en 't kost nix :lol:

Richard K.

Citaat van: "BoxerQ"
ja hoor  :wink:  hier mee :idea:  http://www.nl.map24.com/ en 't kost nix :lol:

Mooi zo  :P

Ik was me er nog niet van bewust dat je op je motor die website overal kan bereiken. welke Internet Explorer versie heb je op je motor geïnstalleerd daarvoor? Of werkt dat alleen met Firefox ??

8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

@Nippon

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "BoxerQ"
ja hoor  :wink:  hier mee :idea:  http://www.nl.map24.com/ en 't kost nix :lol:

Mooi zo  :P

Ik was me er nog niet van bewust dat je op je motor die website overal kan bereiken. welke Internet Explorer versie heb je op je motor geïnstalleerd daarvoor? Of werkt dat alleen met Firefox ??

8)


die tv op je stuur is maar 'n hulpmiddel en geen "reden "om te rijden
kep ook geen injectie systeem op m'n BMW  :jack: bing's voldoen ook 8)  zo ook een landkaart  :wink: