Buell XB12X een alternatief voor een verstokte Gs rijder :? Mooi? tsja, een slechte kopie of juist vernieuwend :?
Toch 100bhp :twisted:
(http://img234.imageshack.us/img234/3747/buellforum0yi9ow.jpg)
Ik ga in elk geval eens proefrijden, al is het maar omdat ze het me zo netjes gevraagd hebben :mrgreen:
(http://img234.imageshack.us/img234/9144/050818buellulysses29gc4hr.jpg)
Ik dacht in eerste instantie dat dat een bmw was :oops:
vind de nw Buell moto's wel wat hebben 8) Alleen hoe zit het met de kwaliteit? schijnen niet de meest betrouwbare bike's te zijn; hoor ik :?
iemand ervaringen ?? :D
Het GS-gehalte van dat ding is wel errug hoog.......
Die imitatie-drang ben ik niet gewend van Buell!
Zou de inspiratie op zijn?
Hoe dan ook: spreek eens wat Buell lijders euh......... rijders aan, er zal een wereld voor je open gaan. :?
Citaat van: "Dwars"vind de nw Buell moto's wel wat hebben 8) Alleen hoe zit het met de kwaliteit? schijnen niet de meest betrouwbare bike's te zijn; hoor ik :?
iemand ervaringen ?? :D
ik kan het je na 1 oktober vertellen, want dan gaat ik namelijk proefrijden op die beemer-look-a-like :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Welke idioot hangt er koffers aan een buell ?? :(
Ik heb gereden met de XB 9 en dat viel niet tegen ( dat rijmpt)
Dat ding heeft een enorm koppel en wegrijden is een enorme sensatie zelfs voor een Ducati rijder.
Wat enorm tegenvalt is het doortrekken op hogere snelheid.
Dan komt je met deze machine echt tekort.
Hij haalt de 200 wel maar dat duurt wel erg lang.
Maar daarentegen ,sturen is fenominaal als je eenmaal gewend bent aan de korte wielbasis.
Doet me denken aan de eerste keer dat ik op een monster reed, je moet even het gevoel krijgen om hem plat te duwen maar als je dat eenmaal durft dan is het super. Het geluid is bijna net zo mooi als een Duc.
Resume : Als je van het korte snelle bochtenwerk houd en niet van heel hard rechtuit rijden is Buell een aanrader. Over de betrouwbaarheid kan ik niets zinnigs roepen , ik weet het niet.
Ik ga binnenkort terug om te rijden met de XB 12
Het is door een Amerikaan geschreven, en dus mss niet erg objectief (hoe kom ik er bij hè ....... :roll: ) maar HIER (http://pages.videotron.com/mcrides/road-test/buell/ulysses.htm) kun je alvast een eerste test lezen.
(http://www.touringsmart.com/images/mcrides/road-test/buell/18.jpg)
Enne TT/Haya hoe is de proefrit bevallen met deze Gs wannebee ??:)
alleeh, ben inmiddels weer van de tandarts terug en mn vullingen zijn allemaal weer vastgezet (tja, zo'n proefritje heeft toch wat voeten in de aarde)
(http://home.wanadoo.nl/marcel.thijssens/PA010082.JPG)
anyway,
zaterdag om 11u meldden we ons bij HD dealer in sittard waar we de proefrit op de BUELL XB12X gingen maken, we hadden beide een uur gereserveerd, maar omdat we zo'n leuke jongens waren kregen we ook nog een firebolt mee en mochten dus met die 2 fietsen 2 uurtjes gaan buiten spelen.
(http://home.wanadoo.nl/marcel.thijssens/PA010078.JPG)moesten wel nog effe gaan aftanken, damn wat heeft die X een klein tankje, net genoeg voor actieradius van 190km volgens de salesmanager, nu komt meteen ook om de hoek kijken dat het meer een fuckbike uh sorry funbike is dan een toerbuffel want met zo'n klein tankje kom je niet ver (om maar niet te spreken over de trillingen)
anyway, nadat we volgetankt waren (en ik mn voet tussen t schakelpookje en voetsteun ingewurmd kreeg van de R effe eens rustig warmgereden (regende natuurlijk)
(http://home.wanadoo.nl/marcel.thijssens/PA010086.JPG)
maar wat blijkt bij vlot binnendoorrijden kom je niet vaak verder als een derde versnelling. trek je in een hogere versnelling met lage toeren de gashendel open dan schudt en beeft ie dat t een lieve lust is en zal de vrouwelijke bijrijdster (in dit geval thuisgelaten) ook beginnen te schreeuwen dat t een lieve lust is...... dus aan fun geen gebrek!
