MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

ik google me suf, ken nix vinden :cry: nog een hint wellicht :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Italiaans motorconcept (tegenwoordig)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Geen tijd voor een volgende vraag dus die draag ik over naar de eerste die zich meldt, mocht het antwoord goed zijn.

Het is Lilac (geproduceerd door Marusho)

edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

hahaha,..da dacht ik ook.

er is ook nog eens een Japans motormerk geweest dat "Bridgestone" heette.

DeWitte

Haki jij bent dus 8) nie te moeielijk he :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "May Day"Geen tijd voor een volgende vraag dus die draag ik over naar de eerste die zich meldt, mocht het antwoord goed zijn.

Het is Lilac (geproduceerd door Marusho)


DAT is um!  :D
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"hahaha,..da dacht ik ook.

er is ook nog eens een Japans motormerk geweest dat "Bridgestone" heette.

IDD
en dat is gewoon dezelfde fa. die tegenwoordig nog steeds de banden produceert.
In de jaren 60 werd een afspraak gemaakt door "de grote 5"  te weten Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha en Lilac.
Zij besloten ff dat ze de Europese motormarkt gingen bestormen, en dat de andere Japanse merken daar weg moesten blijven.
Met Bridgestone is destijds afgesproken dat zij zich op de banden gingen concentreren.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"Haki jij bent dus 8) nie te moeielijk he :wink:

okiedokie...
Zal het "kawa gerelateerd" doen aangezien eigenlijk mayday met het juiste antwoordt kwam.

komt ie,........t'is een redelijk moeilijke denk ik..weet niet of ie op te zoeken is


In de jaren 70 had Kawasaki een aantal beruchte 2-takt motoren in haar progamma.  Onder andere een 500cc drie cilinder en zelfs een 750cc driecilinder 2-takt.  Suzuki's 2-takten waren er niets bij als het op prestaties aankwam.
Toendertijd waren die motoren al bekend en berucht om hun prestaties en hun "bitchy" karakter.  echte "alles of niets" fietsen.


Ik wil graag de typeaanduiding horen van zowel de 500cc als de 750cc kawasaki tweetakten en als extra "moeilijkheid" de (engelse)bijnaam van de legendarische 500cc driecilinder tweetakt kawa.

dus :
type van de 500
type van de 750

bijnaam van de 500

Busaberke

type van de 500: H1 500 (ook wel mach III genoemd)


type van de 750: H2 750
bijnaam van de 500: "the widowmaker" :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

:shock:

So hé...Busaberke.

helemaal goed.
dat je die bijnaam zo snel wist..!
Tof spul he, zou graag eens op zo'n 750 rijden. Weet er ook nog één te staan in mooie originele staat.  Helaas zijn ze schaars en daarmee duur.

alé.....volgende vraag voor Berke
:wink:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen":shock:

So hé...Busaberke.

helemaal goed.
dat je die bijnaam zo snel wist..!

tsjah .........
ben zelf ooit op een GT500 begonnen
Dus heb ik nog steeds een bovengemiddelde interesse voor het 2-takt spul  :shock:
(en wil ooit nog eens een 2-takter er bij nemen, kan ik die rokende boxers meteen van repliek dienen  :twisted: )

goed,
nieuwe vraag komt er aan!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

deze is eigenlijk SPECIAAL VOOR DE MFL BOXERGARDE:, es kijken of ze 'm weten:

Halverwege de zeventiger jaren kwam BMW enorm onder druk te staan door diverse typen motoren, vooral van Japanse makelij welke veel goedkoper waren en het topmodel van BMW op dat moment, de R90S, waarmee in de racerij veel successen waren behaald, kon qua prestaties niet meer meekomen met motoren van de 4 Japanse fabrikanten.

Er kwam in de jaren 70 één specifiek model uit Japan wat een rechtstreekse aanval betekende op die BMW R90S, welk merk, type en bouwjaar was dat?

Met een piccie erbij, uiteraard .................. :roll:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

alé. beemerboys.....

da weet ik nog..

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"alé. beemerboys.....

da weet ik nog..

Het historisch besef bij die Beemerboys valt tegen .......... :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009