Wie is de snelste of waarom rij je een Hayabusa; Discussie

Gestart door Busaberke, 05 februari, 2006, 22:12:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Schmetzke"BusaBerke, een vraag. Waarom rij jij Hayabusa?

De voornaamste reden is het immense koppel dat bij alle toerentallen ter beschikking is. Dat werkt super verslavend.
Maar daarnaast biedt deze motor een goede zithouding, een goede kuip en ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan het eigenwijze uiterlijk wat ik in het begin (óók na aankoop) spuuglelijk vond.

En wat maakt het dan verder nog uit dat hij niet (meer) de snelste (productiemotor) op aarde is?

...

Niks, want dat was niet de reden waarom je hem ooit kocht...  :wink:

Posen met cijfertjes is voor mensen die niet kunnen rijden imo.

WhomBom

sja... hij is misschien niet (meer) de snelste... maar dat hoeft toch ook niet?

Wat ik echt geweldig vind aan de busa is de hele uitstraling, groot, enigzins lomp, eigenwijs. Vooral dat groot vind ik wel iets hebben, net als bijv. de tlr.

Wat er meer van is.. wat moet je met een motor die zoveel pk's heeft?

De rf van mn pa heeft iets van 135 pk ofzo... ik mocht daar eens op rijden  :twisted:  Dan rij je wat rond, tot je op n recht stuk denkt "weet je wat... ik lurk es aan dat gas...kijken wat ie doet" dan draai je es flink aan dat handvat, laat t maar weer los, kijkt op de teller en ziet 160... ouwhoer niet... 160 en dan zit je erop alsof je op de gs500 80 ofzo rijdt. nergens last van, terwijl je als je op de gs 160 rijdt de wind om je oren vliegt, je helm subtiel tegen je kop aan word gedrukt enz.

Dus, voor de pk's hoef je n fiets niet te kopen denk ik.. ik denk dat je meer voor t karakter moet gaan  :idea:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"Dus, voor de pk's hoef je n fiets niet te kopen denk ik.. ik denk dat je meer voor t karakter moet gaan  :idea:

:stupid:  karakter wie inge traktor :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
ja regel ik een Ferrari om erachter te filmen 8)  om vervolgens door te schakelen en jullie huilend achter te laten

Moet het toch wel een verreks goeje ferrari zijn  :P


Denk dat deze 456 M GT een beetje in de buurt komt 442pk, 550nm bij 4500 rpm. bel die gast zo 8) en die is zo gek die doet ook nog mee

Ik zei toch, een goeje ferrari ;)

Maareh 4500 rpm ? wat rij je dan in zijn 6 ? 140 ?  Daarna gaat de kromme omlaag of op blijft zijn minst gelijk neem ik aan. 300+ zal die wel halen, maar om te zeggen dat je voorbij zal vliegen ? Ik denk zowiezo dat je voornamelijk je broek aan het bevuilen bent ;).
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Schmetzke"BusaBerke, een vraag. Waarom rij jij Hayabusa?

De voornaamste reden is het immense koppel dat bij alle toerentallen ter beschikking is. Dat werkt super verslavend.
Maar daarnaast biedt deze motor een goede zithouding, een goede kuip en ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan het eigenwijze uiterlijk wat ik in het begin (óók na aankoop) spuuglelijk vond.

En wat maakt het dan verder nog uit dat hij niet (meer) de snelste (productiemotor) op aarde is?

...

Niks, want dat was niet de reden waarom je hem ooit kocht...  :wink:

Posen met cijfertjes is voor mensen die niet kunnen rijden imo.

Zonder twijfel, maar hele hordes hebben hem wel daarom gekocht. Tenminste als ze de moeite hadden gedaan om zich te verdiepen in de materie, anders hadden ze waarschijnlijk een ducati gekocht want die zijn het snelste :roll:

Maar de vraag (zie topic titel) is , wie is het snelste. Of better yet. Is de busa nog het snelste ?  
Dit is ook alleen maar interessant omdat het het topsegment (qua snelheid) betreft.
Het boeit me niet of de motor van pietje sneller is dan die van klaasje.
De vraag is of er een grens verlegd is. Wie herinnert zich nog de heisa die  gemaakt is toen de eerste productiemotor kwam die 300+ ging?
Nou is er iets met 300cc minder dat daar in theorie zeker overheen gaat. Ookal is het zo dat beide motoren niet in hetzelfde segment zitten.
En er wordt dus iets van de troon gestoten in motorland. Daar mag op een motorforum toch zeker over gebabbeld worden ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke

Citaat van: "karz"
Maar de vraag (zie topic titel) is , wie is het snelste. Of better yet. Is de busa nog het snelste ?  

Volgensmij was de ZX12 al sneller als de Busa?

Feitjes:

Hayabusa:
128,7 kW (175 pk)/9.800 t.p.m. (184 pk met SRAD); 217 kg

GSX R1000:
131 kW (178 pk)/12.000 t.p.m.(190 pk met SRAD); 166 kg

Gixxer is 51 kg lichter en heeft 2 pk meer.

Gewicht speelt niet zozeer een grote rol wat betreft topsnelheid, aerodinamica en vermogen wel:

2 pk is te verwaarlozen (6pk op top dan wel weer :? )
Busa heeft (veel) betere aerodynamica

Dus: Busa is nog steeds het snelst qua topsnelheid.


Acceleratie is een ander verhaal, waarbij het gewicht weldegelijk een zeer grote rol speeld (massatraagheid)
Qua acceleratie zal de Gixxert het dus makkelijk winnen van Busa.

karz

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "karz"
Maar de vraag (zie topic titel) is , wie is het snelste. Of better yet. Is de busa nog het snelste ?  

Volgensmij was de ZX12 al sneller als de Busa?

meer PK (piek) geloof ik, maar overtuigend sneller ?.. :|
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke


karz

Citaat van: "Schmetzke"Ok, we zijn eruit :mrgreen:  :lol:  :wink:  :wink:

Niet helemaal ;)  het filmpje dat dit topic initieerde ging over de yoshimura uitvoering, die claimt een pk of 216.

meer info : http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/3254
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke

Toch eens proberen of het lukt om dat uit te rekenen...  :P

Eigenlijk zou je gewoon ff een vliegveld af moeten huren, en dan opentrekken die handel.

Gummi-Kuh

Citaat van: "Hakinnen"
edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

Neem liever een ander stuk van deze A61 want tot Koblenz is er vrijwel overal een max.snelheid v. 120 km....... :cry:
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Schmetzke

BTW, 216 pk  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:

Niet normaal.

TTigertje

Citaat van: "Busaberke"het eigenwijze uiterlijk wat ik in het begin (óók na aankoop) spuuglelijk vond.

Dat van dat koppel, schakellui rijden, sportief rijgedrag enz. enz. daar kan ik me wel iets bij voorstellen maar om een spuuglelijke motor aan te schaffen.........nee, dat NIET!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

PatSpinner

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "WhomBom"Dus, voor de pk's hoef je n fiets niet te kopen denk ik.. ik denk dat je meer voor t karakter moet gaan  :idea:

:stupid:  karakter wie inge traktor :wink:

:rofl:

btw : Die Suus heeft wel de wielen van mijn Duc....
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)