Motor Forum Limburg

Techniek => Algemeen => Topic gestart door: Hakinnen op 16 maart, 2008, 12:29:53

Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Hakinnen op 16 maart, 2008, 12:29:53
Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 maart, 2008, 14:48:18

de B King...(kwijl, kwijl)


  :mrgreen:

(http://img201.imageshack.us/img201/1926/afbeelding742largedc3.jpg)




;)

Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Steefke™ op 16 maart, 2008, 13:51:38
Citaat van: Hakinnen op 16 maart, 2008, 12:29:53
Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 maart, 2008, 14:48:18

de B King...(kwijl, kwijl)


  :mrgreen:


;)



ne B King in ut Bitubo bos  :shock:

:mrgreen:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Motzippaldy op 16 maart, 2008, 14:19:19
Vind ik niet mooie zo een Burger K. is te breed en te zwaar  :shock: Misschien voor vrouwen is niet zo lastig(brede tank tussen benen)  :mrgreen: maar voor mij is dat te veel  :lol:
Vind GSR600 veel mooier en smaller(heb op gereden)  :yes6rs:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 16 maart, 2008, 14:45:21
Ik wacht op de dag dat het 20 graden wordt... dan is het Herr-on-King tijd :mrgreen: Mooi en smal... leuk bij 'n meid ja, maar een motor moet bruut en boos uitzien :lol:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Motzippaldy op 16 maart, 2008, 18:29:49
Citaat van: Herr Tod op 16 maart, 2008, 14:45:21
Ik wacht op de dag dat het 20 graden wordt... dan is het Herr-on-King tijd :mrgreen: Mooi en smal... leuk bij 'n meid ja, maar een motor moet bruut en boos uitzien :lol:

Wat heb 10kg onnodige plastic te maken met bruut en boos  :?
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 16 maart, 2008, 18:41:55
Citaat van: Motzippaldy op 16 maart, 2008, 18:29:49
Citaat van: Herr Tod op 16 maart, 2008, 14:45:21
Ik wacht op de dag dat het 20 graden wordt... dan is het Herr-on-King tijd :mrgreen: Mooi en smal... leuk bij 'n meid ja, maar een motor moet bruut en boos uitzien :lol:

Wat heb 10kg onnodige plastic te maken met bruut en boos  :?


:stupid: ontiegelijk lelijk (overgewaardeerd en overbodig) hok
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 16 maart, 2008, 19:23:10
(http://www.motornet.be/modellen/images/031001_Varadero-beeld-1.jpg) (http://thekneeslider.com/images/08bking.jpg) (http://www.dropbears.com/m/models/yamaha/images/yzfr1_2000.jpg)

Wie heeft er nou de meeste plastic aan boord? De R1 uit 2000 :lol: Op plaats 2 komt volgens mij de Varadero, het plastic gehalte bij de B-King valt op zich wel mee. Blijven nog 2 kandiaten over... de Varadero is net een meisjes motor naast die B-King... de B-King is de winnaar :mrgreen: overigens niks tegen een meisjesmotor, rij er zelf ook ene :-X
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Motzippaldy op 16 maart, 2008, 19:32:16
Oh sorry ik heb vergeten dat naast alle Ducati ook alle Suzuki modellen zijn mooiste ,beste en sterkste  :mrgreen:
Ik bid mijn excuus  :schater:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 16 maart, 2008, 20:14:03
Citaat van: Motzippaldy op 16 maart, 2008, 19:32:16
Oh sorry ik heb vergeten dat naast alle Ducati ook alle Suzuki modellen zijn mooiste ,beste en sterkste  :mrgreen:
Ik bid mijn excuus  :schater:


Nou nou... gaan we zo beginnen? Allez dan... de GSXF is een lelijke ketel, de Bandit serie is drie keer niks en verdient de naam Bandit al jaren niet meer. Dan hebben we de V-Strom, wat een sissyhokken. Zo... ben ik nu weer welkom? :mrgreen:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 16 maart, 2008, 20:18:53
zeker, als je champignons mee brengt :mrgreen:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Steefke™ op 17 maart, 2008, 12:01:33
Citaat van: Dwars® op 16 maart, 2008, 20:18:53
zeker, als je champignons mee brengt :mrgreen:

:schater: :schater: :laughing49so: :rofl:
Titel: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 17 maart, 2008, 14:12:21
ik ga binnenkort een proefrit maken met ne B-King (net geregeld) :yes6rs:, bedoel kan het ding hier wel afzeiken wegens spuuglelijk en overbodig, mss rijdt het wel super-tof :dunno:. Er schijnt nl ook een ABS-versie van te komen en ik heb ja een nog nieuwe haakse slijper in de schuur liggen :mrgreen:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: B-Witch op 17 maart, 2008, 16:12:28
Als het deze week nog een dagje droog/mooi is kan ik bij Motoport Echt terecht, daar staat ie voor me klaar :cool:
Heb van een B king rijder gehoord dat de stuureigenschappen heel erg op die van de GSR lijken (hij heeft de GSR ook gereden), dus dat is wel cool: sturen als een GSR, en power als een Busa :mrgreen:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Mounty op 17 maart, 2008, 16:35:31
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:12:28
Als het deze week nog een dagje droog/mooi is kan ik bij Motoport Echt terecht, daar staat ie voor me klaar :cool:
Heb van een B king rijder gehoord dat de stuureigenschappen heel erg op die van de GSR lijken (hij heeft de GSR ook gereden), dus dat is wel cool: sturen als een GSR, en power als een Busa :mrgreen:

had ik ook gehoord van die stuureigenschappen...zelfde als de GSR600. Alleen wat meer power en dus bij het uittrekken na de bochtjes iets beter doseren met het gas, achterwiel wil anders wel uitbreken.

Qua uiterlijk ga ik aan de ene kant voor de GSR zoals die zwarte waar soeswief het over had maar kwa uitstraling ziet de BK er stoerder uit.

Persoonlijk zou ik dus voor de B K gaan....de GSR vind ik welliswaar meer een vrouwenmotor, de BK kan allebei.
Tis maar een mening..dus no offence..
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: B-Witch op 17 maart, 2008, 16:41:43
Zaterdag nog ff achter een B king aan gereden, ik vind um gaaf
Mr.Kawa vind dat door de uitlaten het net is of je een heel smalle achterband eronder hebt liggen...kwestie van smaak mss :dunno:
En laat de GSR dan maar een dames motor zijn, dat boeit me niet, net zoals er ook vrouwen zijn die op een R1 toefelen, stappen er ook natuurlijk op een GSR, vergis je niet, tis geen tamme motor hoor.
Mr.Kawa staat iedere keer te kijken hoe ik met de GSR hem gewoon bijhoudt of zelfs wegtrek met accelereren :yes6rs:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Mounty op 17 maart, 2008, 16:45:15
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:41:43
Zaterdag nog ff achter een B king aan gereden, ik vind um gaaf
Mr.Kawa vind dat door de uitlaten het net is of je een heel smalle achterband eronder hebt liggen...kwestie van smaak mss :dunno:
En laat de GSR dan maar een dames motor zijn, dat boeit me niet, net zoals er ook vrouwen zijn die op een R1 toefelen, stappen er ook natuurlijk op een GSR, vergis je niet, tis geen tamme motor hoor.
Mr.Kawa staat iedere keer te kijken hoe ik met de GSR hem gewoon bijhoudt of zelfs wegtrek met accelereren :yes6rs:


Koppel van de gSR is idd prima..ook onderin en dat is juist het probleem bij veel motoren..het koppel onderin..

Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 17 maart, 2008, 17:23:43
Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 16:45:15
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:41:43
Zaterdag nog ff achter een B king aan gereden, ik vind um gaaf
Mr.Kawa vind dat door de uitlaten het net is of je een heel smalle achterband eronder hebt liggen...kwestie van smaak mss :dunno:
En laat de GSR dan maar een dames motor zijn, dat boeit me niet, net zoals er ook vrouwen zijn die op een R1 toefelen, stappen er ook natuurlijk op een GSR, vergis je niet, tis geen tamme motor hoor.
Mr.Kawa staat iedere keer te kijken hoe ik met de GSR hem gewoon bijhoudt of zelfs wegtrek met accelereren :yes6rs:


Koppel van de gSR is idd prima..ook onderin en dat is juist het probleem bij veel motoren..het koppel onderin..



