amateur of prod

Gestart door Hakinnen, 14 april, 2006, 13:02:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"Wat een Duc niet allemaal los maakt in de mensen.

Volgens mij is het voordeel van desmodronische kleppen dat je exact het tijdstip van sluiten kan bepalen. Bij een veer kan dat niet die duwt de klep gewoon dicht.
Overigens heeft het systeem ook vele bewezen nadelen, denk alleen maar aan het afstellen. Dus ik zit hier niet te beweren dat dit systeem heilig is, maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .
Maar ja die paar SBK titeltjes die ze ermee gehaald hebben stelt natuurlijk niets voor , toch Meneer Karz ??

Wat is dat voor een vrouwenreactie. Zie je mij dat ergens stellen ?
Jij zegt zelf dat ik me erin moet verdiepen en dan de vermogensafgifte beter begrijp.
Je komt zelf niet verder als '..maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .' .  Ik had meer een uitleg verwacht waarom 100 NM bij 14000 dan wel vet cool zou zijn..

Anyway.. het enige wat ik betwist aan jouw uitspraak was dat er tussen een  professioneel rijder en een amateur rijder geen verschil hoeft te zijn in rijkwaliteiten. Hierboven terug te lezen.

Ik wil je dat best uitleggen, maar ik betwijfel of dat zin heeft, jij weet toch alles al. Leg mij eerst maar eens uit wat een vrouwenreactie is ??????????

karz

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"Wat een Duc niet allemaal los maakt in de mensen.

Volgens mij is het voordeel van desmodronische kleppen dat je exact het tijdstip van sluiten kan bepalen. Bij een veer kan dat niet die duwt de klep gewoon dicht.
Overigens heeft het systeem ook vele bewezen nadelen, denk alleen maar aan het afstellen. Dus ik zit hier niet te beweren dat dit systeem heilig is, maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .
Maar ja die paar SBK titeltjes die ze ermee gehaald hebben stelt natuurlijk niets voor , toch Meneer Karz ??

Wat is dat voor een vrouwenreactie. Zie je mij dat ergens stellen ?
Jij zegt zelf dat ik me erin moet verdiepen en dan de vermogensafgifte beter begrijp.
Je komt zelf niet verder als '..maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .' .  Ik had meer een uitleg verwacht waarom 100 NM bij 14000 dan wel vet cool zou zijn..

Anyway.. het enige wat ik betwist aan jouw uitspraak was dat er tussen een  professioneel rijder en een amateur rijder geen verschil hoeft te zijn in rijkwaliteiten. Hierboven terug te lezen.

Ik wil je dat best uitleggen, maar ik betwijfel of dat zin heeft, jij weet toch alles al. Leg mij eerst maar eens uit wat een vrouwenreactie is ??????????

Wat hier bovenstaat is een vrouwenreactie. Ongerelativeerd en op geen enkele manier te rijmen met wat hier geschreven is en bovendien overduidelijk dat je op je tenen getrapt bent omdat iemand aan je woorden twijfelt.

Maar ik ben nog steeds geinteresseert in het desmo verhaal. Is je nieuwe avatar hier een weergave van ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"een vrouwenreactie. Ongerelativeerd en op geen enkele manier te rijmen

ik zeik in de boX :rofl: :laughing49so: ow sorry :oops:

carry on guys :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Desmo-devil"
Ben trouwens benieuwd wat onze MFL -bitches vinden van die uitspraak.

GAAAAAAAP, GEEEEUUWWWWWW

:shutup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Desmo-devil"
Ben trouwens benieuwd wat onze MFL -bitches vinden van die uitspraak.

GAAAAAAAP, GEEEEUUWWWWWW

:shutup:

Heeft Karz dan toch gelijk ?? :oops:

B-Witch

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Desmo-devil"
Ben trouwens benieuwd wat onze MFL -bitches vinden van die uitspraak.