ook meer eens effe een bospaadje ingegaan (daar waar hij op zn best zou moeten zijn, maar hier komt al snel tot uiting dat je daarvoor toch net wat meer profiel op de banden zou moeten hebben daar het koppel alleen maar resulteerd in het gooien met de kont en glijden.....
(http://home.wanadoo.nl/marcel.thijssens/PA010088.JPG)
uiteindelijk nog een lekker stukje gereden met beide fietsen, TTigertje maar 800mtr met de R daar hij zn lengte (1.9nogwat) niet kwijtkwam, maar misschien is de LONG versie dan wel voor hem geschikt (mocht ie nu echt een BUELL willen)
(http://home.wanadoo.nl/marcel.thijssens/PA010096.JPG)
conclusie voor mij:
superlekker rauw blok (ook meteen nadeel)
waanzinnige voorrem
leuke fiets voor vooral fun gebruik
stuurt als een mes in boter
toercapaciteit ivm kleine tank en trillingen wat minder
afwerking (vd R) doet beetje goedkoop aan vanwege neonkleurplastic
dus leuk voor een paar uurtjes mee te spelen maar om nu te zeggen, dat wil ik hebben, neej dus!!
zo op echte piccie's en div, laten we zeggen minder positieve reactie die ik overal lees; vooral wbt, afwerking, comfort, actieradius toch geen alternatief en dus zeker geen concurrentie imo voor de Gs 8)
Citaat van: "Dwars"zo op echte piccie's en div, laten we zeggen minder positieve reactie die ik overal lees; vooral wbt, afwerking, comfort, actieradius toch geen alternatief en dus zeker geen concurrentie imo voor de Gs 8)
volgens de salesmanager van HD waren er al twee GS rijders overgestapt op de BUELL, maarja ligt er ook maar net aan wat voor soort rijders dat waren he (of is het niet rijders???)
Mijn bijdrage in het geheel......
De plussen... :D
*Véél groter dan gedacht
*Nèt genoeg beenruimte (ondanks mijn > 1.93m)
*Prettige zithouding, ietsje schuin, niet te recht
*Stuurt sportief-strak en goed
*Remt meer dan prima, bijterig
*Dashboard goed en overzichtelijk
*Indrukwekkend motorgeluid
*Veel power (vanaf 3000toeren)
*Mooi motorplaatje
*Redelijke prijs
*Geen bloembakken maar V-Twin
En de minnen........ :(
*Kleine tank (iets van 14 lt)
*Trillen, rammellen, slaan... (het heeft z'n charmes, in het bijzonder voor de dames)*Kon mijn voet amper op linker voetsteun houden...
*Handkappen ietsje te klein..(handschoenen worden toch nat)
*Spiegels hebben het zwaar te verduren door trillingen
*Geen "all road" banden
*Gierende ventilator (wat 'n herrie)
*Stuur had ietsje breder gekund
*Niet smeuïg genoeg
*Dure accessoires (die je bij de Tiger kado krijgt!) zoals er zijn; de middenbok, handvatverwarming en een kofferset
*Voor mij teveel Fun-bike en teweinig Tour-bike
De Firebolt XB12R was zoals hierboven al beschreven is NOT my thing!
Alleen al vanwege mijn lengte NIET te doen, helaas!
Nope niet mijn smaak. :!: :!: :!:
Buell,..tsja..
hakki zegt niks....
Moet binnenkort toch ook maar es een proefritje gaan maken met zo'n fietske, heb dan wel een voorkeur voor die firebolt[, wellicht toch best leuk om eens een uurke mee te raggen? Al zal mijn favo voor dit jaar toch wel de Superduke blijven.
Yammie MT-0S al gezien? das ne toffe...
