Heads Up Display voor in de helm

Gestart door WhomBom, 24 februari, 2006, 00:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WhomBom



Het bedrijf Veypor heeft een HUD gemaakt voor in de helm, Dit systeem bestaat uit 2 delen. Een deel, het display zit op je helm, het ander deel zit op je motor en stuurt de gegevens (snelheid, toeren,versnelling etc.) naar het display. Dit versturen gebeurd door middel van een 2,4 GHZ zender (lijkt mij niet zo'n lekkere keuze... een magnetron werkt bij 2,45 GHz, afwachten of er iemand last van een brandend gevoel gaat krijgen dus...)

Het idee erachter is dat je minder tijd kwijt zou zijn om bijvoorbeeld je snelheid af te lezen als bij een normale snelheidsmeter, waardoor je je aandacht beter/langer bij de weg kunt houden.

edit by Busaberke: verplaatst naar motornieuws
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Sirkwietjuh

Bij motorrijden gaat het mijn inziens nog altijd om het gevoel.
Wel een leuke gadget dat zeker maar of het echt nuttig is naaaaah ik denk het niet.
De tellers om mijn motor zal ik zelden bekijken .....alleen als ik langs een flitspaal kom  :P
Fuck the system !!!

QuattroFrits

Citaat van: "WhomBom"een magnetron werkt bij 2,45 GHz, afwachten of er iemand last van een brandend gevoel gaat krijgen dus...)

Merk je van alleen als er plotseling twee kuikens over je zadel lopen. :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Dit vind ik niet echt motor nieuws, eerder oud nieuws.
Dit heb ik maanden geleden al ergens gelezen.
Overigens stonden ze er in Utrecht mee op de beurs. Je krijgt er alleen maar een dikke nek van want je moet een of ander (te groot) apparaat aan je vizier gaan monteren.
Verder denk ik ook dat het net zo makkelijk is om schuin omlaag op de teller te kijken als schuin omhoof op je display.

Dan vind ik de helm met ingebouwde achteruitkijk spiegel een stuk leuker.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Desmo-devil

Ik vind het zeer onzinnig.
We zijn tenslotte nog geen straaljager piloten ! (ook al denken sommigen dat wel )