GAAAAAAAP, GEEEEUUWWWWWW

:shutup:

Heeft Karz dan toch gelijk ?? :oops:

Daar weet ik niks van, zo technisch ben ik niet, maar met een beetje dwepen met je merk is niets mis mee...
tis alleen dat heren altijd denken te weten hoe wij vrouwen zouden reageren. :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "Desmo-devil"
8)  verhaal





:stupid:  :worship-cool: geen Duc maar Mercedes was eerste die desmo heeft toegepast  :wink:
Proud on the South  

karz

Citaat van: "Desmo-devil"

Ben blij dat ik niet zo'n standaard ongenuanceerde vrouw heb.
Ben trouwens benieuwd wat onze MFL -bitches vinden van die uitspraak.

In ieder geval , de desmodronische klepbediening is geen uitvinding van Ducati maar volgens mij het eerst toegepast in een voertuig door Mercedes Benz ergens in het begin van de vorige eeuw, en is ook gebruikt bij vele andere motoren en merken.
Het  eerste patent op dit systeem is nog veel ouder . Het is voor het eerst gebruikt bij stoommachines in de textiel industrie.
Het bekendste patent op het systeem is inderdaad dat van Fabio Taglioni ( Ook wel Papa di desmo genoemd), die in de vijftiger jaren de techniek bij Ducati heeft geintroduceerd.
Het voordeel zit hem in het feit dat er minder energie nodig is om de kleppen te bedienen omdat er geen veer ingedrukt hoeft te worden want dat kost kracht. Daardoor is het mogelijk om meer toeren te draaien en vooral bij een twee cilinder is dat pure winst. Grootste nadeel is dat het systeem veel ruimte in beslag neemt.
Volgens mij is het  voordeel van dit systeem inmiddels achterhaald en wordt imo bij Ducati nog steeds gebruikt omdat het merk daardoor  bekend is geworden.

In mijn avatar zie je inderdaad een zeer schematisch voorbeeld van de werking. Als je het beter wilt zien moet je eens kijken op de site van
Desmodromolog (www.ducati.pagina.nl  onder de kop homepages )
Het systeem is in het verleden op vele verschillende manieren gebruikt en uitgevoerd. In feite is het stoterstangen systeem van Harley Davidson ook op deze techniek gebaseerd.
Als je echt geinteresseerd bent wil ik het wel eens uitgebreid uitleggen, ik moet nog ergens een boek hebben hierover.
In ieder geval, ik was een beetje aan het stangen, moet je niet te serieus nemen, karz. No hard feelings ?

Foto Desmodue ( Pantah) Op deze foto is goed te zien dat de kleppen opgetilt en dichtgedrukt worden .

Foto Desmoquatro (851 / 916 ) Niet meer te vergelijken met de twee kleppers en zeer geavanceerde mooie techniek.

Boek


citaat uit boek :
Een desmodromische klepbediening is een mechanisme voor de bediening van in- en/of uitlaatklep van een verbrandingsmotor waarbij de klep niet alleen mechanisch geforceerd wordt geopend maar ook op die manier wordt gesloten. Dit in tegenstelling tot de meest gebruikte methode waarbij de klep door middel van een veer wordt gesloten.

Voordeel van dit mechanisme is dat hogere toerentallen mogelijk zijn doordat de klep niet meer kan gaan zweven en zodoende de zuiger raken. Nadeel is het grotere mechaniek dat hier voor benodigd is.

Met name het merk Ducati past dit mechanisme algemeen toe in toer- en sportmotoren.
Het basisprincipe wordt in velerlei uitvoering al zeer lang toegepast.

Hard feelings moi ?  :mrgreen: Don't worry Ik zever om te zeveren. Zelfs dwars heeft mij al regelmatig willen omleggen ;)
Toffe reactie iig. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Desmo-devil"

Heeft Karz dan toch gelijk ?? :oops:

Uiteindelijk komt iedereen tot deze conclusie :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"

Heeft Karz dan toch gelijk ?? :oops:

Uiteindelijk komt iedereen tot deze conclusie :mrgreen:

:shutup:  :jack:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"beste twin voor op straat blijft imo de TL1000.  overal power.
:jack:

Kuh-Power :twisted:

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"beste twin voor op straat blijft imo de TL1000.  overal power.
:jack:

Kuh-Power :twisted:

:mrgreen:

kuh power ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"beste twin voor op straat blijft imo de TL1000.  overal power.
:jack:

Kuh-Power :twisted:

:mrgreen:

kuh power ?

