Hoofdmenu

NCR Millona R

Gestart door Desmo-devil, 09 maart, 2006, 14:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Motzippaldy

Citaat van: "Hakinnen"de prijs?

voor de NCR Millona "one shot".....................48000 incl!



Motz vergeet alleen ff dat die NCR millona ondanks zijn "19de eeuws blok" een betere PK-kilo verhouding / betere remmen en vering heeft dan de 98/99 Yammie R1 en waarschijnlijk "rondjes om de R1 draait"  




R1 2000/2001 kost tussen 5000-7000€(denk ik) Ohlins/WP/Shova  vork 15000€(top materieel) ,achter shock +-1500€ set magnesium wielen 2000€ ,Karbon GP remme kosten +-10000€ ,straat legale spoelen slopen  heb je vergelijkbaar gewicht  :wink: en je heb nog geld voor helm, pak laarzen, handschoenen en enkele track days inc hotel  :shock:
Proud on the South  

Herr Tod

I'm working on it :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Hakinnen"de prijs?

voor de NCR Millona "one shot".....................48000 incl!



Motz vergeet alleen ff dat die NCR millona ondanks zijn "19de eeuws blok" een betere PK-kilo verhouding / betere remmen en vering heeft dan de 98/99 Yammie R1 en waarschijnlijk "rondjes om de R1 draait"  




R1 2000/2001 kost tussen 5000-7000€(denk ik) Ohlins/WP/Shova  vork 15000€(top materieel) ,achter shock +-1500€ set magnesium wielen 2000€ ,Karbon GP remme kosten +-10000€ ,straat legale spoelen slopen  heb je vergelijkbaar gewicht  :wink: en je heb nog geld voor helm, pak laarzen, handschoenen en enkele track days inc hotel  :shock:

weet ik motz..waarschijnlijk ben je nog goedkoper uit...de prijsjes liggen wat lager voor de componenten

Neem een vlamnieuwe R1: 15000
Compleet AKRA systeem :   1500
SBK voorvork                 :  8000
SBK Shock                      : 1200
Brembo SBK radiaal        :  5000
Zooitje "Pazzo"handels en Lighttech schakelsetje: 1000

zit je waarschijnlijk compleet op minder dan 35K, heb je topspullekes

Het is een beetje "appels met peren" vergelijken he..

Waarom kost een ferrari zoveel terwijl je voor veel minder geld van een uh..Toyota Supra (roep maar wat he) ook een hele snelle kan maken?

:wink:

Desmo-devil

Citaat van: "BoxerQ"Mhhhh..... kweet nie zitten geen koffers op  :!:

en met zo'n slappe ketting kun je helemaal niet rijden  :twisted:

Hebben die beemer cardan piloten nou ook al verstand van kettingen ?

Bakkertjedeeg

Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.

Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.

Ook hier. No hard feelings. :wink:

Desmo-devil

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.

Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.

Ook hier. No hard feelings. :wink:

Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.

Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.

Ook hier. No hard feelings. :wink:

Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's

:lol:  :lol:

Thnx. voor het aanbod, maar seizoen 2005 heef me geleerd dat het beter is om met eigen materiaal de baan op te gaan. Lijkt me overigens wel gaaf met een Duc de baan op.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik heb me dit topic eens van een afstand bekeken. Duidelijk merkbaar is dat iedereen zijn eigen voorliefde heeft voor een merk. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb (had) dat ook met Honda. Dat is gewoon een onverklaarbaar gevoel van binnen. Dit jaar ga ik het op de Kwak proberen. Ik merk dat ik met de dag meer "gevoel' bij het fietske krijg. Dit door alleen al wat te sleutelen aan het ding. Mocht het dit jaar mis gaan op het 'andere' merk, dan ben ik voor eeuwig een Honda rijder.

