Het grote Helmen Topic

Gestart door Desmo-devil, 31 augustus, 2006, 14:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Ik zie her en der op het Forum discussies over helmen, tijd voor een topic dacht ik.
Wie heeft wat voor een helm en waarom ?
Zijn de dure merkhelmen echt zoveel beter dan het goedkopere segment
of betaal je vooral de naam het design en het spuit of stickerwerk ?

Ikzelf heb een Shark XRC Carbon die geweldig is wat betreft pasvorm en
windgeruis, echter door het lage gewicht is de helm windgevoelig, vooral bij snelheden boven 150 km/h heeft de helm de neiging om te gaan wervelen.


Vorig jaar heb ik een Airoh Matisse, systeemhelm gekocht voor erbij.
Deze helm heeft ongelofelijk veel windgeruis en is niet te rijden zonder oordoppen ( die ik overigens altijd draag). Het bedieningsgemak is goed de pasvorm laat te wenssen over. Dit is een relatief goedkope helm.


SHOOT !!

Hakinnen

2 "gesponsorde" Nolan Melandri replica's voor Hakki..

één goedkope uitvoering die ik niet meer draag omdat ie es is "gestuiterd" maar waar ik zeer tevreden over was.
één dure uitvoering  die er van buiten hetzelfde uitziet maar waar ik niet tevreden over ben..vizier blijft beslaan en zonder oordoppen is geen doen.

Volgende wordt weer een AGV

:wink:

karz

Heb een HJC,




Beslaat ook vrij snel.
Zonder oordoppen worden autosnelwegritjes langer dan een half uur een behoorlijke belasting.


Wil ondanks de hoge prijs toch graag een Schuberth S1.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

ik heb een shark rsf2i



zit heerlijk, het originele visier beslaat echt niet, en het getinte vizier (zonder anti beslag laag dinges) beslaat door de "atemabweiser" nauwelijks. lawaai kan ik niet veel over zeggen... let ik niet zo op, maar al te gek is het niet. heeft in ieder geval geen rare fluitjes ofzo iets  :?

dat was met deze wel anders  :arrow:


dat ding maakte zo een lawaai  :shock:  die heb ik weggegooid toen ik de shark gekocht heb  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Toledo

Kenny crosshelm met Scottbril (nog overgehouden van een oude hobby) bijna nog in nieuwstaat

HJC kast ZF-9  vanwege goede prijs/kwaliteit en er zit een zilverkleurig vizier op , kreeg ik er gratis bij als actie vorig jaar bij motorcenter Venlo

Uvex VX8 was nog in mooie bijna ongebruikte staat ,en wordt nu gebruikt door m'n vrouw
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

Citaat van: "Desmo-devil"Ik zie her en der op het Forum discussies over helmen, tijd voor een topic dacht ik.
Wie heeft wat voor een helm en waarom ?
Zijn de dure merkhelmen echt zoveel beter dan het goedkopere segment
of betaal je vooral de naam het design en het spuit of stickerwerk ?
SHOOT !!

Behalve mijn 'illegaal' moffenhelmpje en mijn mat zwart potje van het merk Laser ( matige kwaliteit en slechte kinband sluiting ) draag ik op langere meerdaagse ritten ook wel de Roof Boxer. Tja, ik hou van kleur  :rofl:
Handig is dat het kinstuk naar achteren geklapt kan worden zodat je weer een police helmpje hebt bij warm weer en een integraal bij regen. En het zwart glas scheelt weer een zonnebril. Je ziet alleen s'avonds geen ene fuck. :D  Onhandig aan de helm zijn de sluitingen voor het kinstuk. Deze kunnen niet vast worden gezet onder het rijden, dus bij een ongeval kan dat ding altijd nog omhoog schieten en ga je alsnog met je bakkes over het asfalt.




gr. HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

klaphelm van schuberth de "concept"

ben een brildrager kan 'm dus opzetten zonder mijn bril af te zetten
en een zonnebril zit standaard in de helm.
bij warm weer zet ik de klep open  :worship-cool:


ook wel prettig met tanken  :wink:


d'r Blieje

Na de BMW systeem 3 nu de echte helm gevonden:



Hij is stil, zeer stil voor een systeem helm. Sluit altijd aan beide zijden, met indicators! En kan dan weer met een knop aan één zijde worden opengemaakt.

