Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Regelmatig gaan mij ideetjes door ut kupke waarmee je het motorrijden wellicht eenvoudiger en vooral veiliger zou kunnen maken.  8) Daarom deze denktank om samen met jullie te filosoferen over de Ideën, daarna pas de haalbaarheid en wellicht ook MFL proef/projects op te zetten;

Als ik de verhalen/plannen van bijv. Herr Tod en Whom Bom lees denk; ja die gasten proberen nog eens wat :wink:  al dan niet ondersteund door een wetenschappelijke benadering; daarbij technische know-how van gasten zoals Peter, BusaBerke, Hakinnen, Fz-Ron en bijv. R-yen etc. moet dit imo een interresant topic kunnen worden.

Let op iedereen mag (MOET) meedenken; :wink: dat is de zin ervan :!:

voorbeeldje; de 1e serie St1100 (pan-eur) was te verkrijgen met een gecombineerd ABS/TractionControl systeem. Niet meer te verkrijgen? :?   of een hellingshoekmeter die je waarschuwd voor te plat door de bocht :idea:

:idea: het gaat mij om de ideën, NIET perse om de haalbaarheid.

anyone???????
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

:oops: Sorry, maar hier moet ik afhaken. :oops:
:cry: Ben nog nooit zo diep op materie ingegaan. :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "QuattroFrits":oops: Sorry, maar hier moet ik afhaken. :oops:
:cry: Ben nog nooit zo diep op materie ingegaan. :cry:

wrom?? :? je wil me toch niet vertellen dat een man met jouw levenservaring zich soms niet dingen afvraagd? of het niet beter, veiliger en of sneller kan??

kom op Frits, streng die gries celle ins aa :wink: hilt jongk :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Nou dan, even een voorzetje :D
Air-bags, met name side-bags waren zeker voor Busaberke een goede oplossing geweest toen hij door een tien-tonner omver geduwd werd :rofl:
afweergeschut voor opdringerige mede-weggebruikers :evil:
Zo'n hellinghoekmeter heb ik wel in m'n 4x4, is wel handig, als de auto omkiept kun je zien hoever je omgevallen bent :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

lijkt me een leuk toppic..heb alleen nu nog geen lampjes die aangaan.

Zag wel bij de FZ750 MSN groep iets over een Gearindicator, makkelijk zelf te bouwen voor 6 euro..Maar de zin er van? tja..ik luister naar t toerental en weet dan ongeveer welke versnelling gebruikt is..

Iemand andere ideén hierover ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"lijkt me een leuk toppic..heb alleen nu nog geen lampjes die aangaan.

Zag wel bij de FZ750 MSN groep iets over een Gearindicator, makkelijk zelf te bouwen voor 6 euro..Maar de zin er van? tja..ik luister naar t toerental en weet dan ongeveer welke versnelling gebruikt is..

Iemand andere ideén hierover ?

tsja  :? zit op beemers al tig jaren; handig?  :? ja toch wel, je let er uit een ooghoek toch wel op; zit naast de Km teller goed in beeld :!:

zou het nie missen dat is te sterk uitgedrukt; wel handig dus :wink: vraag me niet waarom.....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Ik zou een graag hebben  :shock:
Proud on the South  

DeWitte

gewoon te koop dus :!: Tractioncontrol :!:  is zoiets achteraf te kopen/bouwen???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"gewoon te koop dus :!: Tractioncontrol :!:  is zoiets achteraf te kopen/bouwen???


Als je dat wil dan moet je heel veel €€€€$$$$$$ hebben
Proud on the South  

Karin

Technische kennis.....dan is dit wellicht niet mijn topic. Terwijl ik wel kan denktanken, alleen over iets andere onderwerpen   :mrgreen:

B-Witch

Citaat van: "Karin"Technische kennis.....dan is dit wellicht niet mijn topic. Terwijl ik wel kan denktanken, alleen over iets andere onderwerpen   :mrgreen:

Dan sta je niet alleen Karin, heb ook geen verstand van techniek  :roll:
Dus laten we dit maar aan de heren over  :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

kan een leuk topic worden.


allereerst twee vragen die ik mezelf al dikwijls heb afgevraagd, die ik ook al dikwijls heb nagevraagd maar waar ik eigenlijk nooit een fatsoendelijk antwoordt op heb gekregen.

Ik weet 't ....e.a is enigzins afwijkend van de "insteek" van de topic starter maar goed,...wellicht komen hier interesante antwoorden

-1 Waarom...zijn de meeste motoren "fabriekaf" nog steeds voorzien van rubber remleidingen ipv staal?  kan me niet voorstellen dat het uit kostenoverwegingen is. Ben wel op de hoogte van de nadelen van rubber ipv staal...dussuh...waarom?

-2 Waarom.... hebben alleen sommige 1000cc viercilinders een EXUP klep?
Weet ik ,"EXUP" is eigenlijk een Yamaha term maar het is ff het makkelijkste om aan te geven wat ik bedoel...
De EXUP kleppen in de uitlaatsystemen dragen vooral bij aan meer koppel in de lagere toeren .  Als er nu iets meer koppel in de lage toerentallen kan gebruiken zijn het wel bijvoorbeeld 600cc viercilinders.
Waarom worden er op dergelijke motoren geen EXUP kleppen toegepast en op de dikke 1000ders wel?

