Op mijn Z1000 zit een Spyball alarm.
maar is er door de dealer vanaf gehaald om zo de accu niet te belasten.
Nu wil ik deze graag opnieuw monteren, tot mijn grote verbazing is de stekker aan motor overbrugt met 2 kabeltjes.
Na verwijderen hiervan en het kastje van het alarm te hebben aangesloten, start de motor helemaal niet meer, je hoort de bezinepomp wel, maar de startmotor niet.
Na het kastje weer verwijderd te hebben, en de kabeltjes weer geplaatst, doet de motor het dan wel weer.
Iemand enig idee :?:
stekker in de motor:
Het alarmkastje:
kan me niet anders voorstellen dat dat kabeltje ervoor dient dat je startmotor/ontsteking werkt bij verwijderd alarm. De orginele kabelboom is toch overgeknipt om het alarm (die stekker) toen te installeren.
mss moet je het alarm : synchroniseren/ calibreren oid?? wat zegt de beschrijving? :?
Als de kabeltjes uit de stekker verwijderd zijn doet ie het ook niet.
Dus met andere woorden, denk ik dat dit de start onderbreker overbrugt.
enne een handleiding :shock: die heb ik niet :?
zit er niks van een batterij/accu in dat allarm kastje ?
schrijf het typ[e allarm eens op en we kunne voor een handleiding zorgen...kabeltjes kunenn we zelf maken/repareren....dus komt goed..
Het kan dus zijn dat de alarmunit niet naar behoren werkt.
De relais hierin onderbreken de startmotor en misschien de ontsteking.
Dus eerst moet de unit fatsoenlijk funktioneren.
Citaat van: "QuattroFrits"Het kan dus zijn dat de alarmunit niet naar behoren werkt.
De relais hierin onderbreken de startmotor en misschien de ontsteking.
Dus eerst moet de unit fatsoenlijk funktioneren.
idd..werkt ie niet zoals MrKawa al aangaf...maar waarom niet ....tja..
@Mr Kawa, hoor je wel wat klikken als je de module aansluit ?
kwam dit nog tegen..
Gebruikershandleiding SpyBall kwijt? Vraag 'm gratis per email aan bij info@motorsecurity.com Laat wel weten of je het nieuwe (Royal) of oude (6527) model SpyBall hebt
en dit ook...
http://www.csb.nl/relatedFiles/productManual/SB8510royalInbouwHandleiding.pdf
lijkt er wel op
Ik heb de handleiding voor Mr.Kawa ff opgeslagen Ron, maar hij heeft hier duidelijk geen kaas van gegeten.
En ik had hem nog gevraagd of ie die klik hoorde, dat was zo, en hij zei dat ook de knipperlichten functioneren als hij het alarm met de afstandsbediening erop zet....alleen het gaat niet af en de motor doet niks :?
Ben blij :mrgreen:
Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.
Hallo. na een dagje gereden te hebben met mijn Z1000, (zonder alarm)
ben ik weer thuis en heb de beschrijving eens doorgelezen.
Hier kom ik natuurlijk niet uit, heb er geen verstand van.
Heb wel het tijpe alarm kunnen vinden.
AM/8510-NL
12AM8510NL
SPYBALL 5153
Er zit inderdaad ook een accu in het alarmkastje.
Ik zal morgen eens gaan proberen wat er allemaal op de beschrijving staat.
mooi dan
en hoe reed het groene monster :?: 8)
Citaat van: "karz"Ben blij :mrgreen:
Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.
welk allarm praat jij over ? ook een spyball ?
Citaat van: "Mr.Kawa"Hallo. na een dagje gereden te hebben met mijn Z1000, (zonder alarm)
ben ik weer thuis en heb de beschrijving eens doorgelezen.
Hier kom ik natuurlijk niet uit, heb er geen verstand van.
Heb wel het tijpe alarm kunnen vinden.
AM/8510-NL
12AM8510NL
SPYBALL 5153
Er zit inderdaad ook een accu in het alarmkastje.
Ik zal morgen eens gaan proberen wat er allemaal op de beschrijving staat.
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel...
Citaat van: "FZ_Ron"Citaat van: "karz"Ben blij :mrgreen:
Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.
welk allarm praat jij over ? ook een spyball ?
Nee, over een datatool , het alarm werkt opzich prima, maar ik vind een alarm op zich irritant.
Je moet je accu in de gaten houden, als je batterij van je zendertje op, is dan sta je daar. Vind het gewoon niet prettig.
Heb er liever geen.
Citaat van: "FZ_Ron"Citaat van: "Mr.Kawa"Hallo. na een dagje gereden te hebben met mijn Z1000, (zonder alarm)
ben ik weer thuis en heb de beschrijving eens doorgelezen.
Hier kom ik natuurlijk niet uit, heb er geen verstand van.
Heb wel het tijpe alarm kunnen vinden.
AM/8510-NL
12AM8510NL
SPYBALL 5153
Er zit inderdaad ook een accu in het alarmkastje.
Ik zal morgen eens gaan proberen wat er allemaal op de beschrijving staat.
Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel...
Is goed, denk dat ik inderdaad hulp hierbij gebruiken kan!
Citeer
als je batterij van je zendertje op, is dan sta je daar.
:roll: Dat is bij diverse alarmen met rem, koppeling, en/of div. schakelaartjes eenvoudig ui te schakelen. :roll:
Citaat van: "QuattroFrits"Citeer
als je batterij van je zendertje op, is dan sta je daar.
:roll: Dat is bij diverse alarmen met rem, koppeling, en/of div. schakelaartjes eenvoudig ui te schakelen. :roll:
Dan schiet het alarm zijn doel voorbij, want dat weten dieven ook dan.
Citaat van: "karz"Dan schiet het alarm zijn doel voorbij, want dat weten dieven ook dan.
Als ze weten waar het verstopte schakelaartje zit en de volgorde van handelen wel ja :cry:
Data-tool rules :twisted: :twisted:
De mijne stopte er vorige week na een paar weigerpogingen helemaal mee, motor op laten halen en vandaag weer terug, gelukkig waren de kosten 0,00 (met dank aan Ron H.) er is wel een nieuwe print in geplaatst en nieuwe afstandsbedieningen :lol:
Als de verzeikering daar niet om vroeg dan kwam er gewoon 240 v. op te staan :wink:
Citaat van: "Joepie1958"Data-tool rules :twisted: :twisted:
De mijne stopte er vorige week na een paar weigerpogingen helemaal mee, motor op laten halen en vandaag weer terug, gelukkig waren de kosten 0,00 (met dank aan Ron H.) er is wel een nieuwe print in geplaatst en nieuwe afstandsbedieningen :lol:
Als de verzekeikering daar niet om vroeg dan kwam er gewoon 240 v. op te staan :wink:
Dat bedoel ik, afslopen die zooi, de verzekering kan s*ck my d!ck , keren toch niets uit als ze 'm jatten.
er bestaan ook verzekering waar geen alarm en zelfs geen ART gekeurd slot nodig is :yes6rs:
Citaat van: "Dwars"er bestaan ook verzekering waar geen alarm en zelfs geen ART gekeurd slot nodig is :yes6rs:
Yep zeker weten ik heb nog nooit een alarm op mijn R1 of R6 of FJR1300 gehad, en dat zijn toch allemaal niet de goedkoopste motors. Oh ja ik ben verzekert bij Centraal Beheeer Achmea :D :shock: :shock:
Citaat van: "melskeh"Citaat van: "Dwars"er bestaan ook verzekering waar geen alarm en zelfs geen ART gekeurd slot nodig is :yes6rs:
Yep zeker weten ik heb nog nooit een alarm op mijn R1 of R6 of FJR1300 gehad, en dat zijn toch allemaal niet de goedkoopste motors. Oh ja ik ben verzekert bij Centraal Beheeer Achmea :D :shock: :shock:
Ik ook bij Centraal Beheer, de motor moet dan wel 's nachts in een afgesloten ruimte staan :? . Kan lastig zijn met vakantie ...
Citaat van: "R-yen"Citaat van: "melskeh"Citaat van: "Dwars"er bestaan ook verzekering waar geen alarm en zelfs geen ART gekeurd slot nodig is :yes6rs:
Yep zeker weten ik heb nog nooit een alarm op mijn R1 of R6 of FJR1300 gehad, en dat zijn toch allemaal niet de goedkoopste motors. Oh ja ik ben verzekert bij Centraal Beheeer Achmea :D :shock: :shock:
Ik ook bij Centraal Beheer, de motor moet dan wel 's nachts in een afgesloten ruimte staan :? . Kan lastig zijn met vakantie ...
Ik zit ook bij Centraal Beheer en zelfs de diefstal poging laatst op het werk kreeg ik gewoon vergoed en daar staat ie buiten :wink: Dan wacht je toch ff met de aangifte tot 's morgensvroeg :idea:
Welk alarm is nu eigenlijk "het beste".
Ik ben al een tijdje op zoek vaar iets om (zelf) in te bouwen.
Citaat van: "Varaderos"Welk alarm is nu eigenlijk "het beste".
Ik ben al een tijdje op zoek vaar iets om (zelf) in te bouwen.
Geem datatool nemen iig.
Ik zou er uberhaupt geen nemen eigenlijk.
Alleen maar gezeik mee.
En in een busje gevuld met matrassen hoor je die beeper toch niet.
Citaat van: "karz"Ik zou er uberhaupt geen nemen eigenlijk.
Alleen maar gezeik mee.
:stupid:
Helemaal mee eens, geen alarm, goed slot, en je motor een beetje in de gaten houden, willen ze hem klauwen, dan doen ze het toch al dan niet met alarm :?
Hey Karz,
Heb toevallig gister het alarm uitgebouwd, goed zoeken en alle kabels volgen.
12 draden de helft voor de blinkers , 2x massa en 4 voor start onderbreking.
Alles losgekoppeld en het werkt ook nog, sta toch wel een klein beetje van mezelf te kijken..... had verwacht de motor nooit meer gestart te krijgen ma hij doet het nog. Dus eindelijk van dat iritante alarm af.
Citaat van: "Jor"Hey Karz,
Heb toevallig gister het alarm uitgebouwd, goed zoeken en alle kabels volgen.
12 draden de helft voor de blinkers , 2x massa en 4 voor start onderbreking.
Alles losgekoppeld en het werkt ook nog, sta toch wel een klein beetje van mezelf te kijken..... had verwacht de motor nooit meer gestart te krijgen ma hij doet het nog. Dus eindelijk van dat iritante alarm af.
:worship-cool: :woohoo: