Motor Forum Limburg

Techniek => Banden => Topic gestart door: Herr Tod op 11 februari, 2008, 00:10:27

Titel: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 11 februari, 2008, 00:10:27
Weet iemand al wat meer van deze nieuwe band? Ik heb gelezen dat de 120/70 voorband in maart dit jaar moet uitkomen samen met de 180/190 achterbanden. Andere maten, onder andere de 160/60 achterband waar ik mee rij, zou pas in de lente of zomer komen?

Snap ik het nou goed dat de voorband 3 compounds heeft die steeds zachter worden naar de buitenkant toe en de achterband zelfs 5 verschillende compounds?

Ik ben tot nu toe altijd trouw geweest aan de Pilot Power en de 2CT hiervan. Maar ja... Bridgestone doet het behoorlijk goed in de MotoGP dus... misschien moet het dikke franse mannetje eens plaats gaan maken voor een jap?

Op zich ben ik tevreden over de MPP 2CT, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wat ik alleen mis is een goed gevoel als de achterband uitbreekt, nu is dat een klein beetje als een jojo en soms jojo'ed die me wat te ver in een stap. Ze tekenen wel mooi :yes6rs:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Diddl op 16 februari, 2008, 00:08:07
de voorband is een twee compount en de achterband is een 3 compount ik heb ze gezien op de motorbeurs en ik zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen als ze er zijn ik voel me het veiligste op een bridgestone heb op mijn rf altijd bridgestone gehad en 1 x michlin maar dat was niks mijn eerste tl had maxxis en dat was ook bagger op deze tl heb ik weer bridgestone en dat voelt heel erg goed heb nu de bt014 voor en de bt010 achter
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Motzippaldy op 16 februari, 2008, 09:55:04
Citaat van: diddl TL-R op 16 februari, 2008, 00:08:07
de voorband is een twee compount en de achterband is een 3 compount ik heb ze gezien op de motorbeurs en ik zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen als ze er zijn ik voel me het veiligste op een bridgestone heb op mijn rf altijd bridgestone gehad en 1 x michlin maar dat was niks mijn eerste tl had maxxis en dat was ook bagger op deze tl heb ik weer bridgestone en dat voelt heel erg goed heb nu de bt014 voor en de bt010 achter


BT010 is niet om naar huis te schrijven  :-X
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Diddl op 16 februari, 2008, 11:43:35
die slijt snel maar plakt goed
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 16 februari, 2008, 13:12:41
Probeer maar eens een Pilot Power 2CT. Zelfs in de kou van nu heeft die band een enorm goed gevoel. Als ik over de turbo rotondes bij het Roda stadion vlieg laat die band precies weten wanneer je op de grens zit, mocht je het wagen om wat verder te gaan begint die geleidelijk weg te schuiven maar pakt meteen weer op als je het gas wat dicht draait. En dat op ZOAB wegdek van 0 graden :worship-cool:

Het is dan ook te hopen dat Bridgestone een goede compound heeft, want je kunt nog zoveel lagen op een band leggen, als het niks is dan blijft het niks. Ik vind het wel jammer dat veel goede banden alleen in 180 of 190 te krijgen zijn, zeg een BT-002RS of Diablo Corsa 3 :? Maar ja, die test ik wel eens op een SRAD of zo.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: QuattroFrits op 16 februari, 2008, 13:44:55
Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 13:12:41
het Roda station

:shock: Roda Station ??  :shock:

:shock: Vliegen ??  :shock:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 16 februari, 2008, 14:47:26
Ja heel even als ik hem omgooi van links naar rechts... of als ik de missie moet afbreken in verband met een te hoog aandeel aan meters per seconde en gewoon over de rijbaanscheiding rechtdoor rij :lol: Vervolgens staan 10 asielzoekers je aan te gapen :roll:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: QuattroFrits op 16 februari, 2008, 17:18:11
Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 14:47:26
Vervolgens staan 10 asielzoekers je aan te gapen :roll:

Die staan daar op de trein te wachten bij het Roda STATION, waar dat dan ook zijn mag.  :rofl: :rofl:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 16 februari, 2008, 17:40:22
Alez alez... heb het al veranderd... was nog een beetje duf van gisteravond :roll:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 21 maart, 2008, 20:35:20
Ze zitten onder de nieuwe GSX-R modellen die bij Motoshop Margraten staan. Mijn nagel afdruk staat er in :oops: Is echt zacht... altijd goed. Is ook een mooie band om te zien zo. Kwa vorm zien ze er ook prima uit, zal best strak sturen. Nog eventjes wachten tot ze ook in 160/60 leverbaar zijn :yes6rs:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Diddl op 10 april, 2008, 20:02:06
ik heb sinds vanmiddag de bt 016 op de TL liggen maar ik moet zeggen ben nu aal positief ze voelen heel lekker in een bocht
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 10 april, 2008, 22:57:17
Heb je ook met Pilot Power (2CT) gereden?
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Matti op 05 mei, 2008, 09:09:35
Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 13:12:41
Probeer maar eens een Pilot Power 2CT. Zelfs in de kou van nu heeft die band een enorm goed gevoel. Als ik over de turbo rotondes bij het Roda stadion vlieg laat die band precies weten wanneer je op de grens zit, mocht je het wagen om wat verder te gaan begint die geleidelijk weg te schuiven maar pakt meteen weer op als je het gas wat dicht draait. En dat op ZOAB wegdek van 0 graden :worship-cool:

