Review Sony HDR-AS15 Action camera.

Gestart door HD4ever, 15 september, 2013, 19:27:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Na veel wikken en wegen en vergelijken met de GoPro Hero uiteindelijk toch besloten tot aanschaf van de Sony HDR-AS15 action camera. Doorslaggevend was toch de mooie levensechte kleuren van de Sony in vergelijking met de GoPro. Deze Sony is nog redelijk betaalbaar, uiteraard 1080P HD en voorzien van een Carl Zeiss Tessar lens. Door de Exmor R-sensor is deze tevens erg lichtgevoelig en kan je ook s'avonds bij schemerlicht nog blijven opnemen. Tevens heeft de cam een steady shot en kan zelfs worden opgenomen to 60P slow motion en zelfs 120P super slow motion. Belangrijk is ook de lange levensduur van de batterij waardoor er gewoon 4 uur doorlopend kan worden opgenomen.
Ook aardig is dat de camera door de smartphone bediend kan worden via WiFi. Opladen kan gewoon via iedere USB poort of 5 volt USB powerpack.
Aangezien de cam op mijn motor moest worden gemonteerd moet deze 100% waterdicht zijn. Je kan met deze zelfs gewoon gaan duiken tot 60 meter onder water. Gelukkig is de behuizing voorzien van een standaard statief schroefdraad en kon ik de RAM mount stuur bevestiging van mijn Garmin GPS ook hiervoor gebruiken. Er wordt echter ook een stuurhouder bijgeleverd voor verschillende buis diameters, dus heb ik tevens gekozen voor een bevestiging op de valbeugel. Hieronder de beide bevestigingen op de foto. Via een koordje heb ik de kamera ook nog even vastgelegd om verliezen 100% te voorkomen.  :-X









Vanmorgen dus even met een maat een bak koffie wezen halen bij de Brösel in Brüggen en hierbij wat liggen klooien met dat ding. Voor de koffie gewoon op 30 fps en na de koffie eens geprobeerd op 70 fps slow motion.
Daarna nog een rondje rond de kerk gemonteerd op de valbeugel. Hieronder een eerste video filmpje vanmorgen opgenomen met deze camera.  ;)

We Do It Every Weekend

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Desmo-devil

Ziet er stabiel uit allemaal, en mooie beelden.  :worship-cool:

QuattroFrits

Citaat van: Desmo-devil op 16 september, 2013, 08:31:15
Ziet er stabiel uit allemaal, en mooie beelden.  :worship-cool:

:yes6rs:  :yes6rs:
Nu nog achter de prijs zien te komen.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Dank je wel voor de info, ik ga dat eens op mijn gemak bekijken.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Toledo

Mooie beelden, zelf heb ik de Contour HD1080P. Maar de accu gaat bij mij maar 1 uur mee.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joker

Ik heb een GoPro H2  ook mijn accu doet het maar ongeveer 1u. Op zich niet zo'n probleem
want bij Full HD opnames is ook het SD kaartje van 16 Gb dan vol.
En ik heb reserve accu
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Ik vind deze Sony qua design beter uit zien dan de Go Pro, dit ziet er tenminste een beetje gestroomlijnd uit. Bij de Go Pro heb ik toch altijd zoiets van, wat hangt daar voor een vierkante blok.

Joker

Het is inderdaad een mooi modelletje. maar volgens mij wel groter dan de GoPro.
Maar de GP heeft ook wel zo zijn nadelen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Citaat van: Joker op 18 september, 2013, 12:22:20
Het is inderdaad een mooi modelletje. maar volgens mij wel groter dan de GoPro.

In de waterdichte behuizing is hij bijna 10 cm lang, 3,5 cm breed en 6 cm hoog.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

In de behuizing is de GoPro 7cm Breed  6 cm Hoog en 5 cm Diep
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Binnenkort komt de Sony HDR-AS30 uit, met wifi en gps.
Volgens Sony 299,00 euro.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

thedutchrockstar

Vond ik altijd al een erg leuke camera, heb er zelf een hele tijd bij stil gestaan.
Als hij tweede hands voor een leuk prijsje komt neem ik hem zeker!
2 wheel madness

QuattroFrits

Citaat van: thedutchrockstar op 26 september, 2013, 16:11:43
Vond ik altijd al een erg leuke camera, heb er zelf een hele tijd bij stil gestaan.
Als hij tweede hands voor een leuk prijsje komt neem ik hem zeker!

Bij cameranu.nl staat de 15 inmiddels voor 199 euro. ( zie de link van hd4ever, enkele posts terug.)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

thedutchrockstar

ik score er wel eentje op MP, heb recent een nieuwe motor gekocht dus de centjes zijn een beetje op (de F650 moet nog de deur uit...)
2 wheel madness