Mijn motor slingerd als ik harder dan 100km/h rijd .. slingeren in die zin dat het onveilig aanvoelt wat volgens mij bij een racer juist niet hoort te zijn.
Nu heb ik diverse dingen gehoord waar het aan kan liggen:
-Verkeerd afgestelde vering (gewicht, type motor, combinatie afstelling voor & achter etc etc)
-Verschillende type banden (voor heb ik Dunlop en achter Bridgestone)-Balhoofd lager
Ik weet dus niet precies waar het aan ligt. Als ik met handen los rijd gaat die keurig rechtdoor dus de motor is recht.
Ik heb sterk het idee dat het aan de vering ligt daar die niet gelijk is afgesteld en de keerringen van de voorvork zijn vervangen waardoor dus de gehele voorkant uit elkaar geweest is.
Ik ben geen technische ster hierin maar heb er wel naar gekeken .. alleen weet ik dus niet hoe dit het beste af te stellen.
Zijn er misschien adresjes in de buurt van Nederweer die hierin gespecialiseerd zijn? Of handige mede forum gebruikers :lol:
Ik rijd een Kawasaki ZX6R Ninja uit 2005.
klinkt heftig. Daar zou ik, ondanks alle adviezen die je hier zult krijgen, toch mee naar een motorzaak gaan.
veiligheid boven alles !
succes
http://www.motor-info.nl/leudal-nederweert-weert (http://www.motor-info.nl/leudal-nederweert-weert)
Vering terug naar basis instellingen (staat als het goed is in de handleiding?)
Wiel en balhoofd lagers controleren op speling
Banden controleren op cupping (onevenheden in de band)
Een motorzaak er even naar laten kijken is niet geheel onverstandig :yes6rs:
En hoe zit het met de schijven voor, zijn die nog recht? Trilt het stuur als je hard remt?
Beetje lullig misschien :oops: Bandenspanning controleren?
Tijdje terug, rij eigenschappen van mijn Alp, verslechterd. Begin meteen te redeneren wat het allemaal kan zijn?(balhoofd, remschijven, Turbulentie, banden, voorvork enz enz) Bleek echter dat banden niet op spanning waren... :oops: Opgepompt en probleem opgelost.
Eens met R-yen en anders niet lang helle de motorzaak belle. ;)
Slingerde de motor ook al voordat de keerringen vervangen werden ?
Zo niet. dan zou ik het in die richting zoeken.
Probeer het eens bij de boskabouter
http://brssuspensionworks.blogspot.nl/ (http://brssuspensionworks.blogspot.nl/)