Motor Forum Limburg

Algemeen => POSER topic => Topic gestart door: Bakkertjedeeg op 06 juli, 2008, 21:26:11

Titel: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 06 juli, 2008, 21:26:11
Momenteel ff de racer verkocht en me een Xr 600 gekocht. Fun gehalte is erg hoog moet ik zeggen.
Vorige week ff foto's gemaakt.

(http://img390.imageshack.us/img390/5092/motardjj8.jpg)

(http://img390.imageshack.us/img390/2913/motard1pc8.jpg)

(http://img380.imageshack.us/img380/7295/motard2eo0.jpg)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Motzippaldy op 06 juli, 2008, 22:33:39
 :worship-cool: :worship-cool:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: DeWitte op 07 juli, 2008, 07:37:48
cool  :worship-cool: :yes6rs:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: SuzukiLimburg op 07 juli, 2008, 08:21:23
Aan het asfalt te zien heb je die bocht al eens eerder geoefend  :mrgreen:

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: karz op 07 juli, 2008, 10:53:25
 :cool:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 07 juli, 2008, 12:19:21
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Je moet met de luchtgekoelde modellen oppassen met ontstekings problemen, een kennis heeft er ook een stuk of drie gehad waarvan 2 met deze problemen. Wat de oorzaak is weet ik niet maar hij wil niet starten als hij warm is. Een neef van de vrouw heeft het zelfde probleem gehad. Je moet dan de ontsteking vervangen en dat kost aardig wat pegels.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bianca op 07 juli, 2008, 16:06:00
Ik heb een WR 450 van 2005, een heerlijk motortje... Van dat koppelingsprobleem heeft vooral de WR 426 last, heb ik eens horen vertellen. 2004 en jonger dus. Ik heb in ieder geval nog geen problemen met de WR gehad..
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 16:51:46
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 12:19:21
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Je moet met de luchtgekoelde modellen oppassen met ontstekings problemen, een kennis heeft er ook een stuk of drie gehad waarvan 2 met deze problemen. Wat de oorzaak is weet ik niet maar hij wil niet starten als hij warm is. Een neef van de vrouw heeft het zelfde probleem gehad. Je moet dan de ontsteking vervangen en dat kost aardig wat pegels.

Zeer bekend probleem idd. Mijn eerste 87 er had dit ook. Ontstekingspoel loopt in de olie. Hierom zit een hars. Als deze hars slecht wordt, dan komt er olie bij de ontsteking. Gevolg niet starten. Als de olie weer koud is en de hars hard, start hij weer gewoon. ff opnieuw laten wikkelen en het is vrij goedkoop weer opgelost.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 16:56:45
Citaat van: Bianca op 07 juli, 2008, 16:06:00
Ik heb een WR 450 van 2005, een heerlijk motortje... Van dat koppelingsprobleem heeft vooral de WR 426 last, heb ik eens horen vertellen. 2004 en jonger dus. Ik heb in ieder geval nog geen problemen met de WR gehad..

Zou jij me kunnen vertellen wat de exacte verschillen zijn tussen een WR 450 en een yz 450? WR is toch de geknepen straat versie en de YZ 450 de crossversie. Iets bekend over de verschillende gewichten etc etc. Als het een Yamaha wordt, zou ik graag die met alu frame hebben, maar tegen die tijd eens ff kijken wat ze nog kosten. Ik heb overigens bij van Drunen de SM cursus gehad op ik meen een YZ 450. Dat beviel prima. Was ook een erg jong ding van 2007 meen ik. Is jou Wr 450 in SM trim?
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 07 juli, 2008, 18:30:50
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 16:56:45
Ik heb overigens bij van Drunen de SM cursus gehad op ik meen een YZ 450. Dat beviel prima.