Zomer:
Natuurlijk de zonneklep! Niks geen gedoe met zonnebril of voorzetters (op de bril).
Verder een zeer goede be- en ontluchting. Wanneer je de klep op het kinstuk helemaal openzet samen met de schuif boven op de helm heb je het al snel te kou, even dimmen dus...

Herfst/Winter:
Het vizier heeft een "ontwasem stand", voor als er zich toch wat condens zou vormen. Het vizier staat dan iets van de helm schaal af, maar het hele gezicht blijft bedekt. Zo kun je gewoon volle gaaz door.

Het enige kleine minpuntje dat ik kan vinden is de ruimte bij de kin, maar dat kan ook door mijn "laaaaank gezich" komen  :D

Dit is gewoon mijn helm! Als je brildrager bent zoals ik: Schuberth C2  :!:
Blieve lache...8)

Road Racing Tonnie

Zoals ik elders al had geventileerd, heb ik gisteren een Schuberth S1 helm gekocht, is perfect afgewerkt, met als grote voordeel het ingebouwde verstelbare donkere vizier.
heb er nog geen rijervaring mee, maar gezien de testen, ben ik daar niet bang voor, ook de pasvorm  is heel erg goed, heb gisteren vele helmen en merken geprobeerd, maar deze kwam bij mij als het best over, voorheen Shoei gehad, maar daar had ik toch wat aanmerkingen op, de Schubert is niet de lichtste helm (1650 gram) maar dat is geen probleem.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

QuattroFrits

Citaat van: "d'r Blieje"Na de BMW systeem 3 nu de echte helm gevonden:



Hij is stil, zeer stil voor een systeem helm. Sluit altijd aan beide zijden, met indicators! En kan dan weer met een knop aan één zijde worden opengemaakt.

Zomer:
Natuurlijk de zonneklep! Niks geen gedoe met zonnebril of voorzetters (op de bril).
Verder een zeer goede be- en ontluchting. Wanneer je de klep op het kinstuk helemaal openzet samen met de schuif boven op de helm heb je het al snel te kou, even dimmen dus...

Herfst/Winter:
Het vizier heeft een "ontwasem stand", voor als er zich toch wat condens zou vormen. Het vizier staat dan iets van de helm schaal af, maar het hele gezicht blijft bedekt. Zo kun je gewoon volle gaaz door.

Het enige kleine minpuntje dat ik kan vinden is de ruimte bij de kin, maar dat kan ook door mijn "laaaaank gezich" komen  :D

Dit is gewoon mijn helm! Als je brildrager bent zoals ik: Schuberth C2  :!:


Is de C2 werkelijk stiller dan de concept?
Ik wil dit graag weten omdat ik nu de concept heb en hier tevreden over ben, maar ben aan het denken om een nieuwe te kopen en dit zou dan de C2 kunnen worden.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Ik ben eigenlijk ook toe aan een nieuwe helm.
Ik heb twee helmen op het oog, maar ik ben daarbij tot nu toe puur op het uiterlijk af gegaan. Dus als iemand ervaring heeft met een van onderstaande helmen dan hoor ik dat graag

De Arai Viper GT   prijs  560,00  euro


De X-lite x-801 R Replica  prijs 375,00 euro
En dan uiteraard in de Ago uitvoering linksonder op de foto

May Day

De S1 is overigens niet zo heel duur op ebay.de. Daar krijg je de zwarte voor zo'n 320-350 euro en de drudi versies (die met de kleurtjes) voor 350-400 euro. Zo heb ik die van mij ook gekocht, prima geregeld zo.

Overigens is de service bij Schuberth top! Bij mijn vizier begon na een jaar de anticondens laag ietsje te bladeren aan de binnenkant helemaal onderin. Mailtje gestuurd en 4 dagen later belde de postbode aan met een nieuw vizier!
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

mijn "Dwars 41" helm (BMW Syst 5)  8)



mijn zomerhelm (HJC Cl22) :wink:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"mijn "Dwars 41" helm (BMW Syst 5)  8)



mijn zomerhelm (HJC Cl22) :wink:



da is geen syst 5  :roll:




da's ne syst 4  :!:


da's ne 5


p.s  ze schijnen nogal hard dicht te vallen  :shock:

d'r Blieje

Citaat van: "QuattroFrits"Is de C2 werkelijk stiller dan de concept?
Ik wil dit graag weten omdat ik nu de concept heb en hier tevreden over ben, maar ben aan het denken om een nieuwe te kopen en dit zou dan de C2 kunnen worden.

Heb geen ervaring met de concept. Na een testrit weet je het  :!:
Blieve lache...8)