Hoofdmenu

Gaston Rahier

Gestart door DeWitte, 11 februari, 2006, 15:26:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Gaston Rahier



Deze kleine belg gestart in de de motorcross WK werd in het begin bij de rally's uitgelachen vanwege zijn lengte van 1.56 op de torenhoge BMW Boxer.



Door zijn geweldige prestaties kon hij de twijfels echter snel bij menigeen meer dan weghalen. Hij eindigde in 1984 en en 1985 op de bovenste trede van het podium. 1985 haalde hij de winst zelfs op een naar de aanloop in Afrika total-loss gereden boxer. Een fenomeen imo.

In 1988 wisselde hij, wellicht gelokt door het grote geld, naar SUZUKI. Helaas was deze overstap geen succes ook vanwege strubbelingen binnen het Suzuki-team.

op deze foto zie je goed het hoogteverschil dat deze "grote" man moest overwinnen


In Februari 2005 overleed op 58 jaar aan de gevolgen van kanker een kleine taaie en getalenteerde man die de Woestijnrallye's een enorme populariteit had verschaft. :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Neo

Heb het geluk gehad hem te spreken op het Gaston weekend van motorcentrum de Locht 2003.
Een hele enthousiaste sportman die een verhaal echt leuk kon brengen!


















eniet nooit met mate

DeWitte

met dank aan BMW-hub  :worship-cool: voor het vinden van deze foto.

Die uiteraard hier aan deze verzameling moest worden toegevoegd. Gaston Rahier, blijft mijn all-time favorite op 2 wielen  :cool: :yes6rs:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Citaat van: Neo op 02 maart, 2006, 13:19:56
Heb het geluk gehad hem te spreken op het Gaston weekend van motorcentrum de Locht 2003.
Een hele enthousiaste sportman die een verhaal echt leuk kon brengen!





















dat scherm zal wel geconserveerd hebben :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joepie1958

Gaston was de man die mij liet zien (op televisie) dat ook kleine mennekes op zo'n grote BMW konden rijden, met groot respect heb ik zijn prestaties gevolgt :worship-cool:
Vooral het op- en afstappen was een lust voor het oogst, hij stapte hetzelfde op zoals je cowboys op televisie wel eens ziet doen bij reeds lopende paarden :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.