Hoofdmenu

Handvatverwarming

Gestart door Richard K., 30 januari, 2006, 19:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard K.

Citaat van: "TTigertje"En dat andere dan............?

zelfde dikte, bijna even lang en brengt ook trillend warmte met zich mee :?:  :wink:

t Moet toch een uitkomst voor je zijn dan!  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Busaberke

Citaat van: "TTigertje"En dat andere dan............?

zelfde dikte, bijna even lang en brengt ook trillend warmte met zich mee :?:  :wink:

tja ............ ieder ZIJN ding hè!  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Richard K.

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "TTigertje"En dat andere dan............?

zelfde dikte, bijna even lang en brengt ook trillend warmte met zich mee :?:  :wink:

tja ............ ieder ZIJN ding hè!  :?

:shutup:  .......:twisted:

8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

TTigertje

Maar nu ff ON-topic.......

Ik ben serieus op zoek....

naar 2 van die dingen, aan iedere kant 1

voor een mooie prijs, makkelijk te installeren en deugdelijk!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

Kweet dat Hein Gericke die dingen verkoopt; MotoShop Margraten zeker ook en vroeger weet ik zelfs bij Cycle Shop in heerlen,

maar voor Triumph zijn deze waarschijnlijk ook origineel (incl origineel knoppie) te krijgen?? lijkt me zo :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

met de handvatverwarming "nachrüstsatze" moet je een beetje uitkijken.

- zit er een  automatische afschakeling op? Zo nee, dan trekt de verwarming je accu leeg zodra je parkeert maar vergeet uit te schakelen.

- sommige sets gaan n seizoen of 2 mee. Dan wordt de plaklaag week en kan loslaten. Of op n andere manier rare dingen doen (stroever met gasgeven/gasloslaten)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

TTigertje

Citaat van: "Richard K."met de handvatverwarming "nachrüstsatze" moet je een beetje uitkijken.

- zit er een  automatische afschakeling op? Zo nee, dan trekt de verwarming je accu leeg zodra je parkeert maar vergeet uit te schakelen.

dat zou door een relais tussen contactsluiting voorkomen worden

- sommige sets gaan n seizoen of 2 mee. Dan wordt de plaklaag week en kan loslaten. Of op n andere manier rare dingen doen (stroever met gasgeven/gasloslaten)

dat wist ik nog niet, kwaliteit betaal je, orgineel kost 't 'n 240€, daar kan ik wel een "paar" aftermarket-setjes voor kopen

Thnx Richard!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Richard K.

Citaat van: "TTigertje"dat zou door een relais tussen contactsluiting voorkomen worden

Klopt, maar dat is dan ook iets ingewikkelder met aansluiten denk ik. Niet?

Ik heb óók goeie ervaringen met verwarmde handschoenen  8)
(zowel Klan als Gerbring). Risico van accu leeglopen nihil, want je vergeet niet zo gauw de stekker uit te trekken als je van je motor wegloopt  :wink:

voordeel van handschoenen: verwarmt je hand rondom. Bij handvat verwarming hou je koude vingers aan de buitenkant. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n probleem.

2 uurtjes in de vrieskou is met handvatverwarming prima te doen, en langer ook nog wel. Kwestie van verwarming standje hoger zetten en je vingers ns bewegen. en als t echt te erg is, dan is t vast tijd voor koffie.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

TTigertje

Citaat van: "Richard K."Ik heb óók goeie ervaringen met verwarmde handschoenen  8)
(zowel Klan als Gerbring). Risico van accu leeglopen nihil, want je vergeet niet zo gauw de stekker uit te trekken als je van je motor wegloopt  :wink:

voordeel van handschoenen: verwarmt je hand rondom. Bij handvat verwarming hou je koude vingers aan de buitenkant. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n probleem.
Ander voordeel van handschoenen is, dat je ze ook gebruikt op 'n volgende brommer.....
Maar ik ben bang dat ik die snoertjes niet zo heel lang "heel" houd, lijkt me net zo'n marjonettenpop :oops:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Richard K.

Citaat van: "TTigertje"Maar ik ben bang dat ik die snoertjes niet zo heel lang "heel" houd, lijkt me net zo'n marjonettenpop :oops:

nee valt wel mee. voor woon-werkverkeer, toertochtjes en zo gaat dat prima.  Kwestie van stekker aanpluggen (in het begin wel n beetje omslachtig, maar daar wen je aan) en rijden maar.

De aansluiting is als volgt: elke handschoen heeft n stekker, die verbindt je met de kabel die in je jas loopt.

Die kabel is n Y-kabel: 2 uiteinden in de mouwen en 1 eind steekt onder je jas uit met n stekker. Die stekker verbindt je met n aansluiting op je motor (hetzij via een stekker aan de accu, hetzij 12V boordaansluiting).

Steevast vergeet je af te koppelen bij het afstappen, maar die stekker aan je jas schiet dan wel vanzelf los als je n meter van je motor verwijderd bent (O ja. Ik had mn handschoenen nog aan .....)

Dus het enige gevoelige punt is de stekker die uit je jas komt, en die is erop berekend dat t wel es fout gaat ....
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

WhomBom

Heb je handkappen op die Tiger? Dan lijkt handvatverwarming me wel genoeg, rijwind heb je dan toch al bijna niet meer op je handen.

Bij louis hebben ze zon set, "daytona" voor 40 euro, een bijpassend relais kost 4,95 €...
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

TTigertje

Citaat van: "WhomBom"Heb je handkappen op die Tiger?

Yip, is standaard

Bij louis hebben ze zon set, "daytona" voor 40 euro, een bijpassend relais kost 4,95 €...

Heb je mss ervaring met deze? Louis staat volgens mij niet echt bekend om z'n "degelijk spul" of vergis ik me daarmee? Mss is die van Booster kwalitatief hetzelfde en kost ie gewoon 10€ goedkoper.
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

WhomBom

ik ben tot nu toe dik tevreden over louis, maar ze hebben wel "prul" erbij, je moet gewoon uitkijken dat je de prul niet koopt, Het personeel daar vragen helpt meestal niet "jaahjaah, alles ist gut jaah"  :roll: Dan kun je waarschijnlijk beter naar Margraten ofzo, die zijn imho eerlijk over wat ze verkopen
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

TTigertje

Margraten heeft ook 2 soorten......

Booster en Klan....

http://www.klansrl.com/

deze maken ook die verwarming voor handschoenen/vesten/handvat

kwam er daarnet op Marktplaats ook van Daytona tegen.....
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

Enne lange?? nog wat aangeschaft ?? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away