Citaat van: "Hakinnen"Buell,..tsja..
hakki zegt niks....
Yammie MT-0S al gezien? das ne toffe...
De MT-03 bedoel je zeker. Hier een link voor diegene die zich er iets bij willen voorstellen :lol:
http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/sport_roadster/MT-03.jsp?view=gallery
Citaat van: "Karin"Citaat van: "Hakinnen"Buell,..tsja..
hakki zegt niks....
Yammie MT-0S al gezien? das ne toffe...
De MT-03 bedoel je zeker. Hier een link voor diegene die zich er iets bij willen voorstellen :lol:
http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/sport_roadster/MT-03.jsp?view=gallery
Hakinnen kennende denk ik dat ie toch echt wel de MT-0S bedoelt...
deze dus:
http://www.yamaha-motor-europe.com/designcafe/en/public/article.jsp?ComponentURI=tcm:71-91734&ActiveNav=9
vindt um ook wel kicks :mrgreen:
Yep die bedoel ik.
over Yamaha's MT gesproken.
Als ik het me goed herinner keek ik een tijdje terug in mijn spiegels en zag ik Hayaseelski op de MT-01 in de Stage3 uitvoering aan mijn achterwiel.
Volgens mij beviel 'm dat wel
Was deze Stage 3 MT-01 .
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2671
Dat is inderdaad een stoere motor die MT-0S, kende hem nog niet. Vind trouwens de hele lijn van de MT mooi.
Citaat van: "Hakinnen"Yep die bedoel ik.
over Yamaha's MT gesproken.
Als ik het me goed herinner keek ik een tijdje terug in mijn spiegels en zag ik HayasJeelski op de MT-01 in de Stage3 uitvoering aan mijn achterwiel.
Volgens mij beviel 'm dat wel
Was deze Stage 3 MT-01 .
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2671
hehehe je wilt niet weten hoe vaak ik heb gekeken of deze test nu eens online kwam..... lijkt wel of ed raket zn snelheid kwijt is :mrgreen:
maar idd was toen heel erg leuk spelen op die MT01 (en jij op de busa)maarja die prijs he..... :? (en hij is ook alleen maar echt leuk in de stage 3 uitvoering)
Citaat van: "hayasjeelski"Citaat van: "Hakinnen"Yep die bedoel ik.
over Yamaha's MT gesproken.
Als ik het me goed herinner keek ik een tijdje terug in mijn spiegels en zag ik HayasJeelski op de MT-01 in de Stage3 uitvoering aan mijn achterwiel.
Volgens mij beviel 'm dat wel
Was deze Stage 3 MT-01 .
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2671
hehehe je wilt niet weten hoe vaak ik heb gekeken of deze test nu eens online kwam..... lijkt wel of ed raket zn snelheid kwijt is :mrgreen:
maar idd was toen heel erg leuk spelen op die MT01 (en jij op de busa)maarja die prijs he..... :? (en hij is ook alleen maar echt leuk in de stage 3 uitvoering)
uit 't artikel / edje raket's woorden:
CiteerStefan Meijer was voor zijn gevoel 'normaal' aan het rijden met de Stage 3, maar ondertussen moest ik op de redactie Raptor werkelijk alles uit de kast rijden om in zijn achterwiel te kunnen blijven. Gevoel en werkelijkheid blijken ditmaal enorm ver uit elkaar te liggen. Vaker dan gedacht zijn we dan ook tempo 'rijbewijs kwijt' aan het rijden.
Hiermee bedoelt ie waarschijnlijk "verbloemd" dat mijn ex, de Raptor maar een traag hok is. :mrgreen:
:wink:
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "hayasjeelski"Citaat van: "Hakinnen"Yep die bedoel ik.
over Yamaha's MT gesproken.
Als ik het me goed herinner keek ik een tijdje terug in mijn spiegels en zag ik HayasJeelski op de MT-01 in de Stage3 uitvoering aan mijn achterwiel.
Volgens mij beviel 'm dat wel
Was deze Stage 3 MT-01 .
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2671
hehehe je wilt niet weten hoe vaak ik heb gekeken of deze test nu eens online kwam..... lijkt wel of ed raket zn snelheid kwijt is :mrgreen:
maar idd was toen heel erg leuk spelen op die MT01 (en jij op de busa)maarja die prijs he..... :? (en hij is ook alleen maar echt leuk in de stage 3 uitvoering)
uit 't artikel / edje raket's woorden:
CiteerStefan Meijer was voor zijn gevoel 'normaal' aan het rijden met de Stage 3, maar ondertussen moest ik op de redactie Raptor werkelijk alles uit de kast rijden om in zijn achterwiel te kunnen blijven. Gevoel en werkelijkheid blijken ditmaal enorm ver uit elkaar te liggen. Vaker dan gedacht zijn we dan ook tempo 'rijbewijs kwijt' aan het rijden.
Hiermee bedoelt ie waarschijnlijk "verbloemd" dat mijn ex, de Raptor maar een traag hok is. :mrgreen:
:wink:
ben al blij dat ie de busa van mij buiten beschouwing liet, want ik moest ook aardig bijtrekken :oops:
CiteerGrote stappen, snel thuis. Dat is duidelijk meer de spreuk die deze motor op het lijf geschreven is. (Zoals het vaker bij twins het geval is.) De zware, diepe ploffen geven dus een heel ander signaal af dan wat werkelijk onder je gebeurt. Ter illustratie: Stefan Meijer was voor zijn gevoel 'normaal' aan het rijden met de Stage 3, maar ondertussen moest ik op de redactie Raptor werkelijk alles uit de kast rijden om in zijn achterwiel te kunnen blijven. De achter de Raptor rijdende blauwe Suzuki Hayabusa met "Her Sjeelski de Domiracer" aan boord was al helemaal kansloos temidden van het twin geweld. De busa kon zijn reputatie dan ook niet waar maken en delfde zwaar het onderspit. Gevoel en werkelijkheid blijken ditmaal enorm ver uit elkaar te liggen. Vaker dan gedacht zijn we dan ook tempo 'rijbewijs kwijt' aan het rijden.
Ik zou dat natuurlijk wel ff stiekum kunnen invoegen in het artikel. heb de "rechten" nog steeds. ben benieuwd hoe de lezers daarop zouden reageren...hahahaha.
al zou ed Raket daar wel niet blij mee zijn.
Citaat van: "Hakinnen"
Ik zou dat natuurlijk wel ff stiekum kunnen invoegen in het artikel. heb de "rechten" nog steeds. ben benieuwd hoe de lezers daarop zouden reageren...hahahaha.
wedden dat je het NIET doet? :roll:
(en nu noem ik het woord "durf" geeneens) :mrgreen:
:laughing49so: :shutup: :stupid:
Citaat van: "Hakinnen"CiteerGrote stappen, snel thuis. Dat is duidelijk meer de spreuk die deze motor op het lijf geschreven is. (Zoals het vaker bij twins het geval is.) De zware, diepe ploffen geven dus een heel ander signaal af dan wat werkelijk onder je gebeurt. Ter illustratie: Stefan Meijer was voor zijn gevoel 'normaal' aan het rijden met de Stage 3, maar ondertussen moest ik op de redactie Raptor werkelijk alles uit de kast rijden om in zijn achterwiel te kunnen blijven. De achter de Raptor rijdende blauwe Suzuki Hayabusa met "Her Sjeelski de Domiracer" aan boord was al helemaal kansloos temidden van het twin geweld. De busa kon zijn reputatie dan ook niet waar maken en delfde zwaar het onderspit. Gevoel en werkelijkheid blijken ditmaal enorm ver uit elkaar te liggen. Vaker dan gedacht zijn we dan ook tempo 'rijbewijs kwijt' aan het rijden.
Ik zou dat natuurlijk wel ff stiekum kunnen invoegen in het artikel. heb de "rechten" nog steeds. ben benieuwd hoe de lezers daarop zouden reageren...hahahaha.
al zou ed Raket daar wel niet blij mee zijn.
BLUF!en daarbij toen jij de MT01 had reed hij met zn korte pootjes op de busa (zal ook wel t probleem van hem geweest zijn) en ik volgde opt gemakkie met t voor mij veels te kleine traptorke