Komt het goed met asfalt op Assen??

Gestart door Bakkertjedeeg, 17 maart, 2006, 20:36:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NrGiZeR

Heb laatst bandjes gekocht bij Marco Opheij en ff met hem erover gehad met welke banden je het beste kunt rijden. Zijn filosofie is juist andersom dan ik had, hij rijdt altijd met SC2 voor en achter alleen wanneer het heel erg warm is gooit hij achter en SC1 en blijft ie voor dus nog steeds met SC2 rijden.

Ik reed eerder ook altijd voor SC1 en achter SC2, maar ga nu toch 'ns voor en achter SC2 rijden. En aangezien deze fiets voor mij ook helemaal nieuw is, zie ik ook wel hoe het loopt morgen.

Heeft iemand wel een idee of het droog of nat asfalt wordt morgenvroeg, heb nl nu de regenbanden erop liggen.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

B-Witch

kijk hier maar:

denk dat je goed weer gaat krijgen, ik zou iig de regenband er maar vanaf halen :wink:

http://www.weeronline.nl/nlnlreif.htm

En veel plezier morgen!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Gieskes

In het noord-oosten ziet de verwachting er idd goed uit, wauw!!!

Hopelijk gaat het ons op Zolder ook wat meezitten, ik heb op de fiets voor en achter nu SC2 liggen maar de velgen met regenbanden staan klaar. Eigenlijk wil ik die niet eens meenemen, positief blijven denken  :roll:  :?:

Leuk om deze discussie over banden te lezen maar uiteindelijk moeten we toch een keuze maken en de keuze wordt alleen maar moeilijker als je meer keuzes hebt. SC1, SC2, regenbanden en ik heb hier ook nog een paar setjes MPP liggen. Je vraagt je alles af, zelfs of het niet beter is die MPP er op te leggen :D . Hoe dan ook, ik laat de SC2 er op liggen en kijk wel hoe het gaat als we daar zijn.
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Positieve geluiden over vernieuwde circuit Assen :wink:



Zoals bekend zou vorige week reeds de eerste wedstrijd om het ONK verreden worden op het vernieuwde TT-circuit maar door de aanhoudende periode van kou kwamen de asfalteringswerkzaamheden in de problemen. Het resulteerde uiteindelijk in de afgelasting van de eerste race waarop de organiserende SMA besloot om vandaag een trainingsdag in te lassen waarop de coureurs kennis konden maken met de nieuwe baan.

Van deze mogelijkheid werd, ondanks de mindere weersomstandigheden, druk gebruik gemaakt. Gedurende de dag waren er overwegend positieve geluiden te horen omtrent het nieuwe gedeelte met hier en daar een licht kritische noot.

De licht kritische noot was met name gericht tegen de vernieuwde Strubben die wel erg knijpt en daardoor ook erg langzaam is geworden. Diverse 125 cc coureurs hadden grote moeite om de motor in de Strubben op het benodigde toerental te houden en niet zelden moest de koppeling erbij gepakt worden om te voorkomen dat de motor dood viel. Er werd dan ook driftig geëxperimenteerd met de gearing van de motoren om goed door de Strubben te kunnen komen.

De 4-taktmotoren hebben daar wat minder last van maar ook voor de SS600 en SBK rijders was de krappe Strubben in de eerste sessies een crime. Het leidde tot vermakelijke taferelen voor wat betreft de lijnen die er werden gereden en in de helmen werden met enige regelmaat wat krachttermen geuit als de bocht weer eens op een rare manier gerond werd.

De rest van het nieuwe gedeelte werd echter bijzonder positief ontvangen en wordt als een mooi gedeelte gezien waar zeker de nodige spectaculaire actie te verwachten is. Qua tijden is er nog niet erg veel van te zeggen. De harde wind en links en rechts een drup regen zorgden er voor dat het lastig was om constant te rijden en ritme op te bouwen.

Een paar opvallende aanwezigen waren er in elk geval wel te zien. Raymond Schouten maakte er zijn eerste meters op de 250 cc Honda van het Amici Racing Team en het viel hem na 7 maanden pauze toch flink tegen. Ook Patrick Lakerveld gaf acte de présence met een SS600 Honda. De net vader van een zoon geworden Patrick gaf aan dat er zich de afgelopen week toch nog een mogelijkheid had aangediend om komend seizoen SS600 te kunnen gaan rijden en dat is uiteraard goed nieuws voor de Wijk en Aalburger.

De trainingen van vandaag kenden ook nog een uiterst ongelukkig moment. SS600 rijder Julian Lier uit het Staphorster Duntep team ging hard onderuit in de Ramshoek en moest geruime tijd verzorgt worden alvorens men hem met de ambulance richting het ziekenhuis kon vervoeren. Inmiddels is bekend geworden dat Julian in elk geval 24 uur ter observatie in het ziekenhuis van Assen zal blijven waarbij de eerste diagnose een gebroken kaak en een zware hersenschudding luidt. Vervelende blessures die Julian wel even aan de kant zullen houden maar gezien de hevigheid van de crash vallen de verwondingen zeker niet tegen. Uiteraard wenst de racesportredactie Julian een spoedig en vooral volledig herstel toe.

Tot slot nog een iets minder positief nieuwtje rond Roy Pouw. De pas 13-jarige Kerkevelder werd vorige week nog aangekondigd als deelnemer aan de EK 125 cc wedstrijd die op 2e paasdag op het Asser circuit wordt gereden maar Roy heeft inmiddels te horen gekregen dat er voor deze wedstrijd een minimum leeftijd van 14 jaar geldt en dat zijn inschrijving derhalve niet is geaccepteerd door de Europese Bond

Bron racesport.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Net terug uit Assen. Had nog nooit op Assen gereden. Wat een indrukwekkende baan. Echt voor de mensen met een groot hart. De strubbe knijpt idd enorm. Wel gaaf. De ZX6 is geweldig. Eerste sessie ging stroefjes. Bij het aanremmen van de bochten begon de voorkant constant te stuiteren. Toevallig kwam Mile Pajic langs en die heeft me de fiets afgesteld. Wereld van verschil in de 2de sessie. Compleet andere fiets meteen. :D Mijn snelste tijd was 1,59'31

Binnenkort het verslag. Nu slapen, ben kapot.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Net terug uit Assen. Had nog nooit op Assen gereden. Wat een indrukwekkende baan. Echt voor de mensen met een groot hart. De strubbe knijpt idd enorm. Wel gaaf. De ZX6 is geweldig. Eerste sessie ging stroefjes. Bij het aanremmen van de bochten begon de voorkant constant te stuiteren. Toevallig kwam Mile Pajic langs en die heeft me de fiets afgesteld. Wereld van verschil in de 2de sessie. Compleet andere fiets meteen. :D Mijn snelste tijd was 1,59'31

Binnenkort het verslag. Nu slapen, ben kapot.

ik had het je al eerder gezegd...je moet gaan cuppen..

als je die 1.59 een 8tal ronden constant zou kunnen houden zou je top 10 kunnen rijden in de 600cc cup.



:wink:

Sepp Vermonden (one of my guys..) reed zondag een 148.2 op de 1000
Arie Vos zette zelfs een 146er neer op een tenkate SBK blade zondag..

Snap niet wat Arie daar op een SBK fiets van Gerrit aan het doen was...haha..reed alsof de duivel 'm achterna zat...superpole style.. :roll:

igg...tof dat je je geamuseerd hebt daar..
goede en goed afgestelde vering maakt een verschil he..

;)

NrGiZeR

Het nieuwe circuit van Assen is idd een geweldige baan, een gehele vooruitgang tegenonver de andere baan.

Ging mij gister niet zo lekker, had nog een beetje kriebels bij mandeveen duikerssloot van de vorige keer en durfde daardoor denk ik de fiets niet plat te gooien. Bij nader inzien een beetje stom om als eerste in het seizoen op Assen te gaan rijden, had mss beter eerst op een korter technisch circuit kunnen rijden zodat ik m'n fiets eerder vertrouwde dan op deze baan waar ik een beetje onzeker werd.

Maar zit over 2 wkn op Zolder, dus nieuwe ronden nieuwe kansen.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Net terug uit Assen. Had nog nooit op Assen gereden. Wat een indrukwekkende baan. Echt voor de mensen met een groot hart. De strubbe knijpt idd enorm. Wel gaaf. De ZX6 is geweldig. Eerste sessie ging stroefjes. Bij het aanremmen van de bochten begon de voorkant constant te stuiteren. Toevallig kwam Mile Pajic langs en die heeft me de fiets afgesteld. Wereld van verschil in de 2de sessie. Compleet andere fiets meteen. :D Mijn snelste tijd was 1,59'31

Binnenkort het verslag. Nu slapen, ben kapot.

ik had het je al eerder gezegd...je moet gaan cuppen..

als je die 1.59 een 8tal ronden constant zou kunnen houden zou je top 10 kunnen rijden in de 600cc cup.



