Ducati zinkt diep, het moet niet gekker worden!

Gestart door Busaberke, 25 april, 2006, 09:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

standuc

Schitterend om te zien hoe alle mensen denken de wijsheid in pacht te hebben.............. :rofl:
Naamsbekendheid, in welke vorm dan ook, valt niet te meten.
En zeker niet op lange termijn...............................

Ik heb in ieder geval niet de wijsheid in pacht.
Maar het feit dat er hier over gesproken wordt bewijst al dat de marketing mensen goed werk hebben geleverd.
Althans volgens mijn bescheiden mening..................... :worship-cool:

Busaberke

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"Marketeers...domste volk wat er is. :?  Verspillen meer geld dan dat het opbrengt. Sure misschien zullen ze wat zieltjes winnen, dan kunnen ze hun target als gehaald afstempelen. Maar wat ze hier winnen verliezen ze 2x zo snel ergens anders. Kijken nooit naar het geheel. dumbasses
:banghead4rv:

Ik ben er van overtuigd dat je geen gelijk hebt!

Met een doordacht marketingplan is het heel goed mogelijk om de consument te overtuigen dat 'ie producten moet kopen die eigenlijk niet de juiste prijs hebben.

Als het verhaal bij het product goed klinkt, is men vaak bereid om er meer geld voor te betalen.

Dat zie je in bijna elke branche, of het nu motoren, auto's fietsen , electronica of whatever is.

Het kost zeker een bom duiten, maar het levert nog véél meer op!

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg niet dat het de marketeers niet lukt om spul aan de man te brengen. Ik zeg alleen dat de winst die zij boeken een illusie is. Akties en campagnes kosten geld. Buiten drukwerk, budgetering en de highpriced kopier-pardon-denk kanonnen die marketeers heten, betekent een aktie of campagne ook een afwijking in het reguliere proces.
Dit laatste wordt standaard onderschat waardoor de fulfilment kosten altijd hoger uitvallen. En dan moet ook nog iedere campagne/aktie wat opleveren. Dat is ook niet altijd zo. Dan moeten mensen eventueel nog nagebeld (= lastig gevallen) worden, kost ook niks.

Yeah , we hebben op 100K aan records 100 orders .. yeah ! Marketing heeft het goed gedaan, je moet alleen niet naar het totaalplaatje kijken. Genoeg voorbeelden gezien in de praktijk waar het promotiemateriaal uiteindelijk meer geld heeft gekost dan de prijs van de order die ze binnen hebben gehaald. Maarja dat komt uit een ander potje he. Zien we niet op de rapportages.

Ik ben het nog steeds niet met je eens.
Bedrijven zullen toch een bepaald rendement uit hun marketingactiviteiten moeten halen.

Er zullen best bedrijven zijn die meer aan marketing uitgeven dan dat het oplevert, maar in de huidige economie kan men zich over het algemeen niet permiteren om bakken met geld aan marketing uit tegeven zonder dat het voldoende oplevert.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Busaberke"

Bedrijven zullen toch een bepaald rendement uit hun marketingactiviteiten moeten halen.

Er zullen best bedrijven zijn die meer aan marketing uitgeven dan dat het oplevert, maar in de huidige economie kan men zich over het algemeen niet permiteren om bakken met geld aan marketing uit tegeven zonder dat het voldoende oplevert.


:worship-cool: Helemaal eens. Ze kunnen het zich niet permitteren, maar toch gebeurt het aan de lopende band. Dus daarom schrappen die marketing.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Citaat van: "PatSpinner"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ben bang dat er vanmiddag ene uit Maastricht, zijn audi gaat inruilen tegen een Panda... :yes6rs:  :shutup:

euh bedoel je mij? Ik heb ook een audi.. Hahahah maar ik denk dat je desmodevil bedoelt..

Maaruh dit vind ik lame.

Ik een Audi ??????
Sorry hoor maar ik  rij gewoon  in een burger golfje.

PatSpinner

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "PatSpinner"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ben bang dat er vanmiddag ene uit Maastricht, zijn audi gaat inruilen tegen een Panda... :yes6rs:  :shutup:

euh bedoel je mij? Ik heb ook een audi.. Hahahah maar ik denk dat je desmodevil bedoelt..

Maaruh dit vind ik lame.

Ik een Audi ??????
Sorry hoor maar ik  rij gewoon  in een burger golfje.

Hmm bedoelt ie mij toch?? :shock:
..Listen!...........It's getting closer.....Can you hear me?  8)

HD4ever

Citaat van: "Busaberke"Op zich al bedenkelijk, een motor voor een auto misbruiken, maar het wordt nog erger. Veel erger zelfs, als blijkt om welke Fiat het gaat. Nee ,niet om een woeste stoere sportbolide maar wel om een truttig vierkant boodschappenkarretje.

Ach, het koppelen van autoverkoop aan een motormerk is blijkbaar normaal tegenwoordig.
Ford verkoopt al jaren de F-150 pickup truck ook als 'Harley-Davidson F-150'. Maar dat is dan wel geen Fiat Panda maar een flinke pickup met een 5,4 liter Triton V8 motor met 365 PK in het vooronder. En daar is niets mis mee :D

Greetings HD4ever. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"