Maar daar ging dit topic niet over. De NCR...... Tja... Tis niet mijn ding. Ik vind het model met die halve kuip maar niks. Bovendien mag dat blok best wel afgeschermd worden. Tis nou niet het moedermooiste. Het doet me altijd denken aan een Puchblok. Waarom? Ik weet het ook niet. Het mogen dus duidelijk zijn dat ik geen Italiaanse fietsen liefhebber ben. Ik heb nog nooit op een Duc gereden en dat wil ik ook zou houden. Ik ben namelijk bang dat me dat wel eens zeer goed zou kunnen bevallen dat spartaans rijden met dat koppel aan boord. Mijn verstand heeft altijd gezegd. GEEN DUC. Puur om het onderhoud en betrouwbaarheid.

Ook hier. No hard feelings. :wink:

Hey Bakkertje , na het zien van jou op de pocketbike, zou ik je best wel eens met mijn Duc de baan op willen sturen. Ik weet zeker dat je je goed zou vermaken, ondanks het gemis van PK's

:lol:  :lol:

Thnx. voor het aanbod, maar seizoen 2005 heef me geleerd dat het beter is om met eigen materiaal de baan op te gaan. Lijkt me overigens wel gaaf met een Duc de baan op.

Yep, vooral als je in spa voordat je eindelijk de baan op mag een 10 minuten in de pitstraat moet wachten, steeds een meterke op moet schuiven en er vervolgens als je eindelijk de baan opmag achter komt dat je koppelingsplaten reeds half verbrand zijn...hahaha..geweldig idee weer, zo'n raceclutch. :oops:

Ducs zijn voor te rijden, nie voor te wachten

al met al na dit topic ook gelezen te hebben moet ik er eerlijk voor uitkomen dat een Duc nu eenmaal niet de slimste keuze is als je circuit wilt rijden,  Ze zijn nu eenmaal gevoeliger dan een Japanner , het is hele andere techniek, ze hebben meer en duurder onderhoud nodig en als er iets sneuvelt kost dat vaak meer..
Denk dat uiteindelijk iets als een CBR 600 de meest verstandige keus is om het circuitrijden en leuk en betaalbaar te houden.
Das kopen met het koppie..
Ik koop wel vaker "met het hart"


Echter, in tegenstelling tot bakkertje ben ik er wel zwaar aan verslaafd geraakt.  Heb nu eenmaal iets met dat Ducatispul.  Heb al veel fietskes gereden en er waren erbij die veel meer pk's aan boord hadden als de Duc maar heb er nog geen één gereden die de unieke (vind ik dan he) rijbeleving biedt die een Duc biedt..
Bovendien is het spartaanse en zeer actieve "rijgedrag" in een SS duc iets wat mij ligt en bevalt.  Ik weet dat er mensen zijn die er niets van moeten hebben.  ik vindt het super..alsof je met een tweewielige kart onderweg bent, zo direct..  stuurt , veert en remt fabriekaf al goed.

Qua "kapotgaan" heb ik niet te klagen gehad met Ducati. Nu ben ik wel zuinig op mijn spulletjes, rij het netjes warm en rij nooit een duc de begrenzer in maar ik heb er nu drie gehad en ik heb nog nooit ook maar iets kapot gehad aan het spul. Kan natuurlijk ook stom geluk zijn..ken ook mensen met ducs die werkelijk ziek werden van de ellende (vooral de vroege vierkleppers / krukaslagers).
Ben er wel zeer van bewust dat als er iets serieus kapot loopt bij de mijne dat dat ook serieus geld gaat kosten temeer omdat het  een SP uitvoering is ..zou zomaar kunnen inhouden dat het seizoen in één keer voorbij is dan

Ben er dus zeer gecharmeerd van , sowieso een twin liefhebber maar ik heb helaas in geen enkele japanse twin gevonden wat ik zocht ( de TLR kwam in de buurt qua motorkarakter) in een motor.

Hoe dan ook..ik wil geen andere meer.

Maar zoals zo vaak...ieder zijn voorkeur


:wink: