Hoofdmenu

speedflip

Gestart door DeWitte, 21 april, 2013, 11:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

http://www.speedflip.nl/
Speedflip het James Bond item voor je wagen. Klapt je kenteken weg of terug via de bijgeleverde afstandsbediening binnen 1 seconde.

Handig voor als je even je kenteken sneeuw of modder vrij wilt maken, of gewoon een leuk grapje voor op autoshows. Je mag hem van de wet natuurlijk niet gebruiken om flistpalen te ontlopen !

https://www.youtube.com/watch?v=rrYFGSu_L0w



ook voor motoren :mrgreen:

http://www.speedflip.nl/products/1-Speedflip-met-handschakelaar.html
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Ik heb zo'n ding een paar jaar geleden al een gezien bij een Engelse biker
Maar eerlijk gezegd zie ik het nut er niet zo van in.
tegen de tijd dat je een flitser ziet ben je toch te laat om je kenteken weg te klappen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Nou als je weet dat je rap rondje gaat maken, klik weg plaat en als je stoom genoeg hebt afgeblazen doe je weer klik. Vind het wel vrij prijzig, niemand hier die handig is om het zelf te fabrieken.?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Volgend de leverancier is het ding in Nederland niet verboden
http://www.speedflip.nl/pages/De-wet.html
alhoewel ik daar wel een beetje een hard hoofd in heb.
Maar hoe zit dat dan in België en Duitsland ? 
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

thedutchrockstar

tuurlijk kan ik wel zo'n dingetje in elkaar frappen voor een fractie van de prijs maar ik zie er gewoon geen markt voor.
Want als je deWitte zijn manier volgt kan je net zo goed de kentekenplaat vast houden met twee handschroefmoertjes en de plaat er dan tijdelijk af en op zetten.
Plus het plaatje naar onder klappen is niet eens zo esthetisch leuk, als hij naar binnen zou vouwen of uit het zicht zou gaan ziet het er veel leuker uit. Dit is helaas gewoon een nutteloos product, hoewel het idee natuurlijk leuk is...
2 wheel madness

d'r Blieje

Citaat van: Joker op 21 april, 2013, 15:37:31
Volgend de leverancier is het ding in Nederland niet verboden
http://www.speedflip.nl/pages/De-wet.html
alhoewel ik daar wel een beetje een hard hoofd in heb.
Maar hoe zit dat dan in België en Duitsland ?

Artikel 41
1. Het is verboden:
a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;
b. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;
Bezit en plaatsen is niet verboden... zolang u het kenteken maar niet neerklapt tijdens het rijden...

Lid 2 geeft aan dat je ook geparkeerd je nummerplaat niet mag klappen.
De officier van justitie zal dus waarschijnlijk oordelen dat een dergelijk apparaat geen ander doel kan dienen dan herkenning te voorkomen. Oftwel: betalen!
Blieve lache...8)

thedutchrockstar

Denk dat dat te kort door de bocht is genomen, zolang je een geldige reden aan kan voeren zal de OvJ niet tot deze conclusie kunnen komen.
En dan bedoel ik bijvoorbeeld dat je hem hebt gemonteerd om te gebruiken op autoshows (op privé terrein). Zolang je hem dus niet op de openbare weg (of idd een parkeerplaats) gebruikt ben je niet strafbaar...
2 wheel madness

Desmo-devil

Die dingen zijn al eens in de handel geweest. Dat werkte gewoon met een scharnier. een veer en een kabel.
Als je aan een hendeltje trok, klapte de nummerplaat naar beneden. Je moest de nummerplaat dan wel weer met de hand terug duwen in het slot.

@Nippon

Citaat van: d'r Blieje op 22 april, 2013, 08:38:43
Citaat van: Joker op 21 april, 2013, 15:37:31
Volgend de leverancier is het ding in Nederland niet verboden
http://www.speedflip.nl/pages/De-wet.html
alhoewel ik daar wel een beetje een hard hoofd in heb.
Maar hoe zit dat dan in België en Duitsland ?

Artikel 41
1. Het is verboden:
a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;
b. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;
Bezit en plaatsen is niet verboden... zolang u het kenteken maar niet neerklapt tijdens het rijden...

Lid 2 geeft aan dat je ook geparkeerd je nummerplaat niet mag klappen.
De officier van justitie zal dus waarschijnlijk oordelen dat een dergelijk apparaat geen ander doel kan dienen dan herkenning te voorkomen. Oftwel: betalen!

ik heb me laten vertellen nu geloof ik nog in sinterklaas   :lol:
als jij je motor aan de openbare weg stalt met een hoes erom moet het kenteken leesbaar zijn

Road Racing Tonnie

Ik had speciale folie op de plaat van de Hayabusa aangebracht, zodat bij het flitsen het nummer niet herkenbaar was, wel met het blote oog, werkte perfect, totdat ik een keer op een parkeerplaats stond tussen Almelo en Apeldoorn, en er een politiewagen  de parkeerplaats ging controleren, en ze het folie zagen zitten, gelijk een bekeuring, en voorkomen in Deventer, uitspraak, 500 euro boete.
O ja, de folie heb ik terplaatse moeten verwijderen, van de heren agenten.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

d'r Blieje

Citaat van: Road Racing Tonnie op 22 april, 2013, 22:08:59
Ik had speciale folie op de plaat van de Hayabusa aangebracht, zodat bij het flitsen het nummer niet herkenbaar was, wel met het blote oog, werkte perfect, totdat ik een keer op een parkeerplaats stond tussen Almelo en Apeldoorn, en er een politiewagen  de parkeerplaats ging controleren, en ze het folie zagen zitten, gelijk een bekeuring, en voorkomen in Deventer, uitspraak, 500 euro boete.
O ja, de folie heb ik terplaatse moeten verwijderen, van de heren agenten.

En je primaire doel was toch alleen de nummerplaat beschermen tegen stof en vuil ;)
Blieve lache...8)

thedutchrockstar

Citaat van: Road Racing Tonnie op 22 april, 2013, 22:08:59
Ik had speciale folie op de plaat van de Hayabusa aangebracht, zodat bij het flitsen het nummer niet herkenbaar was, wel met het blote oog, werkte perfect, totdat ik een keer op een parkeerplaats stond tussen Almelo en Apeldoorn, en er een politiewagen  de parkeerplaats ging controleren, en ze het folie zagen zitten, gelijk een bekeuring, en voorkomen in Deventer, uitspraak, 500 euro boete.
O ja, de folie heb ik terplaatse moeten verwijderen, van de heren agenten.

Daar zit ook een deugdelijk verschil in, deze folie zit er ten alle tijde op en hindert daarbij actief de herkenning van je kenteken!
Daarbuiten vind ik dat wel geniaal bedacht, ken ik overigens ook een verhaal van: Iemand die een klassieke lotus had geïmporteerd die standaard kwamen met een ruitje voor het kenteken. Mocht dus ook niet in Nederland want de flitsers konden er niks mee. Had trouwens wel alleen een waarschuwing gekregen... maar dan hebben we het nog over de jaren 80-90
2 wheel madness

DeWitte

maar jij kon dat zelf fabrieken, schreef je?

mag ik een bestelling plaatsen? Handig voor shows en zo............ :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 07 juni, 2013, 06:38:21
maar jij kon dat zelf fabrieken, schreef je?

mag ik een bestelling plaatsen? Handig voor shows en zo............ :mrgreen:

Twee metalen plaatjes met een scharnier ertussen en een ouderwetse chokekabel met massieve binnenkabel, even afstellen en klaar, open en dicht vanaf je stuur of zo.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

thedutchrockstar

Citaat van: QuattroFrits op 08 juni, 2013, 10:40:05
Citaat van: DeWitte op 07 juni, 2013, 06:38:21
maar jij kon dat zelf fabrieken, schreef je?

mag ik een bestelling plaatsen? Handig voor shows en zo............ :mrgreen:

Twee metalen plaatjes met een scharnier ertussen en een ouderwetse chokekabel met massieve binnenkabel, even afstellen en klaar, open en dicht vanaf je stuur of zo.

En als je nog wat sjieker wil, klein elektrisch raammotortje ertussen zodat je met die knoppen zelfs niet eens meer aan een kabeltje hoeft te trekken :mrgreen:

Of gewoon je kenteken met vlindermoeren vastzetten, kan je zo je kenteken verwijderen als je naar je "show" gaat
2 wheel madness