Motor Forum Limburg

Techniek => Algemeen => Topic gestart door: Timeeh op 09 november, 2010, 06:35:08

Titel: to xenon or not?
Bericht door: Timeeh op 09 november, 2010, 06:35:08
 :worship-cool:
Vind Xenon oppe brommer best fijn!  :lol:
Titel: to xenon or not?
Bericht door: R-yen op 09 november, 2010, 08:27:55
Het was ook echt maar een waxinelichtje he... :-X
Titel: to xenon or not?
Bericht door: DeWitte op 09 november, 2010, 09:31:57
ja moet je zien hoe nou die oprit verlicht is. niemeernormaal het verschil. mss wel nog ff correct afstellen merkte ik vanmorgen. iig afstelling ff sjekken. Hoe doe je dat trouwens het beste? iemand een idee?
Titel: to xenon or not?
Bericht door: R-yen op 09 november, 2010, 09:43:06
Eerste voorwaarde is een vlakke vloer.
Zet de motor dicht tegen een muur en teken het hart van de koplamp af op de muur.
Zet de motor nu 5 meter van de muur af.
Zet op 5 cm onder horizontale streep evenwijdig nog een streep.
Nu kan je de hoogte afstellen, deze moet minimaal 5 mm en maximaal 40 mm (bij 5mtr) lager
zijn dan de eerste streep op de muur (dat was het midden van de koplamp), dus tussen de
eerste en de tweede streep die je hebt gezet.

Volgens mij kun je dat mooi in de parkeergarage van Enexis doen  ;)
Titel: to xenon or not?
Bericht door: QuattroFrits op 09 november, 2010, 17:07:00
Ik had twee originele xenon koplampen in mijn audi gemonteerd, ik was daar dus niet zo tevreden over en heb ze er weer uitgehaald.
Gaan weer in de verkoop.
Titel: to xenon or not?
Bericht door: Mounty op 09 november, 2010, 21:38:55
aangezien ik een H4 in de rechterkoplamp heb en een H7 in de linker welke ook voor het groot licht zorgt is een echte xenon set lastig in te bouwen als je ook groot licht wil hebben. tenzij ik maar een koplamp xenon maak en de andere alleen voor groot licht gebruik maar dat vind ik niet zo leuk uitzien. Vnadaar heb ik nep xenon erin gezet en zie daarbij ook al een wereld van verschil..
Xenon rules maar is wel vaak hinderlijk voor het overige verkeer dus goed afstellen is een pre..
Titel: to xenon or not?
Bericht door: Gassie op 09 november, 2010, 22:28:50
Xenon rules als je de goede reflector gebruikt anders verlindt het de tegenliggers meer dan reguliere verlichting door de verstrooiing van het licht
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: DeWitte op 10 november, 2010, 08:59:22
ik heb het topic voor het gemak gesplitst>

@Ron, je zou ook kunnen kiezen door zo als ik het ook doe, de helft van de ene set die je niet gebruikt door te verkopen?
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Mounty op 10 november, 2010, 21:09:00
tja, is een idee ja....maar hoe krijg ik dan:
en beide koplampen dimlicht
en minimaal een koplamp grootlicht

er is een H4 fitting in de ene koplamp en een H7 fitting in de andere.

Als ik beide lampen alleen voor dimlicht wilde dan was je idee om twee halve setjes te gebruiken.
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Timeeh op 10 november, 2010, 21:48:34
Dat is wel vreemd als je bv links H4 hebt en rechts H7.
Of heb je voor dimlicht H4 en grootlicht H7?

Ik heb ook alleen in mijn dimlicht Xenon zitten, want hoevaak gebruik jeje grootlicht nog met xenon? :D
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Mounty op 10 november, 2010, 22:45:08
H4 lamp in rechterkoplamp voor grootlicht (en dimlicht)
H7 lamp in linkerkoplamp voor dimlicht.

Dus orgineel is de linkse koplamp het dimlicht en de rechter grootlicht. In de ik dacht engelse uitvoeringen is het beide lampen dimlicht en rechts ook grootlicht....net zoals ik het nu heb aangesloten.

Xenon geeft wel meer licht en een betere verspreiding, maar het grootlicht straalt een stuk verder en dat wil ik behouden. Zover ik heb gekeken bestaan geen H4 xenon lampen met zowel dimlicht als grootlicht.
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: R-yen op 11 november, 2010, 06:55:59
ik heb een h4 bi-xenon lampje op mijn fiets ;) ze zijn ook leverbaar met xenon dimlicht en een halogeen grootlicht op 1 h4 voet. De pasvorm kan dan een probleem worden.
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: DeWitte op 11 november, 2010, 12:13:32
oplossing, alleen mijn setje H7 monteren en de rest bij het oude laten?

:mrgreen:
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Mounty op 11 november, 2010, 14:39:03
Citaat van: Dwars® op 11 november, 2010, 12:13:32
oplossing, alleen mijn setje H7 monteren en de rest bij het oude laten?

:mrgreen:
zou kunnen maar dan heb ik twee verschillende koplampen..
er bestaan idd xenon h4 lampen met zowel dim als groot licht...maar ik laat ut gewoon ut oude. Bij de volgende motor mischien.
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: SuzukiLimburg op 11 november, 2010, 20:50:41
Ik heb hier nog een H4 setje xenon liggen voor in de motor. Fout gekocht  :?
Dus als iemand interesse heeft...
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: QuattroFrits op 11 november, 2010, 20:58:04
Citaat van: SuzukiLimburg op 11 november, 2010, 20:50:41
Ik heb hier nog een H4 setje xenon liggen voor in de motor. Fout gekocht  :?
Dus als iemand interesse heeft...

Ik dacht dat dat al besproken was.  :shock:
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: SuzukiLimburg op 11 november, 2010, 21:26:45
Hoezo? Jij wilde hem toch niet? Anders weet je waar hij op te halen is  :D
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: miloke op 11 januari, 2013, 14:14:17
Miusschien achterhaald maar voor de toekomst,,,

Net xenon ingebouwd H1 en H7 werkt als de nete.... 2apparte ballasten en 2 lampen...
Nu als ik groot licht aan heb zie ik nog een spin aan de matrix borden hangen, :worship-cool:, samen aan,gaat maar is erg vervelend voor tegenliggers!!!
daar kun je bijv dimlicht xenon gebruiken en inderdaad groot licht een halogeen xenon look nemen die dezelfde kleur evenaart dit is visueel het mooiste... een geheel maken van 2 verschillende delen in 1 unit is onmogelijk dit door de reflector..
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Busaberke op 13 februari, 2013, 11:25:54
Ik heb gisteren ook een Xenon setje ingebouwd.
De Tiger heeft een H7 lamp en een H1 lamp, waarvan ik alleen de H7 lamp omgebouwd heb.
Het was wel een hele klus om de ballast en bekabeling een beetje netjes weg te werken achter de volgestouwde kuip, maar zeker de moeite waard.
Het verschil in lichtopbrengst is opmerkelijk groot, echt een aanrader!
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: RobEngineer op 07 maart, 2016, 16:07:45
Heb Xenon geprobeerd maar vond het niet fijn i.v.m. verblinding aan mede weggebruikers.
Nu heb ik beide koplampen licht (grootlicht doorverbonden) en heb ik net zoveel zicht  :yes6rs:

(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/1531871_10153298877394579_52119519271126651_n.jpg?oh=c21da71197e2d64108eeb6049ea3fc27&oe=574B87C7)
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: QuattroFrits op 07 maart, 2016, 16:45:16
Ziet er goed uit zo en mooi dat je rekening houd met verblinding, die xenon is wat dat betreft een en al ellende, ook in de auto's.
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: Mounty op 07 maart, 2016, 22:26:25
Ik heb ook xenon als dimlicht...led als dagrij verlichting en halogeen als groot licht. Ben al vanaf ik de motor zo gekocht heb van plan om de xenon eruit te halen.
1 omdat ik wel eens in frankrijk terecht kan komen.. :mrgreen:
2 omdat ik het vervelend vind dat als ik de motor op contact zet en het licht dan ook aangaat, vervolgens de motor start waarbij de verlichting even onderbroken word waardoor de xenon dan soms niet meer opstart.
3 omdat ik het te witte licht vervelend vind om in het donker te rijden
4 omdat ik het idee heb dat ik medeweggebruikers verblind (zie ik aan de lichtsignalen dioe wik wel eens krijg.
5 omdat ik het bij andewre weggebruikers ook verblindend vind voor mij...

en..ik heb maar 1 reden over om het erin te laten...omdat het mooier oogt i.s.w.m. de witte leds.

Maar er zijn ook halogheen lampen die nagenoeg wit licht geven...
Titel: Re: to xenon or not?
Bericht door: QuattroFrits op 08 maart, 2016, 16:50:01
In Duitsland mag het schijnbaar ook alleen als het voertuig origineel af fabriek met xenon geleverd is, zo niet dan kun je schijnbaar een flinke boete tegemoet zien.
En dat is de reden waarom ik er geen in heb gemonteerd.