Ik wil zelf de pakking van het top deksel van mijn Honda NTV vervangen. Heeft iemand nog suggesties die belangrijk zijn om op te letten, voordat ik dalik mijn hele garage heb volliggen met losse onderdelen :lol:
Thanx,
Tomzel
je bedoelt de kleppendeksel pakking? zijn er bij een NTV toch 2 dan?
maak anders een piccie en plaats het hier zodat we weten wat je bedoelt. :wink:
iig alles goed schoonmaken :!: oude rommel/pakkingresten en kitresten (heb ik al vaker gezien) verwijderen en zorgen dat de nw pakking er netjes inligt. met een beetje olie insmeren en dichtmaken. aandraaien met verstand, (kruiselings) liefst met momentsleutel :wink:
koop eerst een werkplaatshandleiding, of probeer er ene erges te ritselen... daar staat alles mooi in, ook met welk moment alles aangetrokken moet worden :wink:
oude vloeibare pakking kun je btw heel makkelijk wegschrapen met zo'n plastic wegwerp mesje, dan wat nieuwe erop en ju
Het gaat erom dat de achterste cilinder wat olie verliest. Dit gebeurt door de klepdeksel pakking.
No need voor die voorste pakking ook te vervangen imo.
Hier nog een info sitetje, niet dat daar echt veel op staat.
http://home.planet.nl/~eravenzw/Ntv650/products.htm
Heb je al een pakking ?
Voor zover ik weet is het gewoon deksel erafpakken, de boel ontvetten pakking erop , deksel vastzetten. Je hoeft verder niet aan het kleppenspul of wat dan ook te komen.
Waarom, is deze stuk ? heb je al eens geprobeerd de bouten kruislings na te trekken, in ieder geval niet te vast trekken, anders effe momentsleutel erop
http://www.bajkeri.com/ hier staat trouwens wat info op gaat wel om de Transalp 650, blok lijkt me verder hetzelfde
en....
presto:
http://www.kis.p.lodz.pl/~wbieniec/moto/ntv/manual/ ;)
Wat toledo zegt is misschien ook een goed idee ja.. :yes6rs:
Citaat van: "karz"en....
presto:
http://www.kis.p.lodz.pl/~wbieniec/moto/ntv/manual/ ;)
Wat toledo zegt is misschien ook een goed idee ja.. :yes6rs:
idd goed idee :stupid:
ik kreeg de beemer een keer terug na een grote beurt bij Keram met een lekkende kleppendekselpakking :shock: me hele linkerlaars zat vol olie na de terugweg: voorzichtig losgehaald, schoongemaakt en goed er weer tussengezet (pakking zat ietwat scheef ertussen) nooit meer last gehad. :wink:
:yes6rs: 'tis unne twin he, dus 't ken get losrammele allemoal.
Denk dat ik idd eens begin met natrekken. Hey Karz es se dich verveals ich begin vanoavendj te sleutelen. Geliek de res auch ff checken.
Citaat van: "karz":yes6rs: 'tis unne twin he, dus 't ken get losrammele allemoal.
da is geine twin...dae dink slechs dat er ne twin is en deit maer elsof :mrgreen:
:wink:
Ja de mos urges mit beginne :?
en, get kenne doon ?
Joa, noadat ich de tank eraaf haj, -wat idd neet veul veurstelde- koam ich toch teveel dinger teage die mich boave de patch ginge omdat ich motorisch neet zo onderleg bin.
Ich hub waal die bout nog es aan getrokken mer die zoate noa mien meining good strak.
noe weit ich allein neet wie t wirk bie de ntv mit olie peilen (mot ich ff noa zeuke in t beukske) want ich had de motor recht gezet dmv blokken omdat dea prul gein middenbok heat. Wie ich toen de olie ging peilen bleek dat r veul te veul olie inzit.
dus noe goan ich eerst es kieke wat de juiste manier van olie peilen bie de ntv is want es dit t geval is dan sjnap ich waal woarom 'r is goan leake :idea:
Peilstok, bij peilen niet erin terug draaien maar gewoon, erop houden en dan eruit halen en aflezen, als jij hem terug erin gedraaid hebt met peilen dan geeft die inderdaad te veel aan. Motor rechtop houden. Het beste kun je peilen na een rit, dan de motor een 10 a'' 15 min rechtop laten staan en dan peilen, zoals ik hier boven beschreef
Thanx :wink:
Citaat van: "Tomzel"Ja de mos urges mit beginne :?
alez..zo bedoelde ich dat neet..excuus..
:wink:
Sjnap ich :D
Ich dingk det d'r Hakki 't euver Dwars hat mit ziene Guzzi mit hangtiete.
En nog get angers.
Waat Toledo zag euver det NEET d'r indreije om de aolie te piéle geit neet altied op. Dus zorg detse ein wphb kriegs aansjafs. Veur die paar euro hoofse 't neet te laote en doe leer d'r ouch nog get van esse eine leek bös mit sjleutele zo wie ich ouch bön.
http://www.kis.p.lodz.pl/~wbieniec/moto/ntv/manual/0.pdf
kijk op pagina 9
Gij ongelovige
Luitjes hij lekt niet meer.
Close topic please.
gr tomzel
Alle overtollige olie eruit dus :mrgreen:
...dan breng je je moto voor een grote beurt naar een motorzaak :roll: en denk je dat het goed komt.