GS bij beemer ook wel liefdevol Gummi-Kuh (= rubberen-koe) genoemd door onze oosterburen :yes6rs:

maar we dwalen af :wink: Ducati power is hiero gevraagd 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Heb het zaakje maar gesplitst ;)  Desmo verhaal is te vinden in techniek->motorisch ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"


En waarom zou een amateur racer niet met dat 'beest' overweg kunnen. Wat is het verschil tussen een goede amateur en een professional, een of andere heilige 'swearing in' ceremony ofzo ?  spidersence ? Wat Gamma stralen misschien.. spinazie  ? Volgens mij alleen een zak geld en vriendjes.

Ik denk dat een amateur racer best wel met het beest overweg kan..
Ik denk echter tevens dat wanneer "het beest" voor de volle 100% aangesproken dient te worden dat dat een hopeloze opgave is voor een amateur racer..
De motoGP duc schijnt een "pain in the ass"bike te zijn..en als je capirossi zite "knokken" met het ding idd..

Iedereen kan er mee rijden denk ik, slechts enkele zullen 'm de baas zijn


dat je het verschil tussen een goede amateur en een proffesional omschrijft als "een zak geld en vriendjes"?
Onzin imo..
de echte profs zijn ook ooit als amateur begonnen.  het feit dat de meesten van hen nu beschikken over de juiste vriendjes en en zak geld komt imo doordat ze het talent hadden om zich uiteindelijk prof te mogen noemen.

Iemand als Capirossi verdient dat imo ook...enig idee hoeveel lef, stuurmanskunst en talent er voor nodig is om zo'n Duc (of whatever merk) naar het podium te kunnen rijden?

Enig idee hoe hard dat gaat aan boord van een "echte racer"?
Het staat in geen enkel vergelijk tot hetgeen sommigen van ons laten zien op straat of op een recreatieve circuitdag of whatever..

Al eens op  de achterlus van Spa-Franco met 270km/u op een K5 ingehaald door Veneman met een 600tje? Of al eens bij Veneman achterop de two-seater gezeten? Probeer het eens  en je weet meteen dat het verschil tussen een prof en een goede amateur meer inhoudt dan een zak geld en vriendjes

Imo zijn de mannen die SBK / SS en motoGP rijden allemaal profs.

ik heb bij team Dirk van Mol een 16 jarig menneke aan het rijden op mijn vering (Danny de Boer).  net 3 maanden 16 geworden en nu al "volle patat"aan het racen op een  190 pk sterke GSX-R1000K6 !  
Moet je je voorstellen, zo'n tenger klein menneke van 16  die nog moet slagen voor zijn brommercertificaat die zo'n dikke racegix in bedwang kan houden en er bovendien mee kan "knokken"...dat is imo een prof ondanks zijn leeftijd.. Gaat volgend jaar EK rijden!
toen ik 16 jaar was ging ik "hard" met 80 km/u op een honda MB50...danny doet dat met een GSXR1000 met 300km/u!
Ik heb daar zeer veel bewondering voor..als die jongen later goed gaat verdienen, coole vriendjes en zichzelf prof mag noemen krijgt heeft ie dat imo zelf verdient..ik gun het 'm van harte..

:^

Om mee te rijden in de top moet je over een berg lef beschikken waar je akelig van wordt. Materiaal zal zeker erg belangrijk zijn. In sommige klasses wat meer dan de andere. Kijk nu eens naar het ONK600. Als je geen geld hebt doe je echt niet mee vooraan. Bij Dutch superbike echter kan je 'betaalbaar' al meeboxen in de Subtop.

Iedereen die een beetje Supersport kan sturen kan ook op de MotoGP Duc rijden. Maar dan komt het. Als je met dat ding daadwerkelijk op het podium wil staan, moet je hem gaan forceren. Dan komt het prof verhaal om de hoek kijken.