Hoofdmenu

Probleem met regen

Gestart door athome, 11 juni, 2013, 21:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

athome

Hallo, ik rijd op een Honda cb 750 F2 uit 1979. Tijdens het rijden in een regenbui valt mijn vermogen gedeeltelijk weg maar komt weer op gang als ik het gas weer verder opendraai, en dit moet ik dan regelmatig herhalen. Laat ik de motor dan uitrollen zonder telkens gas te geven slaat hij af. Het is net alsof hij maar op 3 cilinders loopt. Als het ophoudt met regenen gaat de motor steeds beter lopen en naar verloop van tijd loopt de motor weer normaal.
Wie kan mij verder helpen ?

Groetjes, athome  :(

Motzippaldy

Regen water in luchtfilters  :?
Proud on the South  

thedutchrockstar

Is volgens mij een probleem met de toevoer van de lucht...
Een natte luchtfilter zorgt voor een restrictie van de luchttoevoer en kan er nog wel eens voor zorgen dat je motor uitvalt, als het dan stopt met regenen droogt de filter weer en kom je steeds beter vooruit.

Maar stel je eens voor dat helpt altijd wat en misschien is er wel iemand technisch in de buurt die je wil helpen ;)
2 wheel madness

thedutchrockstar

Hij was me net iets voor :mrgreen:
2 wheel madness

Motzippaldy

Proud on the South  

R-yen

water in elektrische aansluitingen kan ook zoiets veroorzaken

Desmo-devil

Is de CB origineel, of heb je opene kelken, zoals je vaak ziet ? Zo ja dan geloof ik het verhaal hierboven.
Heb je nog contactpunten of inmiddels een electronische ontsteking gemonteerd, anders zou je eens kunnen kijken of
het contactpunten deksel goed afdicht. Kan vanalles zijn, in ieder geval komt er ergens vocht in waar het niet hoort. Kan ook
een stekkertje zijn. Je zal alles moeten nalopen.

Busaberke

 :stupid:

tip:
laat de motor stationair lopen en sproei de verdachte locatie's één voor één nat met de tuinslang.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

dacht ook al aan ontsteking wat nat word...verdeler,bobines,kabels. inspuiten met siliconenspray of zo kan dan ook al helpen. Mijn oude Fz750 had dat probleem ook..als het hard regende als ik reed (was toen nog een echte mooi weerrijder) had ik ongeveer de zelfde symtomen..de kabels naar de bougies en bobines ingespoten en nooit meer last gehad...ook niet in de regen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

d'r Blieje

Citaat van: Busaberke op 13 juni, 2013, 10:54:31
:stupid:

tip:
laat de motor stationair lopen en sproei de verdachte locatie's één voor één nat met de tuinslang.

tip:
eerst warmdraaien!
anders droogt hij niet (snel) op.  :mrgreen:
Blieve lache...8)