Motor Forum Limburg

Techniek => Help! => Topic gestart door: Mounty op 21 februari, 2009, 11:00:10

Titel: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 21 februari, 2009, 11:00:10
Wie weet wat te vertellen over de Honda Fireblade vanaf Bj 1998 ? vooral de nadelen  :mrgreen:
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: DeWitte op 21 februari, 2009, 15:50:29
tis een Honda, en dat gebruikersvriendelijk voordeel is ook gelijk een nadeel volgens sommigen? Kwaliteit is daarbij met een grote K geschreven bij Hondi :yes6rs: kan de rest echt een puntje aan zuigen imo :roll:

hier een filmpje vergelijk tussen de
Fireblade 2009 en de R1 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=ST4rDqrnVZ4&eurl=http://www.motornieuws.nl/?p=4732&feature=player_embedded)

de R1 is er voor de Wannabee Rossi's en de Blade ook voor dagelijks gebruik;
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: karz op 21 februari, 2009, 16:18:35
Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .
Honda heeft echt niet altijd toppie kwaliteit geproduceerd hoor.

Het enige dat ik weet is dat de 1998 anders is dan zijn voorgangers omdat de ' 98 (in allereil) enigzins stand moest kunnen houden tegen de in 1998 geintroduceerde R1. Hij is iets lichter dan zijn voorgangers, en het blok heeft aanpassingen gehad. Dit uit zich meer in koppelkromme dan paardekrachten (+2pk meer ofzo) ..

Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: @Nippon op 21 februari, 2009, 16:56:17
een scheermes kopen van 11 jaar oud   :?
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 21 februari, 2009, 21:58:11
Citaat van: BoxerQ op 21 februari, 2009, 16:56:17
een scheermes kopen van 11 jaar oud   :?

tja, heb er nu ene van 21 jaar oud en is nu pas bot aan het worden....kwaliteit van Honda is me wel bekend, hoor je ook bijna niets dan goeds over.
Ik vroeg ook vanaf 1998 omdat een oudere niet in de "smaak" valt.

Ben een beetje aan het twisten tussen een fireblade 900rr, ninja zx9r of thunderace. Alle drie vanaf bouwjaar 1998.
Dus Honda,Kawasaki of Yamaha... 
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: karz op 22 februari, 2009, 08:26:04
Wat wil je ermee doen ? :dunno:

Qua comfort zou ik zeggen de volgorde  - thunderace - blade - zx9r

Qua de rest .. tjsa .. persoonlijk ,
de thunderace vind ik echt te plain, fantastische motor die nooit kapot gaat, maar echt een grijze muis.

De kawa is het speciaalste van het trio. Qua berouwbaarheid zal het allemaal wat minder zijn dan de andere 2, maar het is wat eigenzinniger allemaal.
Gewoon leuker dan de andere 2.

De blade zit tussen de thunderace en de kawa in wat mij betreft.



Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: DeWitte op 22 februari, 2009, 08:53:05
Citaat van: karz op 21 februari, 2009, 16:18:35
Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .

nee hij vroeg voor info van een blade VANAF 1998 :roll:. Lesen ist eine kunst herr KarZ. :yes6rs: Idd mijn/het verhaaltje over Honda is "standaard",
maar ik dan pretendeer dan ook niet "verstand" te hebben over dit soort "sport-brommerts" waar de showrooms bij de handelaren van overstromen.
Wss omdat iedereen zo'n ding wil hebben en er nog liever vanaf wil als ze um eenmaal hebben :confused: En waarom zou de Kawa, behalve die kotsgroene kleur,
specialer moeten wezen dan de rest? :dunno: Bedoel je met "speciaal" ; Hij gaat sneller "kaput" en de onderdelen daar mag je langer dan normaal op wachten? Of wa?
je roept maar wat dus :-X en vooral je eigen voorkeur :yes6rs:

mijn voorkeur: als ik er ene zou "moeten" kopen, ging ik altijd voor de Honda. Die raak je dan tenminste nog enigzins kwijt achteraf :-X
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 22 februari, 2009, 10:03:21
 Nee Dwars, Karz geeft een goed antwoord omdat ik idd aangaf te gaan kiezen tussen die drie.
Mijn voorkeur gaat naar de ZX9r dan de Fireblade en als laatste de thunderace.

De thunderace is idd de meest comfortabele en idd een grijze muis die graag eenslok olie lust.
De Honda zal kwalitatief idd wat meer zijn dan de ZXR terwijl die laatste motories iets leuker is.

Ik vroeg over de Blade omdat ik dinsdag wil gaan kijken en wil dan op de minpunten letten bij die blade.

Hij heeft er ene staan van 2000 - model 1999 met 24ooo km voor net geen 4 duizend. kan nog net in mijn budget. En hij ruilt mij FZ in voor mijn vraagprijs.. ook belangrijk.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: DeWitte op 22 februari, 2009, 10:22:05
Citaat van: FZ_Ron op 22 februari, 2009, 10:03:21
Nee Dwars, Karz geeft een goed antwoord omdat ik idd aangaf te gaan kiezen tussen die drie.

Citaat van: FZ_Ron op 21 februari, 2009, 11:00:10
Wie weet wat te vertellen over de Honda Fireblade vanaf Bj 1998 ? vooral de nadelen  :mrgreen:

je vroeg dit in 1e instantie hoor :yes6rs: en daarop gaf ik antwoord.  :-X
Maar goed je wil dus eigenlijk geen blade, liever de Kawa, maar je gaat wel kijken voor een blade ? :roll:
ga er eerst eens mee rijden voordat je over (inruil-)prijs begint, voor hetzelfde geld val je straks voor een boXer :mrgreen:





Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 22 februari, 2009, 11:32:31
joa jong...hubs aug geliek..
Ik ga iig kiezen tussen een fireblade van 2000 of een ZX9r van 1999

Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: karz op 22 februari, 2009, 12:06:22
Citaat van: Dwars® op 22 februari, 2009, 08:53:05
Citaat van: karz op 21 februari, 2009, 16:18:35
Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .

nee hij vroeg voor info van een blade VANAF 1998 :roll:. Lesen ist eine kunst herr KarZ. :yes6rs: Idd mijn/het verhaaltje over Honda is "standaard",
maar ik dan pretendeer dan ook niet "verstand" te hebben over dit soort "sport-brommerts" waar de showrooms bij de handelaren van overstromen.
Wss omdat iedereen zo'n ding wil hebben en er nog liever vanaf wil als ze um eenmaal hebben :confused: En waarom zou de Kawa, behalve die kotsgroene kleur,
specialer moeten wezen dan de rest? :dunno: Bedoel je met "speciaal" ; Hij gaat sneller "kaput" en de onderdelen daar mag je langer dan normaal op wachten? Of wa?
je roept maar wat dus :-X en vooral je eigen voorkeur :yes6rs:

mijn voorkeur: als ik er ene zou "moeten" kopen, ging ik altijd voor de Honda. Die raak je dan tenminste nog enigzins kwijt achteraf :-X

:schater:  wacht even met tikken tot het rood voor je ogen verdwenen is.

Citaat van: karz op 22 februari, 2009, 08:26:04
Wat wil je ermee doen ? :dunno:

Qua comfort zou ik zeggen de volgorde  - thunderace - blade - zx9r

Qua de rest .. tjsa .. persoonlijk ,
de thunderace vind ik echt te plain, fantastische motor die nooit kapot gaat, maar echt een grijze muis.

De kawa is het speciaalste van het trio. Qua berouwbaarheid zal het allemaal wat minder zijn dan de andere 2, maar het is wat eigenzinniger allemaal.
Gewoon leuker dan de andere 2.

De blade zit tussen de thunderace en de kawa in wat mij betreft.


Ik roep dus inderdaad mijn eigen voorkeur (dat maak ik voldoende duidelijk imo) , en dat is dus niet 'maar wat' maar  mijn eigen voorkeur. Wat is nu je punt slimmeke ?  Je had net zogoed kunnen schrijven dat ik een toestenbord hebt gebruikt om het te typen.

De kawa is idd speciaal vanwege zijn groene kotskleur en dat hij vaker kapot gaan dan de andere 2 , zoals je zelf al zegt (en ik ook in mijn post). Dat onderscheidt hem van de rest. Speciaal dus. :dunno:

Ohja en het zogenaamde 'foutje' wat je van mij had gevonden. Hij vroeg idd 'vanaf', proficiat. De reden dat hij dat vroeg is omdat ervanaf 1998 veranderingen zijn geweest op de blade, dus daar ging ik op in. Maar whatever floats your boat. :roll:
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: B-Witch op 22 februari, 2009, 18:06:02
EEEEEEEEEEEEEYYYY... Heren... Ruhig !!!! :?

trouwes.... Ron ga eerst eens met die motoren rijden, google wat op internet, en maak vandaar uit je beslissing, ga niet af op wat geeft ie voor mijn ouwe terug, daar kun je je akelig mee in de vingers snijden.. :-X
vergelijk, kijk, voel en proef zou ik zeggen...
Op wat anderen zeggen kun je nooit een goede beslissing baseren, zelf zien en oordelen dus :yes6rs:

Enne heren, mooi (kawa) groen is nog lang niet lelijk :mrgreen:
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: DeWitte op 22 februari, 2009, 21:06:31
nou?  :schater: Alaaf  ;)
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 22 februari, 2009, 22:31:21
wat betreft dat rijden...ik heb ze allemaal wel gereden, al waren dat wel verschillende bouwjaren. Een echte impressie krijg je volgens mij niet van een uurtje rijden maar een aantal dagen en diversiteit in de route.

Eerste indrukken van mij waren..

Thunderace---heftig....maar valt na een paar kilometer al op door het wat stugge sturen, waarschijnlijk door ijn gewicht.
ZX9R---poeh hey....blijft kicken..alleen die kleur..
Blade---lekker soepel, genoeg in huis om lekker te gassen maar rijd ook rustig lekker. Voelt meteen betrouwbaar aan. geen geratel etc..

nu drie maanden verder weet ik nog niet wat ik moet kiezen en kijk ik idd wat er te koop is..toevallig stuit ik op een blade van 2000. Vandaar de vraag of iemand er iets meer van weet.
Ik heb nog ff de tijd, het leuke weer blijft nog ff weg.

wbt de inruilprijs, deze is al gezien en besproken....natuurlijk alleen als ik die blade koop.

De afspraak voor dinsdag is al gecanceled omdat ik onverhoopt iets anders MOET gaan doen...word dus iets voor volgend weekend of zo.

pff..nu eerst een bav... kop koffie
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Motzippaldy op 22 februari, 2009, 22:38:18
Niet vergeten alle 3 waren ooit super kanonnen met (toen) heel veel PK's en weinig kilo's ;) en ze waren bedoeld voor kneeeen  :mrgreen:
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Desmo-devil op 25 februari, 2009, 14:48:35
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 25 februari, 2009, 21:42:20
Citaat van: Desmo-devil op 25 februari, 2009, 14:48:35
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.

thanks...
ik ga komende week de keuze maken..een fireblade uit 2000 40000km of een zx9r uit 1999 24000km..
de kawa is mooier en jonger kwa kilometers...de fireblade wat meer kilometers en iets te veel wit erin..maar toch nog mooi..
Moeilijke keuze voor mij..pff
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: @Nippon op 26 februari, 2009, 16:42:36
Citaat van: FZ_Ron op 25 februari, 2009, 21:42:20
Citaat van: Desmo-devil op 25 februari, 2009, 14:48:35
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.

thanks...
ik ga komende week de keuze maken..een fireblade uit 2000 40000km of een zx9r uit 1999 24000km..
de kawa is mooier en jonger kwa kilometers...de fireblade wat meer kilometers en iets te veel wit erin..maar toch nog mooi..
Moeilijke keuze voor mij..pff


zeg Ron......  je staart je toch niet blind op de km stand  :roll:

technische staat zegt meer als de km's
ze worden graag terug gedraaid  :-X zeker bij deze ketels
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 26 februari, 2009, 18:05:14
i know, kilometers zegt lang niet alles.....maar je kunt het wel aan andere details zien of het een eerlijke is qwa kilometers..
Tis de bedoeling dat ik komend weekend ga kijken..en mischien ook al kopen.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: QuattroFrits op 26 februari, 2009, 20:42:08
Citaat van: FZ_Ron op 26 februari, 2009, 18:05:14
i know, kilometers zegt lang niet alles.....maar je kunt het wel aan andere details zien of het een eerlijke is qwa kilometers..
Tis de bedoeling dat ik komend weekend ga kijken..en mischien ook al kopen.

Alvast heel veel succes Ron.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: slowrider op 08 maart, 2009, 15:22:06
Honda CBR 900RR Fireblade



 
Make Model
Honda CBR 900RR Fireblade

Year
2000

Engine
Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.

Capacity
929

Bore x Stroke 74 x 54 mm
Compression Ratio 11.3:1
Induction
4x 48mm fuel injection

Ignition  /  Starting
Digital Electronic  /  electric

Max Power
152 hp 111.8 KW @ 107500 rpm

Max Torque
103 Nm 10.5 kg-m @ 9000r pm
Transmission  /  Drive
6 Speed  /  chain

Front Suspension
43mm inverted telescopic fork with stepless preload, compression and rebound adjustment, 120mm wheel travel

Rear Suspension
Pro-Link with gas-charged H.M.A.S. damper featuring 13-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 135mm wheel travel
Front Brakes
2x 330mm discs 4 piston calipers

Rear Brakes
Single 220mm disc 1 piston caliper

Front Tyre
120/70 ZR17

Rear Tyre
190/50 ZR17

Seat Height 815 mm
Dry-Weight
172 Kg

Fuel Capacity
18.0 Litres

Consumption  average
18.2 km/lit

Standing ¼ Mile 
10.4 sec  /  133 mp/h

Top Speed
283.4 km/h

Reviews Motorcycle.com  /  GSX-R 1000 v Fireblade v R1 v ZX-9R  /  Motormag  /  Motocorse  /  Articoli di Tecnica  /  Visordown 
Manual usuarios.lycos.es



Features

· 996cc DOHC eight-valve 90¡ V-twin engine features identical 180-degree reversed heads and chain-driven camshafts.
· Horizontally split crankcase incorporates swingarm pivot and Pro-Link bracket mounts at rear.
· Integrated upper crankcase/cylinder block casting contributes to lightweight, compact engine design.
· Nutless connecting rods feature bolts threaded directly into tapped holes in rods. Design is lighter than conventional bolt-and-nut combination. Carburized rods offer optimal balance of strength and durability.
· Lightweight, skirtless slipper pistons reduce reciprocating mass.
· Chain-driven camshafts operate Honda's largest-ever valves by means of shimmed-bucket lifters.
· 48mm slanted flat-slide CV carbs are the largest ever used on a Honda engine. They provide sharp, linear response and are fed by a large-capacity 8-liter airbox.
· High-accuracy, computer-controlled ignition system monitors engine speed and throttle angle for optimal performance throughout the rev range. Includes 10,100-rpm rev limiter.
· Slim-tipped NGK VX spark plugs deliver excellent performance and enhanced rideability.
· Air-injection system designed into heads maintains optimum combustion efficiency.
· All-stainless two-into-one-into-two exhaust system with 4.5-liter buffed-finish canister-style mufflers.
· 140mm, 10-plate hydraulic clutch.
· Side-mounted dual radiators utilize low pressure of airflow passing over outer surface of cowling to draw air through from inside. Side positioning permits flow of air to reach cylinders and exhaust pipes for enhanced cooling efficiency, while facilitating front-cylinder service. At low speeds, a large right-side fan blows air directly out to the side and away from the rider.
· Chain-driven water pump located in crook of V between cylinders.
· High-efficiency oil cooler mounted in front of forward cylinder head.
· Slick shifting six-speed transmission.
· mounted swingarm eliminates need for conventional pivot plates, allowing the twin-spar aluminum frame to weigh only 17.6 pounds. Features massive D-section spars and curved box-section engine hanger-rails that reach back from the steering head to anchor directly on the engine, joining at the back to provide a solid mounting point for the top of the rear damper and the bolt-on seat rail.
· 41mm Honda Multi-Action System™ (HMAS) conventional cartridge front fork offers adjustable spring preload and rebound damping.
· Pro-Link rear suspension system, mounted directly to the engine cases, features large-volume 40mm damper with adjustable spring preload and rebound damping.
· Hybrid construction aluminum swingarm combines extruded spars with a rigid cast pivot section.
· Hollow-section triple-spoke cast aluminum wheels.
· Wide-profile jointless-belt-type radial tires with ZR rating for confident long-term performance.
· Dual floating front disc brakes with four-piston calipers and sintered metal pads. The 296mm rotors are mated to their aluminum inner rotors with eight inserts (down from the conventional 10). The 220mm rear disc brake is stopped by a single-piston caliper.


Additional Features
· Three-piece half-fairing provides good wind protection and excellent aerodynamics.
· Front fairing ports feed air to the cockpit to lighten handling at higher speeds and provide cooling airflow to the rider. Large side-ports maximize airflow through the side-mounted radiators and away from the rider.
· Fins on lower sides of fairing produce down force at high speeds for enhanced cruising stability.
· Fuel tank designed with sculpted indents for knees and handlebars.
· One-piece seat cowl covers a compartment with specially molded recesses to accommodate most U-locks and cable locking devices. (Locks not included.)
· Single headlight features "free form" multi-curvature reflector and a clear lens for optimal brightness and reach.
· Instrument panel features a digital odometer and tripmeter, an engine temperature gauge and 0.7-gallon reserve with LED warning lamp.
· Wide-view triangular rearview mirrors mounted on solid, die-cast aluminum stays.
· Aluminum die-cast footpegs and stays, and forged steel sidestand.
· Compact 12AH maintenance-free battery.
· Transferable one-year unlimited-mileage limited warranty.

Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 08 maart, 2009, 21:53:00
Donderdag en vrijdag aanstaande heb ik vrij en ga ik wat bekijken....waarschijnlijk heb ik mijn keuze al gemaakt tenzij  er nog iemand op een ander bod van mij ingaat. 80% kans dat het een fireblade word maar dan het model 1998/1999
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: SuzukiLimburg op 09 maart, 2009, 14:43:29
Veel succes alvast met de aankoop.

Jammer genoeg wordt het donderdag en vrijdag volgens de voorspellingen niet al te mooi weer, maar de week erop zou het wel mooi motorweer worden, dus kun je hem de hele week uittesten in het zonnetje  :yes6rs:

Hou je er wel ook rekening mee dat de motor moet passen bij je pak  :-X  :mrgreen:
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 09 maart, 2009, 18:27:26
zwart past altijd wel bij mijn pak...eigenlijk overal wel bij..
idd jammer van de regen.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Desmo-devil op 10 maart, 2009, 06:42:01
Lijkt inderdaad een dilemma. Maar die problemen die jij hebt zou ik altijd wel willen hebben.
Rijden op en kiezen uit twee motoren, kan me ergere dingen voorstellen. :mrgreen:
Ikzelf zou zonder twijfel voor de ZX9 gaan, super motor met mooie vermogensafgifte. Loopt wel
een beetje rauw maar dat hoort gewoon bij een Kawa. Ik heb ook wel eens op een
blade gereden maar dat was een van de eersten en die was voor mij veel te zenuwachtig aan het gas.
Kan natuurlijk ook aan de afstelling van die ene fiets gelegen hebben. Kilometerstand zegt inderdaad niet alles
maar 40.000 of 20.000 vind ik toch een wereld van verschil. Zoals je al zij er is maar een
oplossing en dat is met allebei een flink stuk rijden dan kom je er zeker uit. Succes.
Titel: Re: Honda Fireblade 900RR
Bericht door: Mounty op 10 maart, 2009, 17:48:22
thanks..