wie let er hier op z'n gewicht

Gestart door DeWitte, 28 oktober, 2005, 14:46:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Er wordt heel wat gedaan over een paar kilo meer of minder bij een motorfiets

De vraag; maakt het verschil of iemand van 70kg rijdt met een fiets van 230kg, dan wel of iemand van 90kg rijdt met een fiets van 210kg?



in hoeverre is gewicht van belang bij straatfietsen? :roll: shoot.......
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Voor ons stervelingen maakt het weinig verschil. Aan de top is het wel merkbaar. Ik zelf let wel op mijn gewicht............anders kom ik niet meer in mijn Spike...... :oops:

DeWitte

je hebt denk ik gelijk :wink:  stel de ene motard heeft een moto met 140pk, 200kg zwaar en weegt 75kg daarentegen een andere heeft 50 pk, 125kg en weegt 60kg. buiten pk/kg speelt ervaring, talent, durf en techniek toch ook een hele grote rol en wie is dan de snellere......tsja :?

:roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"je hebt denk ik gelijk :wink:  stel de ene motard heeft een moto met 140pk, 200kg zwaar en weegt 75kg daarentegen een andere heeft 50 pk, 125kg en weegt 60kg. buiten pk/kg speelt ervaring, talent, durf en techniek toch ook een hele grote rol en wie is dan de snellere......tsja :?

:roll:

Kijk maar naar Pedrosa en Porto. Porto ligt altijd te zeuren dat het menneke nix weegt.... :fuckyou:

Motzippaldy

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Dwars"je hebt denk ik gelijk :wink:  stel de ene motard heeft een moto met 140pk, 200kg zwaar en weegt 75kg daarentegen een andere heeft 50 pk, 125kg en weegt 60kg. buiten pk/kg speelt ervaring, talent, durf en techniek toch ook een hele grote rol en wie is dan de snellere......tsja :?

:roll:

Kijk maar naar Pedrosa en Porto. Porto ligt altijd te zeuren dat het menneke nix weegt.... :fuckyou:

en hij heeft gelijk  :shock:
Kijk naar 125 allemaal hetzelfde gewicht  8)
Proud on the South  

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Dwars"je hebt denk ik gelijk :wink:  stel de ene motard heeft een moto met 140pk, 200kg zwaar en weegt 75kg daarentegen een andere heeft 50 pk, 125kg en weegt 60kg. buiten pk/kg speelt ervaring, talent, durf en techniek toch ook een hele grote rol en wie is dan de snellere......tsja :?

:roll:

Kijk maar naar Pedrosa en Porto. Porto ligt altijd te zeuren dat het menneke nix weegt.... :fuckyou:

en hij heeft gelijk  :shock:
Kijk naar 125 allemaal hetzelfde gewicht  8)

Weet ik wel... :yes6rs: maar die Porto gaat me gewoon aan de wekker.  8)

Grappig dat wij ons altijd vinden op race gerelateerde discussies. :wink:

Gieskes

Shit, om hier een mening over te geven.....?

Er zijn zoveel factoren die meespelen en eigenlijk kun je er alleen iets over zeggen indien het totaalgewicht van motor en rijder verschillend is maar wel op dezelfde motor. Je zou dan iets kunnen zeggen over de pk/kg verhouding en de acceleratietijden en dan nog in theorie.

Bij de eerste bocht kan heel het verhaal anders zijn,  misschien zelfs al bij het allerkleinste detail zoals het schakelen, rempunt of wat dan ook.

Pff....dit kan een lange worden    8)

Maar evengoed leuke stof tot nadenken.

Kunnen we niet nog een paar mannen vergelijken?? Porto en pedrosa....who's next? Schumi en Rossi??   :lol:

Hun pk/kg verhouding zal niet veel schelen.....  :wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Motzippaldy

Ik weet het niet maar ik zou graag wat kilo's minder hebben  :oops:
Proud on the South  

Schmetzke

Ik zou er graag een paar kg bij hebben  8)

DeWitte

goe je bordje blijven leeg eten dan he :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik denk niet dat n kilo of 25 veel boeit...

zoals ergens anders hier al gezegd werd, als je tegenwoordig goede banden koopt zul je ze waarschijnlijk nooit tot aan de grens rijden (dan kom je allang met je metaal-handel aan de grond) dus dan boeien die extra kilootjes ook niet. bij het aanremmen denk ik ook niet dat het zoveel uitmaakt, en bij het door "rijten" sja... misschien, maar die ander heeft waarschijnlijk toch een andere brommer dus zal "de snelste" toch wel de snelste blijven wat dat aangaat.

wat je wel merkt is als je bijv. allemaal 25 kawee hebt  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Citaat van: "Motzippaldy"Ik weet het niet maar ik zou graag wat kilo's minder hebben  :oops:

Haha, lijnen dan maar!

en nee ik let niet op mijn gewicht.
58 kg bij 1.68 is redelijk.. als het minder wordt moet ik misschien klittenband aan mijn broek gaan maken :rofl:

ik denk dat het voor de gewone motorrijder helemaal geen verschil maakt of je nu 85 of 100 kg weegt, alleen kan de buik natuurlijk lastig in de weg gaan zitten! :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Sirkwietjuh

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Motzippaldy"Ik weet het niet maar ik zou graag wat kilo's minder hebben  :oops:

Haha, lijnen dan maar!

en nee ik let niet op mijn gewicht.
58 kg bij 1.68 is redelijk.. als het minder wordt moet ik misschien klittenband aan mijn broek gaan maken :rofl:

ik denk dat het voor de gewone motorrijder helemaal geen verschil maakt of je nu 85 of 100 kg weegt, alleen kan de buik natuurlijk lastig in de weg gaan zitten! :roll:
:stupid: Ben nog steeds aan mijn sixpak aan het werken.
Maar als ik dat zeg komt mijn vriendin altijd met 6 flesjes bier thuis  :roll:
Fuck the system !!!

Desmo-devil

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Voor ons stervelingen maakt het weinig verschil. Aan de top is het wel merkbaar. Ik zelf let wel op mijn gewicht............anders kom ik niet meer in mijn Spike...... :oops:

Gewicht speelt altijd een rol. Hoe minder PK's hoe groter die rol is ook voor ons "stervelingen" !

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Voor ons stervelingen maakt het weinig verschil. Aan de top is het wel merkbaar. Ik zelf let wel op mijn gewicht............anders kom ik niet meer in mijn Spike...... :oops:

Gewicht speelt altijd een rol. Hoe minder PK's hoe groter die rol is ook voor ons "stervelingen" !

Gewicht gaat echt pas spelen als jij en de ander op de limiet rijdt. En dat doet niemand hier op het forum. Een fractie eerder op het gas bij het uitkomen van de bocht dan de ander, geeft je al een enorme voorsprong.