toerrit organiseren : addertje onder het gras?

Gestart door DeWitte, 13 februari, 2006, 20:20:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Het is volgens mij zo moeilijk allemaal niet..
er zitten blijkbaar nogal wat haken en ogen aan georganiseerde ritjes waarbij er sprake is van een  een "organisatie" namens een club, vereniging, forum..whatever..

dus..gewoon lekker blijven rijden alleen niet "georganiseerd".
veranderd zo veel niet denk ik..

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Het is volgens mij zo moeilijk allemaal niet..
er zitten blijkbaar nogal wat haken en ogen aan georganiseerde ritjes waarbij er sprake is van een  een "organisatie" namens een club, vereniging, forum..whatever..

helaas onvolledig imo, waarde Hakinnen :wink: Zelfs als je met je eigen " vriendenclubje" regelmatig gaat sturen is er sprake van " georganiseerd rijden". De voorrijder bijv. kan aansprakelijk zijn of gesteld worden :!:  met de nadruk op KAN :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Zou het tekenen van een formulier dit niet oplossen?

Gewoon een blaadje waarop vermeld staat dat eenieder zelf verantwoordelijk is en niemand aansprakelijk kan stellen. Vervolgens de deelnemers laten tekenen met datum erbij....klaar!

DeWitte

Citaat van: "Karin"Zou het tekenen van een formulier dit niet oplossen?

Neen: het tekenen van een formulier vrijwaard je niet van eventuele aansprakelijkheid :!: Helaas, zou het idd simpel maken.

Wil niet zwartgallig denken;maar het is wel lastige materie :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"Het is volgens mij zo moeilijk allemaal niet..
er zitten blijkbaar nogal wat haken en ogen aan georganiseerde ritjes waarbij er sprake is van een  een "organisatie" namens een club, vereniging, forum..whatever..

helaas onvolledig imo, waarde Hakinnen :wink: Zelfs als je met je eigen " vriendenclubje" regelmatig gaat sturen is er sprake van " georganiseerd rijden". De voorrijder bijv. kan aansprakelijk zijn of gesteld worden :!:  met de nadruk op KAN :!:

Die aansprakelijksheidsclaim kan imo alleen vanuit de groep zelf komen  of anders gezegd als een van je maten op z'n plaat gaat of de pijp uitgaat dan zal hij/of zijn/haar (partner) de voorrijder civiel aanklagen (of zoiets) :roll:

nou lekkere maten  :evil:

Karin

Ik denk ook niet dat we het te ver moeten zoeken. Je hoeft vanuit MFL geen toerrit organiseren.

Maar er kan wel spontaan door willekeurig iemand vermeld worden dat ie een stukje wilt gaan rijden waarbij je "spontaan" kunt vermelden ook wel zin te hebben in een ritje  :wink: Laten we elkaar nu niet opnaaien.

PS Kan ik iemand aansprakelijk stellen voor mijn schuiver met de blade afgelopen jaar  :rofl:

DeWitte

Citaat van: "Karin"PS Kan ik iemand aansprakelijk stellen voor mijn schuiver met de blade afgelopen jaar :rofl:

Helaas, 'n duikcursus in een sloot met een "blade" valt daar niet onder :mrgreen: daarvoor moet je bij je rij-instructeur zijn, die had je moeten vertellen dat dit niet mogelijk is met een Hondi :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Karin"Ik denk ook niet dat we het te ver moeten zoeken. Je hoeft vanuit MFL geen toerrit organiseren.

Maar er kan wel spontaan door willekeurig iemand vermeld worden dat ie een stukje wilt gaan rijden waarbij je "spontaan" kunt vermelden ook wel zin te hebben in een ritje  :wink: Laten we elkaar nu niet opnaaien.

PS Kan ik iemand aansprakelijk stellen voor mijn schuiver met de blade afgelopen jaar  :rofl:

Volledig met je eens Karin, ik denk zolang je het niet tourrit noemt, en niet met een te grote groep gaat rijden, dat er dan weinig aan de hand is.
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

De verzekering zal er toch altijd alles aan doen om maar niet te hoeven uitkeren in geval van schade.

En het verschil tussen een kind aanrijden en een krasje op andermans lak maken is nogal groot.

Komende zomer staan er toch weer een heel aantal ritten op het programma, waarbij we vaak met 30 SM's in één groep rijden... Tot nu toe is het nog altijd goed gegaan, hopelijk blijft dat zo.