Hoofdmenu

Remmen...

Gestart door Mounty, 11 februari, 2006, 21:23:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Bij mijn fietske staat voorgeschreven : DOT4 en niks anders.
En zowel voor de rem alsook voor de koppeling. :roll:
En voor te ontluchten, maar ook voor het verversen gebruik ik een vacuümpompje en dat werkt echt perfect.
Je zuigt de vloeistof er als het ware doorheen en dan is er niks meer te ontluchten. :idea:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "May Day"DOT 5.1, merk maakt niet uit.

kunnen je rubber daar tegen  :!: zwellen op  :shock:

ik dacht dat een type DOT niet voor alle rem systemen geschikt is/was

weet niet DOT5.1/5.2

DOT3, Super DOT3, Dot4, Super DOT4 en DOT5.1 zijn een synthetische remvloeistof. Ze zijn stuk voor stuk hygroscopisch. Dat wil zeggen dat deze vloeistoffen water aantrekken. Verder wil je het niet op de lak van je motor knoeien, het is erg agressief spul.
DOT5 daarentegen is siliconenolie zoals bijvoorbeeld bij Harley Davidson wordt gebruikt. DOT5 tast de lak dus NIET aan als je knoeit, bovendien is het niet hygroscopisch. Vereist wel bij wisselen naar DOT 5, dat je je gehele systeem uit elkaar haalt tot de laatste seal, alles volledig en zeer zorgvuldig spoelt en schoonmaakt met spiritus en pas dan is je systeem geschikt voor siliconenolie. Meng je namelijk een synthetische remvloeistof met DOT5 gaan je seals opzwellen en is het snel gedaan met je remwerking.   :yes6rs:

En dat ziet er lullig uit als je de berg afrolt zonder HO ijzers  :rofl:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Da wist ik niet van Dot5 :? zo leer je elke dag nog bij  :thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Dwars"Da wist ik niet van Dot5 :? zo leer je elke dag nog bij  :thumbsup:


Ik heb dat verhaal zelf ook niet verzonnen. Stond toevallig al jaren ergens op mijn PC omdat ik ooit op mijn remolie reservoir het volgende zag staan en ik wou weten of ik eventueel DOT4 kon gebruiken omdat ik nog een flesje had staan.  En als het om remmen of banden gaat neem ik geen enkel risico.

Zo nu en dan blijken ze bij HD ook eens iets goed te doen, maar dat is dan toch sporadisch  :rofl:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Menke

Is mooi en leerzaam hier ! Bedankt voor de reactie, zie dat er nog meer mensen slimmer van worden :!: En dat is natuurlijk nooit verkeerd  :thumbsup: :lol:

May Day

Die DOT 5 van Harley is slecht spul. Het neemt het water niet op, daardoor zakt het naar de remtangen, waardoor je nog sneller last hebt van fading. Bovendien is het kookpunt maar 260 graden. Dus zoveel doen ze inderdaad niet goed.....
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

Citaat van: "May Day"Die DOT 5 van Harley is slecht spul. Het neemt het water niet op, daardoor zakt het naar de remtangen, waardoor je nog sneller last hebt van fading. Bovendien is het kookpunt maar 260 graden. Dus zoveel doen ze inderdaad niet goed.....

ich zek heel verstendig es niks..


:wink:

HD4ever

Citaat van: "May Day"Die DOT 5 van Harley is slecht spul. Het neemt het water niet op, daardoor zakt het naar de remtangen, waardoor je nog sneller last hebt van fading. Bovendien is het kookpunt maar 260 graden. Dus zoveel doen ze inderdaad niet goed.....

Tjezus !!  :shock: Kookpunt van 260 °C !!!! Wat denk je dat wij met die HD uitvreten  :rofl:  Dacht jij soms dat wij net als de buikschuivers met 180 km in de ankers moeten?
Voor jou infomatie, wij doen circa 15000 km met een setje remblokken en 22000 km met de bandjes.  :lol:
Het rem-olie niveau en rem systeem worden bij een beurtje gecontroleerd en that's it ! Ik heb het nog even voor je even nagekeken maar vervangen van rem-olie staat zelfs niet in het onderhoudsboekje. :shutup:   Bij 80000 km gaat er trouwens pas nieuwe olie in de voorvork.
De HD remmen ( 2 zuigertjes ) zijn nu eenmaal geen wonder van techniek ( net als de rest van de motor ! ), en daar moet je je rijstijl gewoon op aanpassen. Simpel hè?
Ik heb al menig steile bergpas en paniekstop achter de rug met de trilplaat, en ook dan voldoen de HD remmen keurig om die 450+ kg !!! netjes tot stilstand te brengen.
'Fading'? daar doen HD rijders niet aan! Dat hebben we namelijk altijd !  :rofl:

Regel 1 bij een HD is "If it ain't broken, don't fix it !!".  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: "HD4ever"wij doen circa 15000 km met een setje remblokken

:shock: Da's niet echt veel, bij mij liggen ze ongeveer 30000 km erop en doen het nog steeds. (en zijn dus nog dik genoeg)
De nieuwe liggen klaar maar vind ik nog lang niet nodig. :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

Citaat van: "HD4ever"

Regel 1 bij een HD is "If it ain't broken, don't fix it !!".  :wink:

regel2: if it moves, and it shouldn't: Duct tape
regel3: if it doesn't move and it should: WD40

:twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Steefke™

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "HD4ever"

Regel 1 bij een HD is "If it ain't broken, don't fix it !!".  :wink:

regel2: if it moves, and it shouldn't: Duct tape
regel3: if it doesn't move and it should: WD40

:twisted:

regel4: if its greasy, use brakeclaener
Smells like rubber

HD4ever

Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "HD4ever"

Regel 1 bij een HD is "If it ain't broken, don't fix it !!".  :wink:

regel2: if it moves, and it shouldn't: Duct tape
regel3: if it doesn't move and it should: WD40

:twisted:

regel4: if its greasy, use brakeclaener

Regel 5: Who gives a fuck?  :rofl:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"