Beste MFL'ers,
Over een motor valt er van alles te weten, vooral op technisch gebied. Alleen het veer-gedeelte is al een onderwerp op zich.
Op dit forum zitten ook allerlei mensen die naar mijn idee veel tot zelfs zeer veel weten over alle technische ins en outs van een motor.
Ikzelf ben erg geïnteresseerd in alle technische aspecten van motoren (en ook auto's) en wil er graag zelf aan sleutelen en onderhoud plegen, maar heb er helaas veel te weinig kaas van gegeten.
Daarom vraag ik me dan ook af of er binnen 't MFL geen interesse is om een sleutelavond te organiseren waarbij de mensen die er iets vanaf weten hun kennis in de praktijk overdragen op de 'cursisten'. Eventueel zelfs meerdere avonden met diverse onderwerpen.
Ikzelf wil me in ieder geval alvast als eerste 'cursist'aanmelden indien dit realiseerbaar is.
Greetz,
SuzukiLimburg
Goed idee :thumbsup:
nooit te dom om te leren toch :?:
Ik geef me dan ook op als cursist. Ik laat het onderhoud etc nu uitvoeren, kost toch een slordige 500+ euro's (met een set nieuwe banden)
CiteerOfferte: Yamaha FZ 750
Grote beurt incl:- klepspeling controle
- voorvorkolie vervanging
- remvloeistof vervanging
- motorolie/filter
- luchtfilter
- bougies
- carburateur synchronisatie
- algehele inspectie
- smering
Bij afwijkingen eerst prijsopgave naar klant.
Materialen : € 84,00 incl BTW
Arbeid : € 150,00 incl BTW
Bandenmogelijkheid:
- Bridgestone BT 45 F 120 70/17 € 97,00 incl BTW
- Bridgestone BT 45 R 140 70/18"H" € 111,00 incl BTW
of:
- Bridgestone BT020 120 70/17 € 123,00 incl BTW
- Bridgestone BT45 R 140 70/17 "V" € 146,00 incl BTW
(Banden excl. montage, milieukosten en balanceren a € 15,50 per band.)
Ik zou een en ander kunnen besparen als ik het zelf zou kunnen.
Welja, even een avondcursusje en je bespaard zó 500 euro :roll: :roll: :roll: :roll:
Citaat van: "Schmetzke"Welja, even een avondcursusje en je bespaard zó 500 euro :roll: :roll: :roll: :roll:
néé, dat zegtie niet, hij zou het een en ander kunnen besparen, en dat klopt wel!
bedenk maar es wat je zelf spaart schmetz... stel je voor je moest dat ding van je telkes naar de brommerboer brengen :shock: om de week nieuwe banden... ga je failliet aan :evil:
Als iemand zijn motor voor je neus uit elkaar haalt en je doet het daarna eens voorzichtig bij je eigen motor zul je waarschijnlijk denken "hey, dat is ongeveer hetzelfde als bij die andere! moet lukken :D". Denk dat het daar om gaat :?:
Het kan natuurlijk opmeerdere niveau's. Te beginnen valt bijvoorbeeld bij het geven van een grote beurt met beschrijving van alles waar je opmoet letten; Hoe is de ketting goed afgesteld, hoe vervang ik de remvoeringen en evt. schijven, hoe vervang ik de remvloeistof, enz.
Persoonlijk zou ik ook graag meer willen weten over het afstellen van vering en in de praktijk willen ervaren wat de verschillen zijn in afstelling.
Het hoeft niet direct over het vervangen van de zuigerveren te gaan! :?
Dat komt de avond erna wel 8)
een grote beurt stelt op zich niet veel voor...maar ik durf er zo niet aan te beginnen ook al ben ik best wel techniesch...met iemand erbij zou ik het wel doen..materiaalkosten heb je toch, maar de uurprijzen kun je je besparen..
*topic kick*
lijkt me wel leuk :yes6rs: , ik doe zelf ook al het onderhoud aan mn moto en ben student motorvoertuigentechniek :D
Citaat van: "Youp"*topic kick*
lijkt me wel leuk :yes6rs: , ik doe zelf ook al het onderhoud aan mn moto en ben student motorvoertuigentechniek :D
ik heb nog wel een schuurtje 9 bij 5 om sleuteldag/avond in te organiseren. regel maar een datum, iemand die uitleg kan doen en gegadigden (liggen wel net nieuwe klinkers in dus geen lek(kende) bakken he!!
Ik doe mee !
Heb vorig jaar zelf beurt gedaan, maar heb slechts 1345 vragen.... 8)
iedereen dus een werkplaatshandleiding meenemen, dan kan ik wel toelichten :rofl:
Citeer(liggen wel net nieuwe klinkers in dus geen lek(kende) bakken he!!
Daarom gaat die Porsche gelijk uit elkaar
(misschien kunnen de kenners je nog even helpen met wat hand- en spandiensten) :D