Dat was ik ook van plan. De prijs valt eigenlijk best mee, zeker omdat het inclusief motor is.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Hakinnen op 07 juli, 2008, 21:05:01
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Heb voor dat ik de Yamaha mono kocht geinformeerd naar CRF blokken
werd me sterk afgeraden omdat ze kapot lopen blijkbaar.
Nu is het natuurlijk wel zo dat in de mono racerij die blokken nog wat meer toeren moeten maken en er nog wat meer pk's uitgehaald worden.  maar in de mono racerij rijdt niemand met een honda crf blok, in nederland niet, in het duits kampioenschap niet en in het europees kampioenschap niet.
wellicht zijn ze wel betrouwbaar maar zitten ze in standaardtrim al op het randje en gaan ze er net over wanneer ze sneller moeten..?  geen idee verder

Vrijwel alle "minimono's" (125cc TZ of Honda RS rijwielgedeeltes met daarin een 450viertakt) hebben yamaha WR blokken. Die blijven wel heel en kunnen de toerentallen wel aan..
de meeste hebben met een milde vorm van tuning (standaard kop maar gewoon netjes gemaakt, carillo drijfstang , Wiseco HC zuiger, tornado nokken, 41mm FCR carb en een goede uitlaat ) toch tegen de 55-60 echte achterwielpk's wat natuurlijk heel redelijk is voor een 450 éénpits viertakt
(ter vergelijk..mijn yammie 686 heeft met dit blok 62 achterwiel maar ruim 200cc meer aan boord)
de echte snelle mono's gaan al richting de 75-80 achterwielpk's

hoe dan ook..
ik was ook voor zo'n honda blokje aan het kijken toen..voordat ik de yammie kocht.
wilde dat in een licht rijwielgedeelte stoppen.  maar het werd me afgeraden dus.
hoe dan ook..had ik die 686 niet gekocht was ik iets gaan bouwen rondom een WR450

echter..ik kwam de yam686 tegen , weliswaar met een heel snel blok (was circa 70awpk )erin maar heb toen een ander blok laten bouwen met een mildere vorm van tuning (standaard nokken) en een begrenzing op max 8700 toeren omdat ik vooral wilde rijden en niet wilde sleutelen en erop leeglopen
en das ook sowieso ten opzichte van een 450 een veilig gevoel..wat minder hoge toerentallen en wat meer cc's..

echter..zo'n wr450 blijft erg tof qua krachtbron..

als het (in jouw geval )  een SM moest worden en het moest een Jap zijn..wr450!..





Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Herr Tod op 08 juli, 2008, 01:36:41
Ben je aan het oefenen om straks hetzelfde te doen met een racert? :mrgreen: Dat was mijn plan, maar toen bleek dat het tijdens het oefenen al tot grote brokken kwam :rofl:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:18:28
Citaat van: Herr Tod op 08 juli, 2008, 01:36:41
Ben je aan het oefenen om straks hetzelfde te doen met een racert? :mrgreen: Dat was mijn plan, maar toen bleek dat het tijdens het oefenen al tot grote brokken kwam :rofl:

:lol:

Het oefenen met de SM heeft me echt een paar postieve dingen opgeleverd. Je krijgt echt controle over een motor. Tot voor een paar maanden was de achterrem een absolute no go area op de SS. Ik gebruik nu de achterrem en dat geeft zoooon rust in de fiets.  :worship-cool: Na de supermoto cursus bij van Drunen betrapt ik me zelf erop dat ik op het circuit ecuyeres een slide probeerde uit te lokken. Het voelt niet meer vreemd en dat is het belangrijkste. Op Assen bij het aanremmen van de noordlus kwam de achterkant ook. Niet zoals bij de SM, maar het voelde vertrouwd en je stuurt gewoon in, waar ik waarschijnlijk vroeger de fiets rechtop zou hebben gezet. Ga dit niet oefenen met een SS, want dat gaat je geld kosten. Leer het op de SM. Je speelt met hele andere gewichten. Als de SM tijdens de slide je probeert eraf te gooien (een ""hoge kant" in Rossi zijn vetaalde boek.... :rofl:) dan kan je deze nog makkelijk rechtop zetten. De SS is met zijn gewicht een stuk minder lief voor je.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:26:18
Citaat van: Hakinnen op 07 juli, 2008, 21:05:01
Heb voor dat ik de Yamaha mono kocht geinformeerd naar CRF blokken
werd me sterk afgeraden omdat ze kapot lopen blijkbaar.
Nu is het natuurlijk wel zo dat in de mono racerij die blokken nog wat meer toeren moeten maken en er nog wat meer pk's uitgehaald worden.  maar in de mono racerij rijdt niemand met een honda crf blok, in nederland niet, in het duits kampioenschap niet en in het europees kampioenschap niet.
wellicht zijn ze wel betrouwbaar maar zitten ze in standaardtrim al op het randje en gaan ze er net over wanneer ze sneller moeten..?  geen idee verder

Vrijwel alle "minimono's" (125cc TZ of Honda RS rijwielgedeeltes met daarin een 450viertakt) hebben yamaha WR blokken. Die blijven wel heel en kunnen de toerentallen wel aan..
de meeste hebben met een milde vorm van tuning (standaard kop maar gewoon netjes gemaakt, carillo drijfstang , Wiseco HC zuiger, tornado nokken, 41mm FCR carb en een goede uitlaat ) toch tegen de 55-60 echte achterwielpk's wat natuurlijk heel redelijk is voor een 450 éénpits viertakt
(ter vergelijk..mijn yammie 686 heeft met dit blok 62 achterwiel maar ruim 200cc meer aan boord)
de echte snelle mono's gaan al richting de 75-80 achterwielpk's

hoe dan ook..
ik was ook voor zo'n honda blokje aan het kijken toen..voordat ik de yammie kocht.
wilde dat in een licht rijwielgedeelte stoppen.  maar het werd me afgeraden dus.
hoe dan ook..had ik die 686 niet gekocht was ik iets gaan bouwen rondom een WR450

echter..ik kwam de yam686 tegen , weliswaar met een heel snel blok (was circa 70awpk )erin maar heb toen een ander blok laten bouwen met een mildere vorm van tuning (standaard nokken) en een begrenzing op max 8700 toeren omdat ik vooral wilde rijden en niet wilde sleutelen en erop leeglopen
en das ook sowieso ten opzichte van een 450 een veilig gevoel..wat minder hoge toerentallen en wat meer cc's..

echter..zo'n wr450 blijft erg tof qua krachtbron..

als het (in jouw geval )  een SM moest worden en het moest een Jap zijn..wr450!..

In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 08 juli, 2008, 08:07:32
Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:26:18
In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda

:cool: Ik ben hartstikke benieuwd wat het gaat worden. :yes6rs: Eigenlijk niet goed voor mij deze topic dat brengt me weer op nieuwe ideen. Maar eerst maar eens de knoop doorhakken wat betreft de SM cursus. Cross ervaring genoeg maar op het asfalt twijfel ik nog wel eens daarom lijkt met dit lijkt me erg gaaf. :cool:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: DeWitte op 08 juli, 2008, 08:44:54
zo'n cursus waar en wat kost dat?  ;) (mss ook wat voor ouwe lollie's? :oops:)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 08 juli, 2008, 09:29:50
Citaat van: Dwars® op 08 juli, 2008, 08:44:54
zo'n cursus waar en wat kost dat?  ;) (mss ook wat voor ouwe lollie's? :oops:)

255 euries (de maximum leeftijd is 40)  :mrgreen: nee geintje :mrgreen: check this supermotoschool (http://www.supermotoschool.nl/)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: SuzukiLimburg op 08 juli, 2008, 13:19:54
Dat is dus echt gaaf. Heb net eens even gekeken en zou daar best wel aan willen meedoen aan zo'n training.
Lijkt me echt te gek, zeker omdat ik al een tijdje aan het kijken ben voor een SM voor erbij. (garage wordt steeds voller  :mrgreen:)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 21:59:36
Citaat van: Steefke™ op 08 juli, 2008, 08:07:32
Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:26:18
In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda

:cool: Ik ben hartstikke benieuwd wat het gaat worden. :yes6rs: Eigenlijk niet goed voor mij deze topic dat brengt me weer op nieuwe ideen. Maar eerst maar eens de knoop doorhakken wat betreft de SM cursus. Cross ervaring genoeg maar op het asfalt twijfel ik nog wel eens daarom lijkt met dit lijkt me erg gaaf. :cool:

Ik ben ook benieuwd...maar een WR 450 zie ik wel zitten. Het hangt ook af wat mijn XR doet onder wat extreme omstandigheden (zware oliebelasting op langere circuits) Die SM cursus is echt een aanrader en misschien iets om met het forum te organiseren. Van Drunen is een coole heer die je in no time veel bijbrengt over het SM rijden. Heel opbouwend en op laatst zei hij. En nu gaan we sliden... :shock: :shock: Het is eigenlijk niet moeilijk en oefening baart kunst. Meer dan waard het geld!!
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 09 juli, 2008, 07:48:28
Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 21:59:36
Van Drunen is een coole heer die je in no time veel bijbrengt over het SM rijden.