-3 Waarom... was de Yamaha GTS1000 een regelrechte flop qua verkoopaantallen.?  De GTS1000 was een bijzonder goede motorfiets en ten tijde van zijn introductie bijzonder vooruitstrevend mede dankzij de aparte voorvork constructie.  Stuurde erg goed, remde goed, ideaal om lange reizen mee te doen dank zij zijn ergonomie en comfort en bovendien gezegend met de krachtbron van de FZR1000. Meer kon je toendertijd niet wensen in een snelle toerbuffel.
Dussuh....waarom wou bijna niemand een GTS1000 hebben en is de motor ondanks zijn goede eiegnschappen erg ondergewaarderd en qua verkoopaantallen een flop.

tell me........

:wink:

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Karin"Technische kennis.....dan is dit wellicht niet mijn topic. Terwijl ik wel kan denktanken, alleen over iets andere onderwerpen   :mrgreen:

Dan sta je niet alleen Karin, heb ook geen verstand van techniek  :roll:
Dus laten we dit maar aan de heren over  :shock:

in tegenstelling tot meestal is hier het meedenken van vrouwen gewenst; feit is dat vrouwen rationeler/zakelijker kunnen beslissen zeker wbt motoren dan mannen :? (wat zeg ik nu weer.......)

dus dames denk estebleef mee :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"kan een leuk topic worden.


allereerst twee vragen die ik mezelf al dikwijls heb afgevraagd, die ik ook al dikwijls heb nagevraagd maar waar ik eigenlijk nooit een fatsoendelijk antwoordt op heb gekregen.

Ik weet 't ....e.a is enigzins afwijkend van de "insteek" van de topic starter maar goed,...wellicht komen hier interesante antwoorden

-1 Waarom...zijn de meeste motoren "fabriekaf" nog steeds voorzien van rubber remleidingen ipv staal?  kan me niet voorstellen dat het uit kostenoverwegingen is. Ben wel op de hoogte van de nadelen van rubber ipv staal...dussuh...waarom?

-2 Waarom.... hebben alleen sommige 1000cc viercilinders een EXUP klep?
Weet ik ,"EXUP" is eigenlijk een Yamaha term maar het is ff het makkelijkste om aan te geven wat ik bedoel...
De EXUP kleppen in de uitlaatsystemen dragen vooral bij aan meer koppel in de lagere toeren .  Als er nu iets meer koppel in de lage toerentallen kan gebruiken zijn het wel bijvoorbeeld 600cc viercilinders.
Waarom worden er op dergelijke motoren geen EXUP kleppen toegepast en op de dikke 1000ders wel?

-3 Waarom... was de Yamaha GTS1000 een regelrechte flop qua verkoopaantallen.?  De GTS1000 was een bijzonder goede motorfiets en ten tijde van zijn introductie bijzonder vooruitstrevend mede dankzij de aparte voorvork constructie.  Stuurde erg goed, remde goed, ideaal om lange reizen mee te doen dank zij zijn ergonomie en comfort en bovendien gezegend met de krachtbron van de FZR1000. Meer kon je toendertijd niet wensen in een snelle toerbuffel.
Dussuh....waarom wou bijna niemand een GTS1000 hebben en is de motor ondanks zijn goede eiegnschappen erg ondergewaarderd en qua verkoopaantallen een flop.

tell me........

:wink:

1 denk ut toch wel; kostenoverweging; bijv. een euro verschil op vooral Japanse aantallen verkochte modellen maakt op die grote hoop veel uit; geven de heren liever uit aan marketing om de aantallen te kunnen verkopen. een bakker doet net genoeg meel in z'n brood om het een brood te laten worden, geen gram meer :wink:

2 om ut onderscheid te houden tussen bullige 1000cc motoren en vinnige/nerveuze 600cc-ers oftwel niet te willen tornen aan ut "karakter" van de desbetreffende types; marketing speelt hier ook weer een grotere rol als dat wij stervelingen beseffen. Onderzoek-vraag-aanbod  :yes6rs:

3 persoonlijk denk ik dat de GTS1000 te vooruitstrevend was voor zijn tijd; kijk als voorbeeld naar het eerste model vd Toyota Prius (met z'n toch wel hypermoderne hybride voortstuwing) die z'n verwachte verkoopaantallen ook niet haalde; terwijl het 2e model het veel beter doet in een tijd waar benzineprijzen de pan uit rijzen en leasemaatschappijen de prius inzetten als milieu-auto. Als de Gts tegenwoordig met bijv een cardan, abs, tractioncontrol, en nog gekker een dieselmotor  :shock: uitgerust zou worden en dat tegen een prijs van om en nabij de 12.000 pleuro zou het een verkoophit kunnen zijn.........

shoot :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Citaat van: "Dwars"in tegenstelling tot meestal is hier het meedenken van vrouwen gewenst; feit is dat vrouwen rationeler/zakelijker kunnen beslissen zeker wbt motoren dan mannen :? (wat zeg ik nu weer.......)

dus dames denk estebleef mee :wink:

Dat dit ooit uit jouw mond mocht komen.... :roll:

PS Gooi Hakkinen maar uit het rijtje van de technische commissie, hij zit zelf met tig vragen  :wink:  :mrgreen: ik weet het, ben een beetje flauw