Proefkonijn spelen ligt me wel: vlgs mij was ik toendertijd ook 1 vd eersten die de Anakee van Michelin uitprobeerde. Maar iig dus de 1e set Conti Trail Attack die MotoShop Margraten gaat monteren bij ne swjatse Viagradero. 8) of ne part welke all-road dus....
De Conti Trail Attack met lovende kritieken vanuit vooral Engeland van eigenaren uit de categorie "heavy duty all-roads" waar hij al langer verkrijgbaar is, ben us benieuwd. De Pilot Roads die ik er nu onder heb zitten vind ik niet zo geweldig: imo te lang nodig om op temp te komen en de band "waarschuwt" ook niet als je de grenzen opzoekt. Dan nog liever weer de Anakee die imo een stuk zachter is.
(http://www.sendmetires.at/images/product_images/popup_images/1.TrailAttack.jpg)
(http://www.tmracingjapan.com/conti%20trail%20attack.jpg)
Nou zeg, heb ik net rondom battle-wings, komen ze alweer met wat nieuws, ik denk dat ik maar wat meer kilometers moet gaan rijden, of anders maar met schuurpapier eraan. (m'n banden gaan gewoon te lang mee :oops: )
veel succes met testen, en als ze niet bevallen...... jij hebt zo toch zo op 8)
eerste 200 km's zijn hoopgevend. Je zou toch met spiksplinternieuwe banden ff voorzichtig doen :lol: nou met deze conti's kun je na 100km iig de stepjes van ne Viagradero aan de grond leggen> stuurt ook mooi rond, motor valt ietwat makkelijker de bocht in. bij snelheden 160+ (autobahn bijv.) ietwat meer onrust in het stuur: vanwege het meer "all-road" profiel? andere bandenspanning? of die Bertoli in me voorvork? (hier ga ik gezeik mee krijgen) :mrgreen:
zonder gekheid: bandjes zijn hoopgevend: gaven geen krimp: zelfs niet bij het ietwat bovengemiddeld uitacceleren (waar de Pilot Roads al eens een zetje opzij maakten) nu nog een "wetsession" :wink:
Citaat van: "Dwars"eerste 200 km's zijn hoopgevend. Je zou toch met spiksplinternieuwe banden ff voorzichtig doen :lol: nou met deze conti's kun je na 100km iig de stepjes van ne Viagradero aan de grond leggen> stuurt ook mooi rond, motor valt ietwat makkelijker de bocht in. bij snelheden 160+ (autobahn bijv.) ietwat meer onrust in het stuur: vanwege het meer "all-road" profiel? andere bandenspanning? of die Bertoli in me voorvork? (hier ga ik gezeik mee krijgen) :mrgreen:
zonder gekheid: bandjes zijn hoopgevend: gaven geen krimp: zelfs niet bij het ietwat bovengemiddeld uitacceleren (waar de Pilot Roads al eens een zetje opzij maakten) nu nog een "wetsession" :wink:
es te dat gvd maar wits..nog eine keer zoen opmerking en de kris een "Ban for life hiej" :mrgreen: :wink:
maaruh..goed nieuws vwb die contis..
conti maakt sinds ze een menneke bij pirelli hebben weggekocht buitengewoon goed rubber imo..ik zou het spul vroeger nog niet voor niks onder camionette willen hebben..nu sinds de laatste generaties Conti's ook hier volle tevredenheid over continental..duidelijk aan een opmars bezig...zelfs hun circuitbanden zijn retegoed imo.
maaruh.."stapje opzij zetten met pilot-roads" ?alez..heb "vroegah"een set pilot roads gereden..ging redelijk lang mee en heb op al die kilometers maar één keertje een "momentje"gehad met de achterband..zelfs nordschliefe geragd met dat rubber op ne GSXR1100..ik vondt het allemaal wel meevallen hoor..met die bandjes..
Citaat van: "Hakinnen"
maaruh.."stapje opzij zetten met pilot-roads" ?alez..heb "vroegah"een set pilot roads gereden..ging redelijk lang mee en heb op al die kilometers maar één keertje een "momentje"gehad met de achterband..zelfs nordschliefe geragd met dat rubber op ne GSXR1100..ik vondt het allemaal wel meevallen hoor..met die bandjes..
Alez Hakki doe rieds dan ouch neet zo wie d'r Dwars hé :nana9oi: :lol:
Es ich mien anger velge onger de VF höb zal ich ouch ins kieke. MPP kint dan altied nog wo.
Citaat van: "Hakinnen"ik vondt het allemaal wel meevallen hoor..met die bandjes..
dan moet u aan de vering liggen :rofl: :angel: :)}
nee hoor, het balhoofd moet een tik worden aangedraaid. hebben die stomme duitsers wss verzuimd bij de 1e beurt.
up-date over de banden, dik tevreden, alleen op nat-zeiknat wegdek minder Häftung achter dan de Anakee's (die waren dan wel ook top bij regen). Bij stevige rijstijl maakt de viagradero met de Conti's al eens een stap opzij van achter :mrgreen: De beemer, die lichter op de voorhand was, had al eens de neiging om van voren een stapje te maken, verontruste meer dan deze Viagradero, die meer gewicht op z'n neus heeft. Iig makkelijker te corrigeren de hando bij uitbraakpogingen. :yes6rs: Maar goed je bent dan ook oneigenlijk bezig met dit vettig herfstweer. :oops: Heeft uiteraard met de geometrie (of het verschil tussen beiden brommerts) te maken.
naast de weg: het ABS van de Viagradero komt er veel subtieler en veel later in dan bij de beemer. zo gek zijn die japanners nog niet :mrgreen:
Gisteren weer een Conti Road atack gemonteerd achter, was overgestapt naar een Dunlop maar
die kon me niet echt bekoren.
Citaat van: Desmo-devil op 28 september, 2007, 07:15:16
Gisteren weer een Conti Road atack gemonteerd achter, was overgestapt naar een Dunlop maar
die kon me niet echt bekoren.
Noodgedwongen heb ik ook een dunlop achterop gemonteerd....wil toch weer de bridgestones erop, voelt veiliger :yes6rs:
Hier de laatste motorrad reifen test voor de reisenduro's :mrgreen:
http://www.motorradonline.de/d/288530?&template=d_mrd06_specials_start
bandentest lees ik nooit: ik test ze :yes6rs: en kan je zeggen dat de conti trialattack een gemiddelde goede band bij droog weer is (mja dat zijn ze op de stalen metzeler na allemaal), en bij nat/kou een ongeloofelijk klote/verraderlijke slettebak is :evil: . alez met mijn rijstijl dan wel ee :yes6rs: :mrgreen: Ik ga hierna weer fijn terug naar de Annakee van Michelin, want die is excellent bij nat/kou. En bij warm/droog weer hoeft een band maar rond en zwart te zijn wa? :mrgreen:
Nou ze zijn kaal, godzijdank. Morgen ff de Annakees bestellen. Ken de ouwe ook weer in de regen ut gas in de bochten erop zetten wa :mrgreen: