Motor Forum Limburg

Techniek => Remmen => Topic gestart door: DeWitte op 26 september, 2005, 19:20:44

Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 26 september, 2005, 19:20:44
tijdens het vervangen van de remblokken achter ontdekt dat de "dekseltjes" van de cups(cilindertjes) waar die dus tegen de blok aanzitten, hier en daar "afbrokkelen". :shock:  Rem functioneerd op zich prima en als vantevoren en lekt ook niet  

de remklauw ui telkaar gehaald en de cups er voorzichtig met "pompen" eruit geduwd. de stofringetjes en de o-ringetjes zijn in prima staat; wat afbrokkelt zijn zoals gezegd een soort van "dekseltjes" vd cups (ik neem aan dat deze hol zijn) :?

iemand een idee? is toch zeker los te verkrijgen :? ; piccie

(http://img73.imageshack.us/img73/4804/img0887small4vc.jpg)
Titel: Rem-cups
Bericht door: Busaberke op 26 september, 2005, 19:51:48
Hub,

jij hebt toch ook een CD met technische documentatie van je BMW?
Daar staat vast wel een exploded view van de remklauw, en misschien wel incl een artikelnummer ?
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 26 september, 2005, 19:57:45
alles is te krijgen en ook nog los ook, kosten een paar tientjes (46 dollar)Op Schmetzkes advies zal ik wel ook gelijk de stofringetjes en o-ringetjes meebestellen. maar zoiets al eens gezien :? valt je toch nix meer in :?
Titel: Rem-cups
Bericht door: May Day op 27 september, 2005, 08:14:59
Volgens mij is dat de warmteisolerende laag. Kan geen kwaad als er een beetje afgebrokkeld is.
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 27 september, 2005, 08:17:09
Citaat van: "May Day"Volgens mij is dat de warmteisolerende laag. Kan geen kwaad als er een beetje afgebrokkeld is.

de kracht wordt dan toch ongelijk verdeeld over de remblokken (althans niet zoals het uitgedacht is) :?
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 27 september, 2005, 09:42:13
na wat rondbellen en mailen ben ik erachter; insteek van May-day is de juiste :P  schijnt een soort bakkelieten dop te zijn die in de buitenkant vd cups zit geduwd; omwille van geluidreductie (piepen); remedie; cups terugduwen in klauw, kopervet erop; blokken monteren, verse remolie, ontluchten en klaar;  :D nooit te oud om iets te leren dus :oops:

kan absoluut geen kwaad vlgs Mokam, Margraten en Hobbyist Hunsel.
Daarbij cups zijn nl van de achterrem niet los te verkrijgen alleen in combi met complete klauw a raison 267,- pleuro jaja ex btw :?
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 28 september, 2005, 14:54:11
zo gezegd zo gedaan :wink: gelijk nw remolie derop en voorremmen ook ff losgegooid/schoongemaakt; blokkies dus ook gelijk ff vernieuwen; als je toch bezig bent he?
Titel: Rem-cups
Bericht door: May Day op 28 september, 2005, 15:45:15
Ik begrijp het even niet. Een van je lijfspreuken is toch: Wer bremst verliert? Dus gewoon eraf laten, scheelt weer een paar kg en wat werk.
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 28 september, 2005, 17:46:03
Citaat van: "May Day"Ik begrijp het even niet. Een van je lijfspreuken is toch: Wer bremst verliert? Dus gewoon eraf laten, scheelt weer een paar kg en wat werk.

(http://img84.imageshack.us/img84/3558/brushteeth5wh.gif)
Titel: Rem-cups
Bericht door: DeWitte op 20 oktober, 2005, 11:25:31
sinds toen dus blokken van Carbon Loraine gemonteerd :wink:  na inrij-remperiode mag ik stellen remt stukken beter; je moet ze wel ff opwarmen, in koude toestand remmen ze zelfs minder dan de Ferodo.
Titel: Rem-cups
Bericht door: Motzippaldy op 20 oktober, 2005, 16:32:00
Citaat van: "Dwars"sinds toen dus blokken van Carbon Loraine gemonteerd :wink:  na inrij-remperiode mag ik stellen remt stukken beter; je moet ze wel ff opwarmen, in koude toestand remmen ze zelfs minder dan de Ferodo.



Logisch toch  :?  ,CL zijn race remblokken  :roll: