Hoofdmenu

garmin basecamp

Gestart door De Sjeng, 16 februari, 2013, 21:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Ik heb mij vandaag een garmin zumo aangeschaft. Met off-road functie  :mrgreen:
Nu werkt deze met basecamp, de nieuwe versie van mapsource. Die gene die zeggen dat dit makkerlijker is als Tyre, moet mij dit maar eens uitleggen? ik snap er geen fl*kker van.

Iemand ervaring met basecamp? (HDforever??)
God Forgives, I Don't

@Nippon

heb je nu een echte  :mrgreen:


wat heb je gekocht een montana 600  :shock:

De Sjeng

Nope een zumo 210 met lifetime maps. Volgens berichten op internet een goed werkend apparaat voor weinig geld. Ik moet zeggen hij ziet er goed uit, werkt een beetje anders dan de urban rider. Alleen de software om routes mee te maken is super ingewikkeld.
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Citaat van: De Sjeng op 17 februari, 2013, 09:21:04
super ingewikkeld.

Ik heb er nog geen verband omheen zien zitten.  :mrgreen:

Het is inderdaad een moeilijk programma, je moet er mee spelen en mee leren werken en op het Garmin forum staat er heel veel over geschreven en er zijn ook YouTube filmpjes van.
Zie hier. http://forum.gps.nl/index.php
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 17 februari, 2013, 09:21:04
Nope een zumo 210 met lifetime maps. Volgens berichten op internet een goed werkend apparaat voor weinig geld. Ik moet zeggen hij ziet er goed uit, werkt een beetje anders dan de urban rider. Alleen de software om routes mee te maken is super ingewikkeld.

tja.. tis net een vrouw  :mrgreen:
ik heb MapSource
Basecamp lijkt hier op tis alleen verfijnder met zoekfunctie en opslag verder niks spannends aan  ;)


HD4ever

Met Mapsource kan ik best wel een beetje stoeien, maar Basecamp ken ik alleen van horen zeggen. sorry ! :oops:
Zo moeilijk moet dat niet zijn toch?  :-X
Er staan genoeg Youtube filmpjes met uitleg online, dus RTFM ! :mrgreen:

van mapsource naar basecamp - deel 1
van mapsource naar basecamp - deel 2
van mapsource naar basecamp - deel 3
Starten met Garmin BaseCamp - tutorial 02 - waypoint, route en track maken met BaseCamp
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

#6
Oké ik (had) heb de filmpjes gekeken. En al eens een eenvoudige route gemaakt op zowel basecamp als Type. En dit naar het apparaat gecopieerd. (geeft hij ook aan) ik kan hem(routes) echter niet op het apparaat vinden??

(een rider begint weer ééérg interessant te lijken)
God Forgives, I Don't

@Nippon

herkend basecamp je toestel

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 17 februari, 2013, 14:11:52
Oké ik (had) heb de filmpjes gekeken. En al eens een eenvoudige route gemaakt op zowel basecamp als Type. En dit naar het apparaat gecopieerd. (geeft hij ook aan) ik kan hem(routes) echter niet op het apparaat vinden??

(een rider begint weer ééérg interessant te lijken)

Vraag is natuurlijk hoe jij die routes op je toestel zet !! Ik mag hopen dat je ze niet met je verkenner o.i.d. naar je Garmin verplaatst. In Basecamp moet de optie zitten om bestanden, naar de op de PC aangesloten Garmin te plaatsen. Je kan hierbij ook zien of je toestel door Basecamp wordt herkend. Natuurlijk moet je weten of je de route op je SD kaart of direct in je Garmin geheugen hebt geladen. Heb je ze op de SD kaart gezet, zie je ze niet in je toestel, maar moet je eerst via het menu in je toestel, de routes in je toestel geheugen laden. Simpel toch !  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Citaat van: HD4ever op 17 februari, 2013, 14:38:49
Citaat van: De Sjeng op 17 februari, 2013, 14:11:52
Oké ik (had) heb de filmpjes gekeken. En al eens een eenvoudige route gemaakt op zowel basecamp als Type. En dit naar het apparaat gecopieerd. (geeft hij ook aan) ik kan hem(routes) echter niet op het apparaat vinden??

(een rider begint weer ééérg interessant te lijken)

Vraag is natuurlijk hoe jij die routes op je toestel zet !! Ik mag hopen dat je ze niet met je verkenner o.i.d. naar je Garmin verplaatst. In Basecamp moet de optie zitten om bestanden, naar de op de PC aangesloten Garmin te plaatsen. Je kan hierbij ook zien of je toestel door Basecamp wordt herkend. Natuurlijk moet je weten of je de route op je SD kaart of direct in je Garmin geheugen hebt geladen. Heb je ze op de SD kaart gezet, zie je ze niet in je toestel, maar moet je eerst via het menu in je toestel, de routes in je toestel geheugen laden. Simpel toch !  ;)

Nope via basecamp kan ik hem gewoon overzetten. (hij bevestigd dit ook) Basecamp herkent ook het toestel anders werken de kaarten niet. Echter de route vind ik niet terug. Wel de eventuele stoppunten, maar die staan dan weer bij favorieten en niet bij routes. Daarbij zou ik niet weten hoe ik via het menu bij de eventuele sd kaart kan komen?
God Forgives, I Don't

@Nippon

als het is geladen in je zumo en je koppelt af
vraagt je toestel dan niet "Importeren" nieuwe route !

Toledo

Je route moet staan in "Extra" dan "Mijn gegevens" , dan "Importeer route uit bestand" Vink dan de route aan, en druk op importeer.  Ga dan terug in het menu naar "Eigen Routes" klik dan de route aan. En druk dan op "bewerk" en klik op "Herbereken" Als dat klaar is druk dan op GA  .
Kijk wel dat je voorkeurs instellingen bij Mapsource hetzelfde zijn dan in je toestel.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

De Sjeng

Citaat van: Toledo op 17 februari, 2013, 15:56:27
Je route moet staan in "Extra" dan "Mijn gegevens" , dan "Importeer route uit bestand" Vink dan de route aan, en druk op importeer.  Ga dan terug in het menu naar "Eigen Routes" klik dan de route aan. En druk dan op "bewerk" en klik op "Herbereken" Als dat klaar is druk dan op GA  .
Kijk wel dat je voorkeurs instellingen bij Mapsource hetzelfde zijn dan in je toestel.

Ahhhh gevonden. Thanx for the help! Nu nog basecamp uitvogelen
God Forgives, I Don't

HD4ever

Simpel hé met zo'n forum?  :naughty:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Citaat van: HD4ever op 17 februari, 2013, 17:12:39
Simpel hé met zo'n forum?  :naughty:

Idd, werd er nu ook maar eens een fatsoenlijke handleiding geleverd bij die krengen. Het zelfde met basecamp, je moet forums, youtube afstruinen om uit te vinden hoe dat kreng werkt. Waarom niet gewoon een handleiding en/of intructievideo van garmin zelf  :yes6rs:
God Forgives, I Don't