Dat klopt ik heb hem een aantal jaren geleden al eens op de cross getroffen.  Ik heb hem trouwens in mei op de GOFASTXDays op het circuit in zolder nog aan het werk gezien :worship-cool: (wel een pokke klein stukje asfalt waar ze bezig waren maar des te ruiger als ze ziet wat er voor een snelheid behaald kan worden).

Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 21:59:36
Die SM cursus is echt een aanrader en misschien iets om met het forum te organiseren.

Is geen gek idee, ik moet maar eens een balletje opgooien. :yes6rs:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic (CRF project)
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 07:24:27
Na in mijn vakantie flink wat research te hebben gedaan is mijn keuze gevallen op een Honda CRF 450 HM uit 05 . Ik twijfelde tussen de Honda CRF en de Yamaha WR 450. Nadat ik op de Husky 510 van NrGiZer had gereden wist ik zeker dat ik voor de CRF moest gaan ivm het vermogen van CRF versus de WR. Mijn lijst met Enduro/SM kan weer worden aangevuld!

Honda XR 600 R '87
Honda CR 250 '92 (enduro/SM)
Honda XR 600 R '96 (enduro/SM)
Honda XR 600 R '96 (enduro/SM)
Honda CRF 450 HM '05 (enduro/SM)

Dit is hem dan geworden.

(http://img507.imageshack.us/img507/8373/img0526xk4.jpg)

Ik heb hem gekocht in enduro trim. 'S winters wordt hij hier ook voor gebruikt. 'Zomers wordt hij SM.

De wielen heb ik inmiddels al aangekocht. In bestelling staan reeds andere tandwielen, Braking remschijf en voorlopig met adapter voor originele klauw. Verder wil ik zsm een stalenremleiding bestellen. In de winter maanden wordt hij waarschijnlijk optisch getuned. Gezien mijn circuit Kawa ZX6 en Yamaha R6 beide wit zijn geworden, zal deze er waarschijnlijk  ook aan moeten geloven.... :D Wit is zooo p*rn*.. :yes6rs:
Ook wil ik in de wintermaanden een vloeistof opvangbakje maken. Heeft iemand hier ervaring mee en of weet iemand die uit te halen??
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: DeWitte op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: DeWitte op 27 juli, 2008, 07:39:43
zo had Desmo het gemaakt! Idd veel mooier dan een plastic flesjke

Citaat van: Desmo-devil op 23 juni, 2007, 17:33:59
Altijd op zoek naar leuke details aan mijn bike.
Zo zag ik vorige week bij de Ducati races in Assen dat het verplicht was een olie-opvang flesje te monteren op de carter ontluchting om te voorkomen dat er olie op de baan lekt.
De meesten gebruikten hiervoor een plastic flesje.Ik vond dat stoer uitzien en dat wilde ik ook, maar dan wel mooi.
Dan ga je zoeken en vind je een ongebruikte verchroomde zeepdispencer .
Beugeltje maken stukje slang kopen en voila mijn olieopvangcarterontluchtingspotje is geboren. Is ie mooi of niet ?
(http://img513.imageshack.us/img513/1439/potje002rq0.jpg)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Hakinnen op 27 juli, 2008, 10:33:18
Vloeistof"opvang" is zo te koop. (voor carteronluchting / brandstof overloop )
Weet niet of dat in NL te krijgen is.
Ik gebruik voor de mono's kleine (witte  :mrgreen: )reservoirkes van acerbis die ik in italia koop (bij carpi-moto of redracingparts..weet ik ff niet meer)
En ik weet een adresje waar je ze (voor "radiator overflow")zelfs van HRC krijgt en dat zijn dezelfde als gebruikt op de RS125 en MotoGP honda's..gewoon lullig flesje eigenlijk