nou een koppel van 64,7 Nm voor de gsr bij 9.600 t.p.m (info suzuki.nl) kan ik niet lyrisch over worden :roll:

B-king trouwens 146 Nm/7200 t.p.m. :cool: kijk dat lijkt er al meer op.

ter vergelijking een Bandit 1250 levert 108,0 Nm/3.700 t.p.m. kijk en das pas echt BOTTOM-power imo :worship-cool:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: B-Witch op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Mounty op 17 maart, 2008, 19:37:20
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 17 maart, 2008, 19:47:48
Ahhh Dwars gaat het beestje inrijden zodat ik meteen vol aan de bak kan als het mijn beurt is? :mrgreen: Of zullen we samen gaan? Nemen we een Gixxer 750 mee en ruilen we halverwege :yes6rs:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 17 maart, 2008, 19:51:30
ik had um vandaag al kunnen testen maar ik wacht op beter weer :mrgreen: en voor een Gixxer 750 wordt ik te oud :rofl:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 17 maart, 2008, 19:54:35
Ik wacht op 20 graden... ik ben niet bekend met de banden die er onder liggen en met dit weer zal de vering niet echt optimaal werken. Je wordt te oud... maar je bent het nog niet? Kom op, dit is je kans. Joe versus Bar :yes6rs: :cool:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 17 maart, 2008, 20:02:50
kunt jot, eerst pizza en zoepe  :yes6rs:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Hakinnen op 18 maart, 2008, 03:12:37
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:12:28
Als het deze week nog een dagje droog/mooi is kan ik bij Motoport Echt terecht, daar staat ie voor me klaar :cool:
Heb van een B king rijder gehoord dat de stuureigenschappen heel erg op die van de GSR lijken (hij heeft de GSR ook gereden), dus dat is wel cool: sturen als een GSR, en power als een Busa :mrgreen:

dan heeft die "B-king" rijder absoluut geen gevoel voor wat stuureigenschappen zijn.
B-King stuurt totaal maar dan ook totaal anders dan een GSR.

Ik weet zeker dat op korte bochtige weggetjes een snelle rijder op een GSR een Bking de baas is.

Bking stuurt goed, is zelfs ongelooflijk stabiel maar zodra er kort een scherp omgegooid moet worden merk je vooral dat je met een zwaargewicht onderweg bent..kort en alert insturen is niet besteed aan een BKing

Voor de rest heel stabiel..ook rechtdoor..echt als op rails..ding kan vol accelererend vooruit en het voorwiel blijft het asfalt raken..
remmen ook okay

snelheidssensatie is grandioos..zal komen door het brede stuur en door het ontbreken van een kuip maar als je vol aan het acceleren bent met het gas op de stuit gaat het voor je gevoel zo ongelooflijk hard.
komt ook echt geen eind aan..ik stopte met 260km/u omdat ik echt last van de rijwind begon te krijgen maar dan nog steeds sleurt de fiets bloedhard door..
Ik denk dat het vooral die acceleratie is..of tenminste het gevoel dat je hebt dan.  denk dat een gewone busa minstens zo snel en een gix1000 toch echt sneller acceleerd..echter op de bking voelt het anders door de rijwind / ontbreken van kuip

voor de rest is de fiets een controversie van zijn eigen
zo ontzettend bruut maar tegelijkertijd zo ontzettend braaf.
blok eet uit je hand en de vermogensafgifte is superlineair en zal je nooit verrassen . injectie is ook erg goed.

geen spannende krachtbron dus..wel een hele sterke.
ik had echt verwacht dat het ding zwarte strepen rubber zou trekken bij het uitaccelereren maar dat was niet zo..
kon vol in drie op het gas bij uitkomen doordraaiende lang bochten en de fiets hield netjes zijn lijn. zelfs op de standaard Dunlops

voor de rest rijdt het gewoon lekker..ding lijkt erg groot als je erop zit en is bovendien erg comfortabel voor een naked..

toffe fiets..ik vindt 'm niet echt mooi maar het heeft wel wat qua uiterlijk
uitlaten zijn lelijk..op de BKing op de foto gaan we ze binnenkort vervangen door een setje ovale Yoshimura's
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Hakinnen op 18 maart, 2008, 03:13:49
Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:37:20
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..

een 600cc viercilinder heeft weinig koppel. (ter vergelijking ..hier staat een 32 jaar oude Ducati naast me nu en die heeft aan het achterwiel ca 6NM meer koppel dan een GSR aan de krukas )
en dat dat met een 1000 meekan is natuurlijk een illusie.

