Motor Forum Limburg

RIEJE!!! => Offroad => Topic gestart door: thedutchrockstar op 15 februari, 2013, 20:41:16

Titel: Omspaken en lassen
Bericht door: thedutchrockstar op 15 februari, 2013, 20:41:16
Hooi beste mensen van het forum  :mrgreen:
Ik heb een leuk vraagje waar ik zeker van ben dat jullie wel een antwoord op hebben.
Omdat het offroad dagje mij zo beviel ben ik van plan mijn voorwiel om te toveren naar een 21inch variant.
Hiervoor heb ik wel twee dingen nodig:
Iemand die een beetje kan lassen en iemand die wielen goed kan omspaken.
Ik moet namelijk het beugeltje van mijn voorspatbord iets verhogen om plaats te maken voor het grotere wiel.
Het omspaken lijkt me vanzelfsprekend  :yes6rs:
Dus kennen jullie iemand of een bedrijf die dit tegen redelijke kosten kan / wil doen? dan hoor ik dat graag!
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: De Sjeng op 16 februari, 2013, 06:30:39
Met de spatbordophanging kan ik je misschien helpen. Mbt spaken pb ik je
heb mischien zelfs nog een 21inch velg voor je(zonder naaf en spaken) zou je ff moeten kijken of dat past  :-X
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: m@rtijn op 16 februari, 2013, 18:53:56
goed bezig Dutchrocker!!
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: Joepie1958 op 16 februari, 2013, 20:55:26
www.haanwheels.com (http://www.haanwheels.com) ook voor extra dikke spaken  :worship-cool:
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: thedutchrockstar op 16 februari, 2013, 21:25:14
die zijn helaas niet echt dichtbij :(
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: thedutchrockstar op 16 februari, 2013, 21:34:39
Hoewel ik wel nog een setje spaken zoek...
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: karz op 17 februari, 2013, 07:38:06
Misschien is het eenvoudiger om naar een hele voorkant met 21"  uit te zien.
Dus vork en alles wisselen.
Ik kan me nl voorstellen dat je spatbord niet het enige probleem is, maar ook de afstand van het wiel tot bijv. je motorblok bij maximaal inveren.
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: thedutchrockstar op 17 februari, 2013, 09:46:30
Dat was mijn eerste reactie ook maar ik heb het op het chaingang forum gecontroleerd waar meerde offroad funduro rijders deze aanpassing doen, maar zelfs met het 21inch wiel is de afstand tussen wiel en blok nog prima, ook het bochten werk op de weg verandert niet enorm veel. Maar offroad zou het zeker zijn vruchten afwerpen.
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: m@rtijn op 18 februari, 2013, 15:12:03
er zijn ook mensen die er nieuwe voorvork in zetten met 21"wiel. Ik heb destiojds ook geinformeerd. Kosten van voorvork en wiel 250,-
Alleen moet je het balhoofd aanpassen...


Hier een topic van iemand op GS forum. http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=48654&start=0 (http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=48654&start=0)

Die heeft er een voorvork ingezet van een Honda XR600. Moet wel te vinden zijn!
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: thedutchrockstar op 18 februari, 2013, 21:20:00
Ja er zijn meerdere oplossingen, zo zou een dr650 voorvork zonder aanpassing van het balhoofd er zo inpassen...
Maar ik heb al een mooi velgje en pharaobike gaat hem voor me omspaken en lassen.
Daarna staat op het agenda nog leuke progresieve veren en een betere achterdemper maar dat is toekomst muziek.
Voor nu ff dat 21inch wiel afmaken en de nieuwe bandjes erop zetten.
Titel: Re: Omspaken en lassen
Bericht door: m@rtijn op 19 februari, 2013, 09:47:49
goed zo!!!
en dan lekker rijden maar...