:wink:

Sepp Vermonden (one of my guys..) reed zondag een 148.2 op de 1000
Arie Vos zette zelfs een 146er neer op een tenkate SBK blade zondag..

Snap niet wat Arie daar op een SBK fiets van Gerrit aan het doen was...haha..reed alsof de duivel 'm achterna zat...superpole style.. :roll:

igg...tof dat je je geamuseerd hebt daar..
goede en goed afgestelde vering maakt een verschil he..

;)

:D

Nah, geen CUP voor mij. Voor een keer misschien leuk. Het moet wel hobby blijven vind ik. 8 tal ronden dat tempo vol houden is nu moeilijk. Conditioneel trek ik dat absoluut niet.

Vering maakt idd het verschil. Ongelooflijk wat de standaard shock trouwens goed is. Band tekent echt mooi. Ben benieuwt wat hij op Zolder doet. De zx is echt een onwijs gave fiets. Ben der echt heel blij mee. Ik heb nog ff een onderboard filmpje gemaakt aan het begin van de dag. Tijd is ongeveer 2,04. Jammer dat de flying lap er niet op staat. :(

http://members.home.nl/ralf.beckers/Film_ralf_motorsportstore.wmv

Motzippaldy

Proud on the South  

WhomBom

Citaat van: "Motzippaldy"Wat een  8)  geluid :worship-cool:

:stupid:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Miss Triumph

Ben blij even een beetje een indruk van het circuit te krijgen voor 2 mei :wink:
Hoorde van dr. Horror dat je de snelste tijd had neergezet, PROFICIAT :D

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Miss Triumph"Ben blij even een beetje een indruk van het circuit te krijgen voor 2 mei :wink:
Hoorde van dr. Horror dat je de snelste tijd had neergezet, PROFICIAT :D

Thnx. BTW De remblokken voor je CBR zijn ook binnen. :wink:

Bakkertjedeeg

Copy Paste van onze website: www.dnq-dnf.com

Round 1 in the DNQ-DNF cup. Damn....wat had ik me hier op verheugd. Zondagmiddag reden we al richting Assen. Ik had een afspraak met Mile Pajic voor het monteren van een Kit dynamodeksel met lichter vliegwiel. Volgens de meestertuner goed voor 1,5PK vermogenswinst. Zonder verder problemen te ondervinden werd dit dan ook gerealiseerd.

Ik was benieuwd naar het TT circuit, waar ik nog nooit had gereden. Verder was ik nieuwsgierig of ik mijn nieuw aangeschafte Kawasaki dit jaar opnieuw naar P1 in onze eigen Cup kon sturen. Voorafgaande aan deze dag heb ik na veel wikken en wegen gekozen om de Kwak uit te rusten van SC1 voor en achter. Gezien het koud was, vertrouwde ik het niet helemaal. Ik had me dan ook voorgenomen om de bandjes goed warm te rijden. Een schuiver kon ik er vandaag absoluut niet bij hebben, gezien mijn schouder was ingetaped in verband met een een sleutelbeenblessure. Heel houden van het materiaal en mezelf was dan ook deze dag prioriteit nr.1!!!

Sessie 1

Samen met Rich en Robert reden we in de groep gevorderden de pits uit. Ik reed achter Rich aan. Ronde 1 was ik dan ook erg voorzichtig met de koude bandjes. Bij de eerste doorkomst werd het tempo al behoorlijk opgevoerd. In de eerste bocht voelde ik meteen bij het aanremmen dat het voorwiel stuiterde. Ik ging ervan uit dat dit misschien nog met het koude bandjes te maken had, maar helaas bleef dit aanhouden gedurende de eerste sessie. De wendbaarheid van de motor was zeker niet wat ik gewend was met de Honda. Deze stuurde toch een stukje strakker. Accelereren van de motor was wel super. Echt gaaf!! Aan het vermogen zal het dit jaar zeker niet liggen. De eerste sessie werd dan ook met een tijd van 2.09,xx afgesloten. Naar mijn idee niet verkeert, maar wel met gemengde gevoelens. Pluspuntje was dat ik geen last had van mijn schouder, terwijl ik een week voor Assen nog niet aan rijden moest denken.