als je een vloeistof opvangbak voor onder het carter bedoeld
heb ik net een halve week naar lopen zoeken..alles te krijgen maar allemaal veel te groot / lang om onder een ééncilinder carter te hangen
Ik vindt die dingen allemaal lelijk maar ik moet er verplicht één hebben voor raceweekend Hockenheim.
Kon niks vinden..nog even gedacht om zelfs met hars en poly aan de slag te gaan maar eigenlijk geen zin in dat geknoei. Is toch maar voor één weekend en het boeit me daarom niet of het uitziet,als het maar doet waarvoor het is
Ben nu bezig met een 5 ltr can waar koelvloeistof inzat om te toveren tot carterbak.. doorgezaagd, de twee losse delen in elkaar gelijmd zodat het wat steviger is ..we zien wel weer
kan ook zijn dat ik iets maak uit een plaat dun alu die ik hier nog heb staan

hoe dan ook..mocht jij een standaard carteropvangbak voor een ééncolinder tegenkomen ergens..tip me even dan..
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 27 juli, 2008, 12:54:45
 :cool: Gaaf dink, zuut er strak oet :worship-cool: :worship-cool:

Als je alles wit wil maken heb je mss hier iets aan  Catalogus Polisport (http://www.tmv.nl/site/catalogus.html?id=114)

Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Herr Tod op 27 juli, 2008, 14:52:56
Ziet er goed uit! :worship-cool: Veel plezier er mee... zal wel geen probleem zijn denk ik :mrgreen:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:42
Citaat van: Herr Tod op 27 juli, 2008, 14:52:56
Ziet er goed uit! :worship-cool: Veel plezier er mee... zal wel geen probleem zijn denk ik :mrgreen:
Komt helemaal goed!! :yes6rs:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:30:27
Citaat van: Steefke™ op 27 juli, 2008, 12:54:45
:cool: Gaaf dink, zuut er strak oet :worship-cool: :worship-cool:

Als je alles wit wil maken heb je mss hier iets aan  Catalogus Polisport (http://www.tmv.nl/site/catalogus.html?id=114)



Thnx. Steef. Kost echt geen drol dat plastic he. Komt goed!
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 17:16:15
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?


9 en 10 augustus
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 27 juli, 2008, 20:24:34
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 17:16:15
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?


9 en 10 augustus

F#ck ben ik net met vakantie. Ik wil de volgende keer wel eens mee gaan. :cool:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 20:26:10
Citaat van: Steefke™ op 27 juli, 2008, 20:24:34
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 17:16:15
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?


9 en 10 augustus

F#ck ben ik net met vakantie. Ik wil de volgende keer wel eens mee gaan. :cool:

Misschien samen een keer naar franco of bilstain. Bilstain heeft de voorkeur. Lijkt me zoooo gaaf met onverhard.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Herr Tod op 27 juli, 2008, 20:32:59
Waarom kost dat knetterpotten plastic niks en waarom kost racer plastic de wereld?? Is echt niet eerlijk :lol:
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Steefke™ op 27 juli, 2008, 20:47:28
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 20:26:10
Citaat van: Steefke™ op 27 juli, 2008, 20:24:34
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 17:16:15
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?


9 en 10 augustus

F#ck ben ik net met vakantie. Ik wil de volgende keer wel eens mee gaan. :cool:

Misschien samen een keer naar franco of bilstain. Bilstain heeft de voorkeur. Lijkt me zoooo gaaf met onverhard.

Kom goed. Bilstain (wel alleen) onverhard heb ik al een keer gereden maar dat was met een crosser.
Titel: Re: Bakkertjedeeg's Supermoto topic
Bericht door: Hakinnen op 27 juli, 2008, 21:47:26
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 17:16:15
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 17:03:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 27 juli, 2008, 15:29:05
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:31:58
als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....

Is idd een goedkope oplossing, maar ga toch voor een betere denk ik. een metalen of iets dergelijks.

@Hakki. Als ik wat tegen kom geef ik wel ff een por. Maar is sowieso iets voor de winter. Eerst ff zorgen dat hij klaar is voor Croix.. ;)

wanneer is croix eigenlijk?


9 en 10 augustus

ah..
neverminded dan.
dan staat hier waarschijnlijk slechts een leeg frame en heb ik mijn blokje nog niet terug
had evt ff meewillen gaan om het zaakje weer in te rijden maar das te kort dag

have fun daaro

en flink jage op die nutte veercilinders dao he