Bandit1200 (liefs de oude) GSXR1100's (liefs de oliekoeler) ,busa's en dikke snelle één en tweepitters ..die hebben koppel
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: DeWitte op 18 maart, 2008, 06:33:33
Citaat van: Hakinnen op 18 maart, 2008, 03:13:49
Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:37:20
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..

een 600cc viercilinder heeft weinig koppel. (ter vergelijking ..hier staat een 32 jaar oude Ducati naast me nu en die heeft aan het achterwiel ca 6NM meer koppel dan een GSR aan de krukas )
en dat dat met een 1000 meekan is natuurlijk een illusie.

Bandit1200 (liefs de oude) GSXR1100's (liefs de oliekoeler) ,busa's en dikke snelle één en tweepitters ..die hebben koppel

:stupid: vertel ut nie verder maar roerend eens met die Haki-mneer :yes6rs: een mooi voorbeeld is dat bijv herr-tod met zijn 400cc bandit (en dan wil ik niks afdoen aan Q of zijn brommert, maar puur als voorbeeld) de Viagradero bij voll acceleratie bergop ri margraten bij houdt, een heel ander verhaal wordt het als we beiden volgeladen met bagage en duo ditzelfde nog eens zouden doen. Dan komt het verschil in en de afgifte van koppel om de hoek kijken. De een is meer gecharmeerd van het een en de ander van het ander, echter vergelijken van deze 2 brommers (4cil lijn met 400cc vs 2 V 1000cc) is niet mogelijk imo ;)
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Herr Tod op 18 maart, 2008, 18:22:05
Het aantal cilinders van een blok staat los van het maximale koppel. Een 2 cilinder heeft geen Nm koppel meer dan een 4 cilinder, alleen de afgifte is anders en het vermogen omdat de motor met meer cilinders in de regel meer toeren draait. Vooral voor het gevoel, als ik bij m'n brommerke bij 10800 toeren rij waar die ongeveer zijn maximale koppel heeft en ik geef dan gas dan trekt die harder als dat ik datzelfde doe bij 12500 waar ongeveer het maximale vermogen er uit komt.

Ik vind alle motoren leuk, maakt me echt niks uit... ik ga nog scheuren met een Harley als het moet. Maar het leuke aan een kleine 4 cilinder is dat je meer bezig bent met het rijden, die 6 versnellingen gebruik je ook echt en niet zo van "ahh wat, die 1000 cc trekt 'em in de 5 ook nog hard genoeg vooruit dus ik laat hem heel z'n leven in die 5 staan". Ik moet me ook moeite doen om die Varadero bij te houden terwijl Dwars 'gewoon gas geeft'. Een kameraad van me zei dat hij voor het gevoel een TL 1000 S sneller vond gaan dan een R1, kan best ik zou het niet weten. De enige twin waar ik op heb gereden was een SV 650 en de 1 cilinder waar ik op rij is 2-takt.

Maar valt me wel tegen wat Hakki zegt over de B-King, dat ding moet toch op het achterwiel komen? Is die echt zo lief? De wielbasis is wel erg lang, 1525 mm als ik me niet vergis? Dik 100 mm meer dan een Gix of mijn eigen brommer. Ik kan me het verschil nog herinneren kwa stuurgedrag toen ik een kortere achterbrug er in had gezet, scheelde 25 mm maar voor het sturen scheelde het een wereld. De kleine hairpins langs bijvoorbeeld Buitenlust omhoog kun je dus vergeten.

Maar we komen er wel achter als The Good en The Bad, The Ugly gaan testen :twisted: :mrgreen:
Titel: Re: to B-king or not to B-king is tha question
Bericht door: Steefke™ op 18 maart, 2008, 18:44:35
er kan er maar een de echte zijn

(http://img246.imageshack.us/img246/9913/bbking02bp9.jpg)