Voor mij was het wel duidelijk. Al na sessie 1 moest er gesleuteld worden aan de vering. Het was even het wachten op Spar die in een andere groep reed. Ik wilde met hem evalueren wat ik het beste kon doen om de problemen te verhelpen. Zover kwam het echter niet. Toevallig kwam Mile aan lopen en heb hem mijn probleem voorgelegd. Hij voelde aan de fiets en zijn conclusie was teveel ingaande demping en te weinig uitgaande demping aan de voorzijde.  Om de fiets voor en achter op gelijke strakheid te krijgen was zijn advies om de achtershock een winding strakker te zetten. Zo gezegd, zo gedaan!

Sessie 2

Benieuwd naar de veranderingen reed ik de baan op. Al bij het insturen van de vernieuwde Strubbe voelde de fiets compleet anders aan. Wow, wat een verschil dacht ik. Vanaf dat moment wist ik dat het goed ging komen. Echter was ik vergeten te tanken waardoor ik vroegtijdig moest staken....... Dom Dom...

Sessie 3

Dit keer was het de beurt aan de laptimer om te weigeren. Deze sessie werd dan ook dankbaar gebruikt om de baan verder te verkennen. Niet streverig werd deze sessie dan ook uitgereden met de wetenschap dat het in sessie 4 toch echt moest gebeuren.

Sessie 4

Dit moest de sessie worden waarin de tijd gezet moest worden voor ons kampioenschap. Johan had een voortreffelijke tijd in de 2.02 neergezet. Competitiegericht zoals ik ben, was ik vastbesloten om toch de snelste tijd te rijden, ondanks mijn blessure. Mijn laptimer werd verruild door het exemplaar van Ton. We hadden de minimale tijd ingesteld op 120 seconde, maar met een bepaald voorgevoel zette ik hem voor de zekerheid op 115 seconde. Zeer gedreven ging ik dan ook de baan op. Eindelijk. Alles klopte. Benzine aan boord, Laptimer die het doet. Wat wil je nog meer. Al gauw kwam ik in het gedrang van de mede ciruittrijders. Ik zag mijn toptijd al in het water vallen. Redelijk snel was ik toch nog door de groep gekomen en kon ik aanzetten voor mijn snelle ronde. Het ging echt super, bij doorkomst werd dan ook een tijd van 2.01 genoteerd. Vervolgens werd de Strubbe prima gepakt en bij het uitkomen van de Ruskenhoek had ik broertje Robert in het vizier. Hij was aan het stoeien met een Mile, waar hij maar niet voorbij kwam. Bij de stekkenwal aangekomen remde ik tot aan zijn achterwiel om vervolgens bij het uitkomen van de stekkenwal mijn machine langs de zijne te zetten. Vervolgens was het de beurt aan de mile. Bij de Bult remde ik bij hem aan het achterwiel. Ook hier werd bij het uitkomen van de bult de gaskraan vroeg open gezet om de kawa langszij de Mile te zetten. Wow, that's racing dacht ik. Gaaf!! Doordat ik met de inhaalaktie niet op de ideale lijn zat, dreef ik bij Duikersloot wat te ver naar buiten tot op het witte vlak, waardoor de machine achter begon te schudden. Omdat ik wist dat dit een super ronde was, hield ik het gas echter open om zo niet mijn ronde te verpesten. De Geert Timmer werd prima gepakt en Klik 1.59,31.  Het voelde zo goed aan dat ik de ronde erna eigenlijk in de 1.58 wilde rijden, maar helaas lukte het niet. 2.00 rond was de volgende tijd. Ik was helemaal gaar van deze 2 rondjes, waardoor ik besloot om vroegtijdig binnen te komen. Mijn schouder begon inmiddels te zeuren..

Sessie 5

Wijselijk besloot ik deze sessie dan ook niet te rijden ivm mijn  schouder. De tijd is gezet. De dagzege is binnen en de schouder heeft zijn rust nodig waren mijn gedachten.[/url]

Schmetzke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"verhaal

Leuk om je ervaringen zo te lezen Bakker  :!:  :D

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"verhaal

Leuk om je ervaringen zo te lezen Bakker  :!:  :D

Kost wel ff wat moeite, maar is echt ruig om het over bijv. een jaar terug te lezen. Dit is nou mijn derde jaar circuitrijden. Je leest door de regels je eigen progres.  :yes6rs: