Motor Forum Limburg

Nieuws => Sportnieuws => Topic gestart door: Busaberke op 10 januari, 2012, 15:34:36

Titel: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 10 januari, 2012, 15:34:36
Rossi: "2012 wereldtitel zit er niet in"

In het Italiaanse skioord Madonna di Campiglio is het jaarlijks terugkerende Wrooom, de presentatie van Ducati en Ferrari, begonnen. De dinsdag stond in het teken van coureurs Valentino Rossi en Nicky Hayden.

(http://www.racesport.nl/Portals/0/iPhoto/big_rossi_ducati_2012_01_466.jpg)
Valentino Rossi

Wrooom 2012 is begonnen in de sneeuw van de Italiaanse dolomieten, het al echter wel een vreemde versie worden want waar in het verleden de nieuwe Desmosedici werd gepresenteerd zal dat nu niet gebeuren. De GP12 is nog niet klaar en dus zullen Valentino Rossi en Nicky Hayden alleen maar poseren bij de tricolore versie van de nieuwe Panigale 1199 straatmotor.

Op maandagavond kwamen Rossi en Hayden aan in Madonna di Campiglio en werden de eerste foto's van de Italiaan en de Amerikaan geknipt. Vandaag (dinsdag) werden ze aan de tand gevoeld over het komende seizoen en de toekomst. Tijdens de interviews liet Rossi weten dat hij nog steeds de drang heeft voor succes en dat hij graag nog een contract van twee jaar wil tekenen.


"Ik wil de pret niet nu al bederven en zeggen dat een wereldtitel er niet in zit maar we moeten wel realistisch zijn. We weten dat we een gat van 1,5s moeten dichtrijen. Ons doel is om dichter bij de Honda en de Yamaha te komen en daarna kunnen we gaan vechten voor de overwinning," vertelde Rossi.

"Vorig jaar had ik tot in Barcelona last van mijn schouder maar dit jaar zijn we in goede vorm. Ik heb nog steeds de drang om succesvol te zijn maar ik heb wel te maken met jongere rivalen die feller zijn dan ooit. Filippo (Preziosi) heeft hard gewerkt aan een compleet nieuwe Ducati, ik heb de motor al op de computer kunnen zien en deze was erg mooi, ik kan niet wachten tot ik hem mag proberen. Het belangrijkste is dat de motor de Bridgestone banden goed kan benutten en dat is waar we ons op hebben gefocust. We hopen dat we het machtsevenwicht een beetje kunnen veranderen."

Rossi lijkt nog wel een toekomst in Ducati te zien maar bleef tegelijk ook wat vaag over zijn toekomst bij de Italiaanse fabrikant.

"We zullen gedurende het seizoen met elkaar praten over het contract. We zullen iets moeten regelen voor 2013 maar ik wil dat niet te vroeg doen omdat we ons ook moeten concentreren op het kampioenschap, we gaan in ieder geval iets probeen te plannen voor de toekomst. Het zal in dit seizoen interessant gaan worden want bij bijna alle coureurs loopt het contract af waardoor de kaarten waarschijnlijk wel een beetje geschud zullen worden. Ik weet het eerlijk gezegd nog niet want ik wil Ducati graag snel maken en met de Ducati winnen. Ik wil in ieder geval nog een contract en ga dan voor een tweejarig contract. Weer op een Japanse motor rijden is niet waarschijnlijk maar je weet het maar nooit. Alles wat ik kan zeggen is dat het nu niet mogelijk is. We zijn met dit project begonnen en we willen op zijn minst competitief zijn en iets winnen."
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 14 januari, 2012, 06:39:21
Ducati dreigt met verlaten MotoGP   

Tijdens het Ducati Wrooom-evenement in het Italiaanse wintersportoord Madonna di Campiglio is er controverse ontstaan tussen gast van het evenement Carmelo Ezpeleta en gastheer Ducati. Ezpeleta, CEO van MotoGP-organisator Dorna, gaf in een interview aan dat de toekomst van de MotoGP in de zogenaamde Claiming Rule Teams (CRT) en het inperken van technische mogelijkheden ligt. Door het reguleren van zaken als het minimale gewicht, een maximaal toerental of het verplichten van een standaard ECU of zelfs een ontwikkelingsstop zouden de kosten van een MotoGP-machine maximaal op 1 miljoen euro komen. Doel hiervan is dat de explosieve kostenstijging tot staan wordt gebracht, waardoor meer motoren op de -nu slecht gevulde- startgrids zouden kunnen komen.

Voor de fabrikanten van de grote motormerken liggen de zaken echter heel anders. Zij gebruiken MotoGP om technische vooruitgang te boeken en dit tegegelijkertijd als marketinginstrument te gebruiken. Daarom zijn de fabrikanten ook mordicus tegen een beperking van (vooral) elektronische hulpmiddelen, daar juist deze momenteel de grootste vooruitgang bieden op zowel circuit als straatmotoren. Waar de andere merken zich nog op de vlakte houden qua reactie op de plannen was gastheer Ducati direct zeer duidelijk, zo blijkt uit de woorden van Ducati  Claudio Domenicali. "CRT interesseert ons niet. Op het punt dat wij zou worden gedwongen om standaard motoren met sterke technische beperkingen en zonder enige ontwikkeling te gebruiken, zouden we geen interesse meer hebben om mee te doen en zouden we stoppen met racen in de MotoGP.
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 31 januari, 2012, 17:04:08
Opvallende resultaten officiele test MotoGP   
   
Vandaag was de eerste dag van de eerste officiële driedaagse 2012 MotoGP-test op het circuit van Sepang in Maleisië. Hierbij gebruikte Valentino Rossi voor de eerste maal de nieuwe Ducati GP12, met een compleet aluminium frame. Ondanks een natte baan in de ochtend werd er in de middag flink doorgereden, Rossi scoorde daarbij een vijfde tijd, geen slecht resultaat gezien de extreme veranderingen aan de MotoGP-Ducati. Alle andere merken hebben ook flinke aanpassingen door moeten voeren om het nu toegestane 1000cc motorblok te kunnen gebruiken. Honda geeft overigens aan dat het blok "meer dan 800 maar minder dan 1000cc" heeft, Yamaha spreekt gewoon over een 1000cc motor. Casey Stoner verrekte in de ochtend een spier in zijn rug, hij heeft volgens Honda niet kunnen rijden maar hoopt na een goede nachtrust morgen weer voluit te kunnen testen. Er werd overigens wel een rondetijd voor hem doorgegeven.

Opvallend zijn ook de resulaten van de zogenaamde Claiming Rule Teams (CRT), de klasse waarin met opgewaardeerde standaardblokken in prototype-frames gereden gaat worden. Het gat naar de fabrieksmachines is ook nu nog enorm, de zeer ervaren Colin Edwards was de snelste berijder van een CRT motor, hij moest maar liefst 7 seconden toegeven op Jorge Lorenzo. Als dit gat niet snel kleiner wordt zullen er straks twee verschillende races tijdens elke wedstrijd te zien zijn.

Rossi at Sepang with ducati gp12 (http://www.youtube.com/watch?v=0FeMjCOk9Gg#ws)



Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 02 februari, 2012, 11:35:53
Regen zorgt voor voortijdig einde Sepang test, Stoner op kop

Met nog iets minder dan een uur te gaan pakten de donkere wolken zich samen boven het Sepang circuit en niet veel later begon het te onweren en te regenen. Casey Stoner was op dat moment degene met de snelste tijd en een nieuw record achter zijn naam.

(http://www.racesport.nl/Portals/0/iPhoto/akjq3_kcmaazj_1_466.jpg)
Valentino Rossi

Na de lunch veranderde er vrij weinig met betrekking tot verbetering van tijden. Wel kwam Robertino Pietri nog in actie op de Avintia Racing FTR-Kawasaki waarbij de Venezolaan al vrij snel onder de tijd van collega Jordi Torres wist te komen. Pietri klom hiermee naar de 17e tijd maar was daarmee wel ruim 10 seconden langzamer dan Casey Stoner's snelste tijd.

De Australiër zette die tijd al vrij vroeg, namelijk in zijn tweede vliegende ronde van de dag en die tijd wist de Repsol Honda rijder en de andere MotoGP rijders niet meer te verbeteren. Ook was de 1'59.607 die de wereldkampioen noteerde een nieuw record want Stoner was 0,058s sneller dan zijn snelste tijd van vorig jaar.

Jorge Lorenzo kwam aan het einde van de ochtend nog het dichtst bij maar de Yamaha rijder kijkt toch nog tegen een achterstand van 0,591s aan. De vraag is natuurlijk of Lorenzo wel tot het uiterste is gegaan, het is per slot van rekening maar een test. Derde werd Dani Pedrosa en ook hij noteerde vrij vroeg zijn snelste tijd (derde vliegende ronde) en wist die tijd daarna niet meer te verbeteren terwijl de snelle tijden van Lorenzo en zijn teamgenoot Ben Spies, die de vierde tijd noteerde, een stuk later kwamen.

Valentino Rossi kwam vandaag tot de vijfde tijd op 1,217s achter Stoner. Het gat zal de Italiaan niet heel vrolijk stemmen maar ook hier geld, het is een test en de kans is groot dat Rossi door de regen niet meer voor dat ene snelle rondje heeft kunnen gaan. Het Ducati team zal nu alles op een rijtje gaan zetten om te kijken waar de verbeteringen moeten komen. Nicky Hayden, die na 19 ronden het stokje overgaf aan testrijder Franco Battaini, zal nog voor de tweede Sepang test met het team gaan testen op Jerez om de hier verloren tijd goed te maken en alvast wat nieuwe onderdelen te proberen.



De zesde tijd was voor Hector Barbera op de Pramac Ducati. De Spanjaard was op de GPZero versie maar een tiende langzamer dan Rossi. Yamaha Tech3 rijders Cal Crutchlow en Andrea Dovizioso bezetten de zevende en achtste positie voor Gresini Honda rijder Alvaro Bautista en de eerder genoemde Hayden.

Rookie Stefan Bradl kwam op de LCR Honda naar de 11e tijd en staat daarmee nog voor Karel Abraham op de Cardio AB Ducati. Vervolgens komen de twee testrijders Katsuaki Nakasuga en Battaini voordat we de CRT mannen vinden. Colin Edwards voorop en dan Ivan Silva, die nog even de grindbak opzocht, Pietri en Torres.

MotoGP test - Sepang 1
Tijden dag 3


Casey Stoner - Honda - 1'59.607
Jorge Lorenzo - Yamaha - 2'00.198 +0,591
Dani Pedrosa - Honda - 2'00.256 +0,649
Ben Spies - Yamaha - 2'00.495 +0,888
Valentino Rossi - Ducati - 2'00.824 +1,217
Hector Barbera - Ducati - 2'00.929 +1,322
Cal Crutchlow - Yamaha - 2'01.108 +1,501
Andrea Dovizioso - Yamaha - 2'01.257 +1,650
Alvaro Bautista - Honda Gresini - 2'01.384 +1,777
Nicky Hayden - Ducati - 2'01.729 +2,122
Stefan Bradl - Honda - 2'01.894 +2,287
Karel Abraham - Ducati - 2'02.218 +2,611
Katsuyuki Nakasuga - Yamaha - 2'02.334 +2,727
Franco Battaini - Ducati - 2'03.033 +3,426
Colin Edwards - Suter-BMW - 2'04.722 +5,115
Ivan Silva - FTR-Kawasaki - 2'08.225 +8,618
Robertino Pietri - FTR Kawasaki - 2'09.640 +10,033     
Jordi Torres - FTR-Kawasaki CRT - 2'10.184 +10,577
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 08 februari, 2012, 11:15:39
Repsol Honda haalt zich woede Rossi fans op de hals

Het Repsol Honda team heeft zich via haar officiële twitter account de woede van Valentino Rossi fans op de hals gehaald door een overzicht te plaatsen van de prestaties van Rossi en Casey Stoner in de periode 2006-2011.


Het Repsol Honda team heeft zich geen dienst bewezen door op haar twitter pagina een vergelijking (zie afbeelding onder) te plaatsen van de prestaties van Repsol Honda rijder Casey Stoner en publiekslieveling Valentino Rossi waarbij alleen gekeken werd naar de periode tussen 2006 en 2011.

Uit het overzicht blijkt dat Stoner uit 100 starts met 33 overwinningen, 34 pole posities, 59 podiums, 2 wereldkampioenschappen en een winst ratio van 33% beter heeft gepresteerd dan Rossi (101 starts, 26 overwinningen, 19 pole posities, 58 podiums, 2 wereldkampioenschappen en een winst ratio van 25,7%).

Op zich klopt deze vergelijking natuurlijk wel, maar wat de fans, en overigens ook niet fans, van Rossi aan deze vergelijking stoorde was dat er alleen naar de periode tussen 2006 en 2011 gekeken wordt, namelijk de tijd waarin Stoner actief is in de MotoGP klasse.

De @HRC_MotoGP twitteraar kreeg de wind dan ook flink van voren en reageerde al vrij snel dat iedereen het niet zo serieus moest nemen en dat hij/zij de prestaties van Rossi niet wilde kleineren maar alleen de goede prestaties van Stoner wilde aantonen.

Rossi, momenteel herstellende van een operatie aan zijn been, nam de moeite om zelf ook via zijn eigen twitter account te reageren.


"Ah, erg makkelijk om vanaf 2006 een vergelijking te maken tussen Stoner en mij, ik had toen al vijf wereldkampioenschappen en 53 races in de MotoGP gewonnen. Het zou eerlijker zijn als ze mijn eerste vijf seizoenen met die van Stoner vergelijken," aldus @ValeYellow46.

bron: racesport.nl


Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 03 april, 2012, 10:57:19
Pedrosa gearresteerd?

Het leek een 1 april grap te zijn maar Repsol Honda rijder Dani Pedrosa schijnt op de laatste dag van maart daadwerkelijk gearresteerd te zijn voor het vermoedelijk frauderen bij een examen voor een vaarbrevet.

Het is op 1 april en ook de dag daarna een beetje oppassen met opzienbarend nieuws want voordat je het weet stink je in een 1 april grap. Zo leek de arrestatie van Dani Pedrosa een potentiële grap te zijn die naar later blijkt toch waar blijkt te zijn.

Op zaterdag 31 maart werd de Repsol Honda rijder samen met 20 anderen door de Spaanse politie  gearresteerd voor het vermoedelijk frauderen bij het examen om gecertificeerd te worden voor het varen met een jacht.

De Spaanse politie ondernam deze actie om een netwerk van mensen die helpen frauderen bij de examens op te rollen. Pedrosa en negen anderen werden er van verdacht om 'oortjes' tijdens het examen te hebben gebruikt, zeven werden er gearresteerd vanwege het gebruik van een valse identiteit en vier van de gearresteerden waren bendeleden.


De bende die door de actie werd opgerold wordt er van verdacht om door middel van het doorgeven van informatie via oortelefoontjes om op die manier het 'Yachtmaster' certificaat te krijgen zodat men met een plezierjacht voor de kust en op open zee mag varen.

Pedrosa is in staat van beschuldiging gesteld maar is wel op vrije voeten in afwachting van het onderzoek van de Guardia Civil.


"Fouten kan je negeren of je kan er van leren, ik heb er van geleerd. Ik wil hierbij dan ook publiekelijk mijn excuses aanbieden aan mijn fans al degenen die in mij vertrouwen," zei Pedrosa tegen het Spaanse AS. "Ik wil nu weer naar voren kijken. Ik ben een motorrijder, dit weekend begint het wereldkampioenschap en ik wil me enkel en alleen richten op de race van zondag."

Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 11 april, 2012, 11:40:12

Rossi: "Er valt niet te rijden met deze motor"

De Ducati GP12 had een verbetering moeten zijn vergeleken met de strubbelingen in het 2011 seizoen. In eerste instantie waren er blije gezichten na de eerste test in Sepang maar na de tweede test in Maleisië was de stemming een stuk minder vrolijk.

Na de test in Jerez waren er weer positieve uitlatingen te horen maar afgelopen weekend was het in Qatar kommer en kwel voor Rossi die van een teleurstellende twaalfde startplaats niet verder wist te komen dan een tiende plek in de race.

De Italiaan wist in de beginfase van de race op te klimmen naar een tiende positie maar werd daarna door Hector Barbera naast de baan geduwd waardoor hij weer terugzakte naar de twaalfde plaats,  door het uitvallen van Karel Abraham en een bont en blauwe Spies werd het uiteindelijke nog een tiende plaats.

"Helaas verloor ik in het begin wat tijd omdat de achterkant met nieuwe banden en veel grip te veel aan het pushen was, dat maakte het moeilijk bij het remmen. Daarna duwde Barbera me naast de baan waardoor ik vijf of zes seconden verloor, als dat niet was gebeurd had ik bij de groep kunnen blijven. Toen de band wat begon te slijten en begon te glijden kon ik wat beter in mijn raceritme komen en ook betere rondetijden noteren, ik kon in de laatste ronde zelfs nog mijn beste rondetijd evenaren maar op dat moment maakte dat allemaal al niet meer uit," aldus Rossi na de race.

Tegenover de Italiaanse pers was de 79-voudig Grand Prix winnaar ogenschijnlijk wat minder terughoudend waarbij hij aardig tekeer ging tegen zijn huidige werkgever.

"Ducati heeft niet de richting gevolgd die ik had aangegeven, ik ben echter geen techneut en ik kan niet elk probleem oplossen," vertelde Rossi. "De problemen met de motor zijn hetzelfde gebleven en dat geld ook voor mijn verzoeken. Er is niet te rijden met deze motor en het maakt niet uit op welk circuit we rijden. Ik kan niet hard remmend de bochten insturen en we kunnen er niet vanuit gaan dat dit met de nieuwe Bridgestone banden verholpen zal zijn. Dit zijn geen problemen die je alleen met de afstelling kan oplossen." 

"Ik kan niet met deze motor rijden zoals ik wil. Ik ben sneller op gebruikte banden dan op nieuwe banden. De achterkant duwt te veel en dat wordt maar een klein beetje beter als de banden beginnen te glijden. Ik heb geen vertrouwen en het lukt zelfs niet om voor Hayden te komen en hij gaf alles om 28 seconden achter de winnaar over de finish te komen. Ik heb zelfs even zitten denken om op te geven nadat ik van de baan was geduwd maar ik ben uit respect voor het team blijven rijden en om bruikbare data te verzamelen."

"Ik heb de hoop vorig jaar al opgegeven maar het is niet hoop wat we nodig hebben maar een betere motor. Ik ga mezelf niet meer zo uiten als vorig jaar, toen dacht en hoopte ik nog dat een tweede ontwikkeling van het chassis een verbetering zou zijn, het is nu eerst zien en dan geloven." 
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 11 april, 2012, 11:41:26
 :shock:

Ik voel een vroegtijdig einde van Rossi zijn dienstverband bij Ducati aankomen ....
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Motzippaldy op 11 april, 2012, 12:44:53
 :stupid:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 11 april, 2012, 20:28:23
Citaat van: Busaberke op 11 april, 2012, 11:41:26
:shock:

Ik voel een vroegtijdig einde van Rossi zijn dienstverband bij Ducati aankomen ....



:schater:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ly4m-o9wUIg# (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ly4m-o9wUIg#)!
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Joker op 11 april, 2012, 21:17:57
 :rofl: :rofl: :rofl:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 12 april, 2012, 11:24:14
Priceless!!  :schater:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Motzippaldy op 12 april, 2012, 13:32:36
 :headbang: :naughty: :schater:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: QuattroFrits op 12 april, 2012, 16:53:38
Helaas klopt er niets van de ondertiteling.  :roll:
Direct ontslaan die tolk.  :mrgreen:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 15 april, 2012, 08:31:31
CiteerGeen breuk Rossi en Ducati   
   
Tijdens de uitreiking van de Tapiro d'Oro op het circuit van Monza waar Rossi momenteel deelneemt aan de Blancpain Endurance Series autorace, heeft de Italiaan persoonlijk gereageerd op de talloze speculaties en geruchten.
Rossi geeft toe dat hij niet competatief is en het aan snelheid onbreekt om de concurrentie te volgen. Desondanks is er van een breuk tussen Rossi en Ducati geen sprake. Iedere race wordt aangegrepen om zaken te verbeteren en  de samenwerking tussen het duo te laten slagen.

Bron: Twowheelsblog
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Herr Tod op 16 april, 2012, 18:18:40
Ducati moet eens stoppen met carbon en aluminium, gewoon een stalen frame maken en dan komt alles goed. Stalen frames, de enige keuze. Aluminium is leuk voor een brandstoftank en carbon... is prullenbakvulling. Die staat dan weer naast de container waar ze de 1199 in hebben gegooid, die heeft ook zo'n poepframe :roll:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Herr Tod op 17 mei, 2012, 20:29:35
Stoner kapt er mee na dit seizoen :shock:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 18 mei, 2012, 05:44:04
Citaat van: Herr Tod op 17 mei, 2012, 20:29:35
Stoner kapt er mee na dit seizoen :shock:

CiteerCasey Stoner kondigt pensioen aan   
   
In de aanloop naar de MotoGP race op het Franse Le Mans, heeft Casey Stoner bekend gemaakt aan het einde van dit seizoen te stoppen met racen.
Na een lange periode van wikken en wegen heeft Stoner besloten om vanaf 2013 een andere weg in  te slaan. De Australiër geeft aan dat de racesport de nodige invloed op hem en zijn familie heeft gehad en dat de passie voor het racen is verdwenen. Bepaalde zaken, waar Stoner niet in detail op ingaat, hebben hem teleurgesteld en doen besluiten om na het seizoen 2012 met pensioen te gaan.

Bron: MotoGP.com
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 24 mei, 2012, 15:24:18
Heeft toevallig iemand de GP Race van Le Mans van 20-5-2012 nog op z'n harddiskrecorder staan?
Ik heb 'm helaas niet kunnen bekijken of opnemen ..
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: QuattroFrits op 24 mei, 2012, 16:41:02
Citaat van: Busaberke op 24 mei, 2012, 15:24:18
Heeft toevallig iemand de GP Race van Le Mans van 20-5-2012 nog op z'n harddiskrecorder staan?
Ik heb 'm helaas niet kunnen bekijken of opnemen ..

Kun je die niet gewoon terugkijken, bij KPN kan dat en ik dacht ook bij Ziggo, ligt natuurlijk wel aan de zender.
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 24 mei, 2012, 21:01:45
 :no:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Gassie op 24 mei, 2012, 22:20:08
zal eens kijken op usenet voor je
Citaat van: Busaberke op 24 mei, 2012, 21:01:45
:no:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Gassie op 24 mei, 2012, 22:23:14
alleen de moto gp of ook de moto 2 en 3 ?
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 25 mei, 2012, 08:48:58
In principe de moto GP, maar alles is welkom!
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Gassie op 25 mei, 2012, 11:34:04
moto gp moto 2 en 3 gedownload even checken of ze goed zijn en dan gooi ik ze evt op een ftp of in een torrent weet niet of je die hebt
Citaat van: Busaberke op 25 mei, 2012, 08:48:58
In principe de moto GP, maar alles is welkom!
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 25 mei, 2012, 12:19:19
Citaat van: Gassie op 25 mei, 2012, 11:34:04
moto gp moto 2 en 3 gedownload even checken of ze goed zijn en dan gooi ik ze evt op een ftp of in een torrent weet niet of je die hebt

euh .... ik gebruik wel de Vuze torrent software, als dat is wat je bedoelt?
Voor grote bestanden uit te wisselen gebruik ik " We Transfer" , kun je daar iets mee?
Of als je het evt. op DVD wilt zetten, kom ik 'm gewoon oppikken!
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Gassie op 25 mei, 2012, 22:27:55
heb je een pm gestuurd voor je email adres zet ik het op we transfer dan heb je het het snelste weinig tijd de komende dagen...
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 26 mei, 2012, 13:43:38
Citaat van: Gassie op 25 mei, 2012, 22:27:55
heb je een pm gestuurd voor je email adres zet ik het op we transfer dan heb je het het snelste weinig tijd de komende dagen...

:thumbsup:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Mounty op 02 juni, 2012, 10:07:34
Citaat van: Gassie op 25 mei, 2012, 22:27:55
heb je een pm gestuurd voor je email adres zet ik het op we transfer dan heb je het het snelste weinig tijd de komende dagen...

zou je mij die link ook willen sturen ? alvast bedankt  :worship-cool:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Gassie op 02 juni, 2012, 10:19:02
heb ze je naar je gmail.gestuurd
alleen de gp of ook die andere
Citaat van: Mounty op 02 juni, 2012, 10:07:34
Citaat van: Gassie op 25 mei, 2012, 22:27:55
heb je een pm gestuurd voor je email adres zet ik het op we transfer dan heb je het het snelste weinig tijd de komende dagen...

zou je mij die link ook willen sturen ? alvast bedankt  :worship-cool:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Mounty op 03 juni, 2012, 07:58:05
is prima zo, alleen deGP
thanks
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 31 juli, 2012, 13:10:20
Rossi: 'Het aanbod van Ducati is geen 17 miljoen'

Wat gaat Valentino Rossi doen komend seizoen? Deze vraag houdt de gemoederen flink bezig in het MotoGP paddock. De Italiaan heeft echter nog geen beslissing genomen over zijn toekomst en zoals het er naar uitziet zal het zeker ook nog een aantal dagen duren voordat hierin meer duidelijkheid komt.

(http://www.racesport.nl/Portals/0/iPhoto/rossi_2_466.jpg)
Valentino Rossi en zijn huidige crew

Voor aanvang van de Red Bull U.S. Grand Prix op het circuit van Laguna Seca kwam Ben Spies met de verrassende mededeling dat hij het officiële Yamaha fabrieksteam aan het eind van het seizoen 2012 gaat verlaten. Deze toch wel verrassende mededeling was uiteraard opnieuw gesprekstof voor vele motorsportfans die ineens Rossi als de nieuwe teamgenoot zien van Jorge Lorenzo.

Rossi zelf gaf in Laguna Seca aan dat hij momenteel drie opties heeft waaruit hij kan kiezen voor het komende seizoen.  Een langer verblijf bij Ducati, een teugkeer naar het officiële Yamaha fabrieksteam of een fabrieks Honda in een satelliet team.

Op sportief vlak – en de grootste kans op snel succes - zal de beste keus zijn in te gaan op het aanbod van Yamaha. Wel dient Rossi er rekening mee te houden dat Lorenzo het komend seizoen de absolute nummer één zal zijn voor het merk met de gekruiste stemvorken en hij zich eerst weer zal moeten bewijzen binnen het team. Naast het feit dat hij niet per direct de nummer één status krijgt lijkt het meenemen van zijn eigen vaste crew ook geen optie voor Yamaha. Naar verluidt is Yamaha uitsluitend bereidt Rossi een salaris te betalen tussen de drie en vier miljoen euro per jaar en zal hij genoegen moeten nemen met de huidige crew van Ben Spies.

Mocht Rossi ingaan op het aanbod van Honda om met een fabrieksmachine plaats te nemen in een satelliet team dan is de kans op succes aanzienlijk minder aangezien de Japanners te allen tijde de coureurs binnen het officiële Repsol Honda team de voorkeur zullen geven. Hoofdsponsor Repsol zal niet accepteren dat men naar het tweede plan verdreven zal worden ten koste van een satelliet team en Rossi.

Een langer verblijf bij Ducati zal voor de Italiaan de meest lucratieve oplossing zijn maar volgens eigen zeggen is dat niet het meest belangrijke item in zijn keuze. In Laguna Seca werd er gesuggereerd dat Ducati bereidt is om Rossi in 2013 een salaris te betalen van maar liefst 17 miljoen euro per jaar.  Zelfs de grootste baas van de Italiaanse motorenfabrikant reisde dit weekend speciaal naar de USA om op zaterdagavond een bespreking te beleggen met Rossi. Ook Ducati's nieuwe eigenaar –de Duitse autofabrikant Audi – is er veel aangelegen om in 2013 de grootste publiekstrekker in de MotoGP onder contract te houden. Rossi's grootste zorg is echter hoe snel Ducati in staat zal zijn hem een machine te bezorgen waarmee hij weer wedstrijden kan winnen in de koningsklasse. Tevens ligt hier ook de grootste uitdaging, het op drie verschillende merken kunnen winnen in de MotoGP categorie.

Natuurlijk zullen er nog veel meer belangen meespelen in de beslissing die Rossi moet gaan nemen de komende dagen – in Laguna Seca werd duidelijk dat over ongeveer een week de kogel door de kerk gaat. Welke belangen heeft Dorna in de keus van Rossi?  Wat gaat Ducati doen als Rossi besluit te kiezen voor een ander merk? Wil Audi (Ducati) wel gelinkt worden met een sigarettenmerk en flirtte daardoor Marlboro met Yamaha? Zo zullen er ongetwijfeld nog veel meer zaken zijn die achter de schermen een grote rol spelen en waar de buitenwereld geen weet van heeft.

Op maandag na afloop van de Red Bull U.S. Grand Prix reageerde Rossi nog wel even op het feit dat het hem zeker niet om het geld gaat en dat er geruchten de ronde doen die absoluut niet waar zijn. Met name de geruchten over het mega aanbod van Ducati waar de Italiaan een jaarsalaris geboden zou zijn van maar liefst 17 miljoen euro verwijst hij resoluut naar het land der fabelen.
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 10 augustus, 2012, 09:47:09
Officieel: Rossi rijdt in 2013 en 2014 weer voor Yamaha

Na het bericht van Ducati was het wachten op nieuws van Yamaha, de Japanse fabrikant heeft nu bekend gemaakt dat Valentino Rossi in 2013 en 2014 voor hen zal uitkomen.

(http://www.racesport.nl/Portals/0/iPhoto/p20101106182156046_466.jpg)
Rossi en Lorenzo in 2010

Na twee seizoenen voor Ducati te hebben gereden zal Valentino Rossi terugkeren naar Yamaha waar hij de teamgenoot van Jorge Lorenzo zal worden. Rossi reed van 2004 tot en met 2010 al voor Yamaha en wist in die zeven jaar vier wereldtitels en 46 overwinningen met hen te behalen.

De geruchten die langere tijd in de lucht hingen worden hiermee dus bevestigd, de enige vraagtekens die er nu nog zijn is welke sponsors de Italiaan naar het team zal weten te trekken. Wordt het de eerder genoemde Marlboro of wordt het Monster Energy en/of San Carlo?



"Deze aankondiging is wederom goed nieuws voor Yamaha. In juni konden we Jorge Lorenzo voor 2013 en 2014 vastleggen en nu kunnen we Valentino Rossi voor de komende twee seizoenen bevestigen. Hiermee hebben we het sterkst mogelijke team in de strijd voor overwinningen en om het merk Yamaha te promoten," verteld Lin Jarvis, algemeen manager van Yamaha Racing. "We hebben in 2008, 2009 en 2010 al met dit superteam gewerkt en in die periode hebben we drie drievoudige wereldtitels behaald, te weten de titels voor rijder, fabrikant en team."

"Het spreekt voor zich wat het doel voor de toekomst is en we zullen ons best doen om die doelen te bereiken. Ik heb er dan ook geen twijfels over dat we met de ervaring, kennis, vaardigheden en snelheid van deze twee grootheden voor veel overwinningen en voor de wereldtitels in 2013 en 2014 zullen kunnen gaan."

"Met het contracteren van Valentino is de planning voor de toekomst van het Yamaha Factory Racing team compleet. Nu dit achter de rug is zullen we 100% geven om onze huidige taak goed af te ronden door Jorge en Ben te steunen in hun str9ijd voor overwinningen en voor Jorge's jacht op de 2012 wereldtitel."
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 10 augustus, 2012, 13:40:43
 :cool: :worship-cool:
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Road Racing Tonnie op 02 oktober, 2012, 11:13:48
Met nog 4 Gp te gaan, heeft Jasper Iwema de handdoek in de ring gegooit, en heeft hij het FGR team verlaten, daar hij er geen vertrouwen meer in had, zijn prestaties waren het hele jaar al dramatisch slecht, en vertoefde hij soms meer naast de baan als op de baan, vanaf nu hebben we geen enkele Ned deelnemer meer, op dit niveau, heel erg triest, denk niet dat we hem volgend jaar nog terug zien, bij een ander team.
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 05 oktober, 2012, 12:41:26
Ik vrees dat we in de komende jaren helemaal geen Nederlanders meer op het GP toneel gaan zien.
Het motorracen "leeft" nu eenmaal niet meer onder het grote publiek en grote sponsoren. (mede dankzij de onbetaalbare uitzendrechten , dus ook geen TV beelden en interesse van sponsoren).

Erg jammer allemaal gezien de mooie GP race historie van Nederland.
Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: Busaberke op 23 oktober, 2012, 11:43:00
Rossi neemt technische crew mee naar Yamaha

Dat Valentino Rossi niet in zijn eentje naar Yamaha zou gaan was aannemelijk maar inmiddels is bekend dat het complete technische team rondom de Italiaan weer in dienst van de Japanse fabrikant zal treden.

(http://www.racesport.nl/Portals/0/iPhoto/_2gg1404_466.jpg)

Sinds Valentino Rossi in 2000 kennis maakte met wat toen nog de 500cc klasse was, werkt de Italiaan samen met Jeremy Burgess en een clubje voornamelijk uit Australië afkomstige monteurs. Burgess en co, die voor die tijd hadden gewerkt met onder andere Mick Doohan, besloten mee te gaan toen Rossi eind 2003 besloot om Honda te verlaten voor een avontuur met Yamaha.

Na zeven succesvolle jaren bij de fabrikant met de stemvorken koos Rossi voor weer een nieuw avontuur, nu bij Ducati en ook nu besloten Burgess en co mee te gaan. De Ducati Desmosedici bleek echter wat moeilijker te temmen dan de Yamaha en het werden twee moeilijke jaren waarna Rossi besloot eieren voor zijn geld te kiezen en weer terug te keren naar Yamaha.

Het was nog enige tijd onduidelijk of Burgess en co ook de stap terug zouden maken maar in Motegi bevestigde Yamaha dat niet alleen Rossi maar ook diens team van monteurs terug zal keren.



"We zullen het volledige team van monteurs weer in ons midden opnemen. Ik kan dus bevestigen dat JB (Burgess), Alex (Briggs), Brent (Stephens), Bernie (Ansiau), Gary (Coleman) en Matteo (Flamigni) weer bij ons terug zullen keren en tijdens de Valencia test weer voor ons aan de slag gaan," vertelde Lin Jarvis. "Dit zijn geen Honda mensen die naar Yamaha komen, dit zijn Yamaha mensen die naar Ducati zijn gegaan. Zie het als twee jaar durende sabbatical. We hebben geen continuïteit nodig omdat Valentino's team de M1 goed kent en ze zijn ook bekend met Yamaha en onze systemen, het is dus makkelijk voor ons om ze terug te nemen. Het spijt me voor een aantal teamleden omdat er nu geen werk meer voor ze is maar het is nu eenmaal een trend dat een coureurs zijn crew met hem mee neemt."

Titel: Re: MOTO GP: 2012 zevereck
Bericht door: DeWitte op 29 oktober, 2012, 11:58:05

Lorenzo wereldkampioen, Stoner dominant

Met nog twee races op de agenda was het voor zowel Jorge Lorenzo als Dani Pedrosa in Phillip Island te Australië erop of eronder. Beiden hadden nog kans op de wereldtitel die al door Lorenzo beslist kon worden. Tijdens de vrije trainingen en kwalificatie was Stoner oppermachtig en wist hij voor het eerst onder de 1.30 min. te duiken, iets wat andere absoluut niet lukte.

Bij de start was Lorenzo als eerste weg, maar hij werd snel ingehaald door Pedrosa en Stoner. Pedrosa nam de leiding, zijn teamgenoot Stoner kon als buffer fungeren naar Lorenzo. Echter, Pedrosa probeerde uit te lopen en ging er maximaal voor, met als gevolg dat hij in ronde 2 grip aan de achterzijde verloor en viel. Hij kreeg de motor nog aan de praat, maar in de pits bleek dat de schade te groot.

Stoner kreeg hierdoor de leiding cadeau en wist deze uit te buiten, iedere ronde bleef hij constistent en nam steeds meer afstand van Lorenzo. Achter Lorenzo vochten Crutchlow, Dovizioso, Bautista en Bradl voor de derde plaats. Uiteindelijk was Crutchlow de snelste van het kwartet en nam hij meer afstand op de rest. Er waren nog enkele plaatswisselingen, maar de race werd hier eigenlijk al beslist.

Stoner wist uitelindelijk met ruim 9 seconden voorsprong op Lorenzo de winst te pakken in zijn laatste MotoGP-thuisrace. Lorenzo bleef netjes zijn ronden rijden en stelde hiermee zijn Wereldkampioenschap veilig. Vijf seconden achter hem finishte Crutchlow en na tien seconden kwamen Dovizioso, Bautista en Bradl binnen 0.2 seconden van elkaar over de streep. Espargaro finishte als 10de en was daarmee de snelste CRT coureur.