Shakedown voor Ducati Desmosedici-GP7

Gestart door Busaberke, 04 mei, 2006, 07:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Gister vondt op het 'thuis'circuit van Ducati, Mugello - waar ook het debuut van de eerste Desmosedici plaats vondt op 1 augustus 2002 -, de eerste shakedown plaats van de nieuwe Ducati Desmosedici GP7. Fabrieks testrijder Vittoriano Guareschi reed voor het eerst met de Desmosedici GP7 waarin volgens de 2007 regelementen een nieuw 800cc blok was gemonteerd.



Gelijktijdig met het ontwikkelingswerk dat wordt uitgevoerd door Loris Capirossi en Sete Gibernau voor het 2006 MotoGP wereldkampioenschap kreeg de Desmosedici GP7, die de basis zal vormen voor de gooi naar het kampioenschap in het seizoen van 2007 van de Italiaanse fabrikant, gister dus z'n eerste shakedown test op het circuit van Mugello.

Ducati fabrieks testrijder Vittoriano Guareschi, die al sinds 2002 deze rol vervuld, ging de baan op met het prototype voorzien van de nieuwe 800cc krachtbron, hiermee een start makend voor de eerste circuittest voor de Desmosedici GP7 die doorgaat tot en met donderdag.


Filippo Preziosi: - Ducati Corse Technical Director -

 Vandaag ging de nieuwe 800cc motor eindelijk van de Dynobank naar het circuit en we zijn erg tevreden met dit debuut. We begonnen met een check-up van alle componenten van de nieuwe motor en de komende twee dagen, als we geen échte problemen tegenkomen, zullen we naar de tweede fase gaan en beginnen met het eerste set-up werk. Vandaag is zéker erg belangrijk, maar het is maar de start van een lange weg die we hebben te gaan. Speciale dank gaat uit naar alle medewerkers van Ducati Corse die de laatste maanden zo hard gewerkt hebben om de machine, waarmee we gaan racen in het kampioenschap van volgend jaar, vandaag op de baan te krijgen. Maar ook naar al onze leveranciers en technische sponsoren, bovenal Shell Advance, die met hun technologie, ervaring en beschikbaarheid een belangrijke bijdrage aan ons project leveren.  


Vittoriano Guareschi: - officiëel testrijder bij Ducati Corse -

 Ik moet toegeven dat de eerste ronde met de GP7 écht opwindend was. Ik ben gewend om nieuwe oplossingen voor onze machines te testen, maar dit was anders: het is een totaal nieuwe machine en dus is het opwindender dan normaal. Het leek wel gisteren dat we hier op Mugello de Desmosedici GP3 testten voor de eerste keer, maar er is alweer vier jaar voorbij! Vandaag maakten we een andere belangrijke stap voorwaarts in het MotoGP project: het is net alsof onze familie het leven heeft geschonken aan een tweede 'baby' en de eerste geluiden die het maakte waren helemaal niet slecht!

bron: motorfreaks
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Ik hoop dat Suzuki door deze maatregel eens een keer kan aanhaken bij de top. Ik gun het Chris van harte. Manneke wat we in de gaten moeten houden.

Busaberke

:stupid:

anders zit íe waarschijnlijk heel snel bij Honda of Yamaha  :cry:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Ik denk dat Honda al met motoren met 600 ccm aan het testen is  :?
Proud on the South  

Herr Tod

Straks hebben we weer 50 cc wegraces :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Road Racing Tonnie

Citaat van: "Herr Tod"Straks hebben we weer 50 cc wegraces :lol:

Die mogen van mij direct weer terugkomen op de renpistes, schitterende gevechten hebben die laten zien, met hun ranke iele fietsjes, en gezien de enorme techn vooruitgang, peuren ze heden ten dage er zeker 25 pk uit, bij een 1 cil.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Motzippaldy"Ik denk dat Honda al met motoren met 600 ccm aan het testen is  :?

Hoezo. Ergens op gebaseerd of kwatsch :D