Pas vanaf 24 jaar op zware motor

Gestart door Karin, 26 maart, 2006, 15:50:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Karin

Pas vanaf 24 jaar op zware motor

Gepubliceerd op zondag 26 maart 2006

BRUSSEL (ANP) - Nederlandse jongeren mogen pas na hun 24e jaar op een zware motor rijden. Dat is drie jaar later dan nu het geval is. De hogere leeftijd komt door invoering van Europese regels voor rijbewijzen.

De verkeersministers uit de 25 EU-landen beslissen daartoe maandag in Brussel als hamerstuk. De nieuwe regels stellen de minimumleeftijd voor zware motoren (vanaf 35 kw) overal op 24 jaar. Uitzondering zijn jongeren die na hun 20e jaar twee jaar ervaring hebben op middelzware motoren. Middelzware motoren worden een volledig nieuwe categorie in het rijbewijs-A voor motorrijders.

Minister Peijs (Verkeer) stemt maandag voor de maatregel. Reden is onder meer dat er nu veel verkeersdoden vallen onder jonge motorrijders.


Bron www.planet.nl

@Nippon

mooi  :wink:



rond de 24 zijn de hersenen pas volledig ontwikkeld  :roll:

AngelInMe

Citaat van: "BoxerQ"rond de 24 zijn de hersenen pas volledig ontwikkeld :roll:

Ja en op hun 40e neemt het alweer af he...

Maar ik vind het niet verkeerd. Ik mag in januari zwaarder :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"rond de 24 zijn de hersenen pas volledig ontwikkeld  :roll:

KLOPT :wink: wel geen garantie dat ze dan ook volledig gebruikt worden :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Ik vind het geen slecht idee, het is immers zo dat jongeren de meeste (fatale) ongelukken veroorzaken.
Ik vind echter wel dat ze dan ook moeten kijken naar de nog jongere jeugd, die van een jaar of 16- 17, een regelrechte ramp op de weg.
moeten een brommer certificaat halen, maar dat stelt geen hol voor?
Ik zou zeggen laat de jeugd met 17 beginnen met een lichte motor, wellicht hou je zo de scooters van de weg, en krijgen onze kids een gedegen opleiding... :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

bombarie, dat zegt ik!

ze kunnen beter een regel invoeren dat je gewoon de eerste 2 jaar dat je je rbw hebt maar 25 kw mag. Dan ben je ook meteen van die sukkels af die met 30 denken nog es avontuurlijk te moeten gaan doen, hun rbw halen, en meteen op n gixxertje beginnen  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"bombarie, dat zegt ik!

ze kunnen beter een regel invoeren dat je gewoon de eerste 2 jaar dat je je rbw hebt maar 25 kw mag.  :?



:stupid:
Proud on the South  


@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"Ik vind het geen slecht idee, het is immers zo dat jongeren de meeste (fatale) ongelukken veroorzaken.
Ik vind echter wel dat ze dan ook moeten kijken naar de nog jongere jeugd, die van een jaar of 16- 17, een regelrechte ramp op de weg.
moeten een brommer certificaat halen, maar dat stelt geen hol voor?
Ik zou zeggen laat de jeugd met 17 beginnen met een lichte motor, wellicht hou je zo de scooters van de weg, en krijgen onze kids een gedegen opleiding... :wink:

begin 'ns bij de ouders/verzorgers  :!: schop die 'ns onder hun hol  :evil:

heeft imo met "opvoeden" te maken  :guns:

WhomBom

Citaat van: "BoxerQ"
begin 'ns bij de ouders/verzorgers  :!: schop die 'ns onder hun hol  :evil:

heeft imo met "opvoeden" te maken  :guns:

heeft met de genen te maken  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Even een aanvulling op dat bericht: Deze regel zou pas in 2013 ingaan. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "BoxerQ"
begin 'ns bij de ouders/verzorgers  :!: schop die 'ns onder hun hol  :evil:

heeft imo met "opvoeden" te maken  :guns:

heeft met de genen te maken  :wink:

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Ik vind het grote Quatsch dat dit alweer op de schop moet. Als we het in alle landen gelijk gaan trekken dan mag dus dadelijk ook iedereen met een autorijbewijs op een lichte brommert gaan rijden.
En laten we eerlijk zijn, een 25kw'tje haalt dan wel geen topsnelheid, maar in de eerste 3 versnellingen kan die toch redelijk grote stappen maken. En de Autobaan waar je hard kan rijden lijkt me niet echt het grootste gevaar, want je mag officieel toch maar 120. Het gevaarlijkte is binnen/buiten de bebouwde kom waar zich veel opstakels bevinden.
Daar kun je met een 25 kw net zo snel verongelukken als met een 90kw brommert.
Overigens kan ik wel als ik 18 ben een oude Porsche of BMW of GTI kopen met een bom vermogen en daarmee mag ik dan wel scheuren. Lekker twisted  :?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

En de volgense stap zal dan wel zijn, dat drivers van 55-60 jaar ook terug moeten naar 25 kw, omdat hun reactiesnelheid flexibiliteit inschatting, dan dramatisch achteruitholt dussssssssssssssssssss :x  :x  :x  :x  :x  :x
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joepie1958

Een Busa met 25 Kw lijkt me geen pretje 8)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.