Hoofdmenu

Dunlop D208GP...

Gestart door Schmetzke, 08 februari, 2006, 18:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Ik heb een nogal dringende vraag...

Wie heeft er ervaring met de "nieuwe" D208GP Dunlop's ?

Hoe bevallen deze banden? Zowel circuit als wegervaring is gewenst.

Hakinnen

Edje Raketje had vorig jaar een setje onder zijn Duc om te proberen..(alé --tis wel de RR uitvoering.

Op mijn vorige Duc had ik een setje D208GP , alleen mee op straat gereden, geen klagen over wel heel snel kaal..

http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2478&highlight=dunlop


 :wink:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"Edje Raketje had vorig jaar een setje onder zijn Duc om te proberen..(alé --tis wel de RR uitvoering.

Op mijn vorige Duc had ik een setje D208GP , alleen mee op straat gereden, geen klagen over wel heel snel kaal..

http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=review&id=2478&highlight=dunlop


 :wink:

Mooi... Ik heb er gelijk maar 3 besteld :mrgreen:

Ben wel benieuwd hoe ze zich houden op de SM...

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"
Ben wel benieuwd hoe ze zich houden op de SM...

snel kaal, dus!  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Schmetzke"
Ben wel benieuwd hoe ze zich houden op de SM...

snel kaal, dus!  :wink:

Vandaar dat ik er maar 3 in een keer bestel  :wink:

Ze zijn hoofdzakelijk bedoelt voor op circuit, waar ik graag wat levensduur inruil voor grip... En sneller als een SC1 zullen ze ook niet slijten denk ik  :wink:  :wink:
We zullen zien  :P

Schmetzke

Vandaag de bandjes binnengekregen. :P
Ziet er goed uit moet ik zeggen. Wat meteen opvalt aan de 208GP is de puntige vorm. Zo'n hoge puntvorm heb ik nog niet eerder gezien bij een achterband... Komt misschien ook wel door het liggen.
Nu maar hopen op goed weer... Ben echt benieuwd hoe ze gaan bevallen.
Wordt zeker vervolgd :!:

Schmetzke's bandenstapel...:


vlnr, 208GP vs SC1:


vlnr, 208GP, SC1 en MPP, waarvan de laatste om de velg heen ligt:

Schmetzke

Nou, ze zijn inmiddels allemaal op...

Moet zeggen, fijn bandje hoor die D208GP. Alleen is het én geen circuit-band (wordt véél te warm) én geen straat-band (geen rechtuitstabiliteit, valt veel te snel een bocht in).

Als je van bochten houd is de D208GP een goede optie, met de levensduur zit het ook héél goed, en aan grip en grensbereik/feedback geen gebrek
:!:

De gewone D208 zit nu op m'n Husky, en ben daar óók zeer tevreden over. Wat minder grip als de GP, maar wel goed grensbereik, goed controleerbaar. En heb het id dat hij nóg langer mee gaat als de GP, dus erg fijn bandje.

De 208 mag imo zeker niet veel onder doen voor een MPP of Diablo  :!:
De 208 geeft me zelfs meer vertrouwen als de MPP, juist omdat hij de grens zo goed aangeeft...

Youp

over die GP wat ik toen van jou gekocht heb was ik ook dik tevreden :respect: veel meer grip dan een MPP en van de mindere rechtuitstabiliteit heb ik niet veel gemerkt eerlijkgezegd.... nu maar eens mn diablo proberen :)
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke

Citaat van: "Youp"en van de mindere rechtuitstabiliteit heb ik niet veel gemerkt eerlijkgezegd.

Ook afhankelijk van het type motor denk ik.. Zelfs van de bandenspanning  :roll:

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Youp"en van de mindere rechtuitstabiliteit heb ik niet veel gemerkt eerlijkgezegd.

Ook afhankelijk van het type motor denk ik.. Zelfs van de bandenspanning  :roll:

da's natuurlijk ook waar, toch wil ik nog wel eens een GPtje proberen op de soes :yes6rs:
opeloos benzine verslaafd...

Herr Tod

Hoe doet die het op nat wegdek of tijdens regen? In 150/60 heb je alleen de D208 en pas vanaf 160 kun je de GP krijgen? Misschien eens proberen na het volgend setje MPP :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "Herr Tod"Hoe doet die het op nat wegdek of tijdens regen? In 150/60 heb je alleen de D208 en pas vanaf 160 kun je de GP krijgen? Misschien eens proberen na het volgend setje MPP :D

Met de GP heb ik niet echt veel in de regen gereden, maar met de gewone 208 wel. Ze blinken niet uit, maar zijn zeker niet slecht! Gewoon gemiddeld. In ieder geval een héél stuk beter als SC's in de regen, maar daar zijn SC's ook niet voor gemaakt.

De GP is wél te krijgen in 150 (heb ik ook altijd) maar niet via motorbandenmarkt geloof ik.

Herr Tod

Dan ga ik de D208 eens proberen, als die goed bevalt misschien eens de GP als ik die voor een mooi prijsje kan krijgen. Zal wel weer zoiets als de SC's worden, 2000 km sjpass voor 10 en ergens in de laatste 500 als ze al kaal zijn op het gezicht gaan :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Ik heb op de Husk een set je dunlop D 205F sportmaxtouring (voor 120/60
achter 160/60) maar ik heb geen idee wat dit voor bandjes zijn, heeft iemand ervaring met deze banden.
Smells like rubber