Het is dan ook te hopen dat Bridgestone een goede compound heeft, want je kunt nog zoveel lagen op een band leggen, als het niks is dan blijft het niks. Ik vind het wel jammer dat veel goede banden alleen in 180 of 190 te krijgen zijn, zeg een BT-002RS of Diablo Corsa 3 :? Maar ja, die test ik wel eens op een SRAD of zo.

Yep, wil nooit meer en andere op mijn hok. Ben met -6 celcius naar werk gereden, en nog plakt'ie als lijm. Zelf over wegmarkering met regen kun je sturen.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 07 mei, 2008, 16:06:30
Ik heb ze besteld, na mn Ardennen ritje gisteren zijn de MPP 2CT's aan vervanging toe. Voor wat ik gelezen heb sturen ze iets moeilijker in dan de Michelin's maar daarna zouden ze iets meer grip hebben. Grote vraag is, wat doen ze op het natte? Dat is ook heel belangrijk, want regen rijden is feest voor mij :mrgreen:

Ik heb ze voor een kleine 245 euro besteld bij Mopedreifen.de 120/70-17 en 160/60-17. Ze zijn een paar euro goedkoper dan een MPP 2CT maar geld is niet zo belangrijk bij de banden vind ik, die dingen moeten het gewoon altijd geregeld krijgen en nooit teleurstellen... dat laatste laat ik wel aan mezelf over :-X
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Joep op 07 mei, 2008, 20:22:15
Dan hoor ik graag hoe ze bevallen.
Rij nu met MPP op de circuitmotor in die maat en een eventueel goed alternatief is altijd meegenomen.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 07 mei, 2008, 21:53:37
Citaat van: Joep op 07 mei, 2008, 20:22:15
Dan hoor ik graag hoe ze bevallen.
Rij nu met MPP op de circuitmotor in die maat en een eventueel goed alternatief is altijd meegenomen.

Sowieso de 2CT pakken, die paar euro extra is die meer dan waard! Vorig jaar heb ik afwisselend MPP en MPP2CT gereden, de gewone achterband brak veel sneller uit dan de 2CT. Ook met aanremmen in de bocht scheelt de 2CT een hele hoop, die houdt gewoon zijn grip ... uhhh als je niet te gek doet :-X De gewone wil als wat eerder een stap opzij zetten. Zeker op een circuit kost je dat een hoop tijd. Ik heb ook even met een 120/60-17 voorband gereden maar dat was echt terreur vergeleken bij een 120/70-17, stuurde voor geen meter :roll:

Als het budget uit komt zoals gepland kan ik misschien dit jaar nog een circuit dagje pakken met een GSX-R 750 SRAD. Dan vraag ik me af wat de beste keuze is, MPP2CT of Power Race? Allez het zal dan wel gewoon niveau 1 worden om kennis te maken met circuit rijden. Daarna gewoon vrij rijden dus in eerste instantie zal het niks uit maken, maar daarna :dunno:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Joep op 09 mei, 2008, 11:13:22
Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2008, 21:53:37
Sowieso de 2CT pakken, die paar euro extra is die meer dan waard! Vorig jaar heb ik afwisselend MPP en MPP2CT gereden, de gewone achterband brak veel sneller uit dan de 2CT. Ook met aanremmen in de bocht scheelt de 2CT een hele hoop, die houdt gewoon zijn grip ... uhhh als je niet te gek doet :-X De gewone wil als wat eerder een stap opzij zetten. Zeker op een circuit kost je dat een hoop tijd. Ik heb ook even met een 120/60-17 voorband gereden maar dat was echt terreur vergeleken bij een 120/70-17, stuurde voor geen meter :roll:
Ik rij met 120-60 nu. KWam toevallig zo uit, maar is al een hele verbetering ten opzichte van de vf750f-vork met BT45. Ik heb er nu nog geen last van dat het niet stuurd. Idem voor de achterband. Ook met bt45 gereden 130 breed. Nah dan heb ik nu met 160 en MPP meer grip dan ik ooit had kunnen voorstellen, vindt het dus niet zo spannend MPP of MPP 2ct. Komt wel ;)

Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2008, 21:53:37
Als het budget uit komt zoals gepland kan ik misschien dit jaar nog een circuit dagje pakken met een GSX-R 750 SRAD. Dan vraag ik me af wat de beste keuze is, MPP2CT of Power Race? Allez het zal dan wel gewoon niveau 1 worden om kennis te maken met circuit rijden. Daarna gewoon vrij rijden dus in eerste instantie zal het niks uit maken, maar daarna :dunno:
Voor een niv 1 maakt het niets uit waar je mee rijdt. Dan gaat het vooral om de lijnen en je weten te gedragen op de baan. Al ligt de bochtensnelheid al op een redelijk tempo. Ga je vervolgens vrij rijden en je wilt tot de max dan dan is het maar net hoe diep dat de beurs is. En anders SC er onder, "daar rijen ze allemaal mee" als je dat belangrijk vindt ;)
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 20 mei, 2008, 18:25:38
OK... vandaag de banden gewisseld en de eerste test kilometers gemaakt. Eerste indruk na 20 km;

Ze sturen eigenlijk precies zoals de versleten MPP2CT's, mag ik niet over klagen, gewoon mooi geleidelijk en als het moet ook retesnel zonder te 'hobbelen'.

De conserveerlaag die er op zit is wel veel gladder dan die van Michelin, daar kwam ik dan in de 2e bocht die ik 'nam' meteen achter toen de voorkant weg schoof, maar niet ver genoeg dus dat maakt allemaal niets uit. Er staat nog zo 'avoid hard cornering' op de sticker dus een gewaarschuwd mens telt voor 2 :roll: Kan ook zijn dat de banden te koud waren, van de Michelin's ben ik gewend dat ik meteen met 3/4 gas uit mijn inrit kan rijden, misschien moet ik met de Bridgestone's wat rustiger beginnen.

Dan het rijden, het laagje zit er nog steeds een beetje op, althans, de banden piepen als ik met mijn vinger er over wrijf, bij Michelin was het zo dat de band dat niet meer deed als de laag er af was. Hoe dan ook, ik vind de voorband echt mega goed :worship-cool: Ik denk dat ik nog eens over de kop vlieg met die band want toen ik hem wilde blokkeren kwam die gewoon op het voorwiel. Allez, ik denk nog eens proberen en dan wat verder naar achteren zitten.... het enige verschil was dat ik een beter uitzicht had toen die weer op z'n voorwiel kwam :lol: Ook een bocht in remmen is super, voor je het weet sta je bijna stil en moet je vol op het gas om nog een beetje fatsoenlijk de bocht uit te komen :mrgreen: De voorband is ook een stuk zachter als de achterband terwijl die bij Michelin min of meer hetzelfde was. De voorband begint wel al een beetje te 'tekenen' halverwege naar de zijkant.

De achterband kan ik nog niet veel over zeggen, hij houdt gewoon zijn grip vast, pakt ook direct weer op als ik over een hobbeltje vlieg in een bocht. Hetzelfde als de Michelin's eigenlijk, maar goed dit was even op een stukje van 20 km. Ik denk dat die toch wel meer grip heeft als de Pilot Power 2CT. In ieder geval gaan de Bridgestone's niet meer van hun plaats af in een bocht bij een niet al te hoge hellingshoek maar wel met volgas, ze zijn nog nieuw eh ;)

Ze worden wel een stuk warmer dan de Michelin's en ze warmen snel op, blijft alleen nog even de vraag hoe ze het doen als je net uit de garage komt. Mijn grootste vraag is nog, hoe doen ze het in de regen? Dat vind ik ook heel belangrijk want regen rijden is leuk :cool: :cool: Een wat kleinere vraag is hoe lang zullen ze mee gaan, aangezien ik ook naar m'n werk rij met de motor hoop ik dat ze in het midden niet zo snel slijten. De Pilot Power 2CT was ideaal, reteveel grip en toch een dikke 2 maanden levensduur.

Eerste indruk is goed... zeer goed zelfs. Over een klein half uur ga ik een rondje maken om een tweede indruk te krijgen :mrgreen:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Motzippaldy op 21 mei, 2008, 16:36:07
Citaat van: Herr Tod op 20 mei, 2008, 18:25:38


Eerste indruk is goed... zeer goed zelfs. Over een klein half uur ga ik een rondje maken om een tweede indruk te krijgen :mrgreen:

En jong rondje nog niet af  :shock:  indien wel hoe tekenen dan nieuwe banden na tweede indruk color of toch blac&white  :mrgreen:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Yvil op 21 mei, 2008, 21:23:50
Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Motzippaldy op 21 mei, 2008, 21:31:21
Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 21:23:50
Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???

Ik heb rond 21 uur met de auto door VB geflogen   :yes6rs:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Yvil op 21 mei, 2008, 21:54:22
Citaat van: Motzippaldy op 21 mei, 2008, 21:31:21
Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 21:23:50
Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???

Ik heb rond 21 uur met de auto door VB geflogen   :yes6rs:

Niet toevallig n zwarte VFR gezien??? Wat voor auto rij je en welke kleur? Ben wel één of ander blauw dingetje tegen gekomen dat flink door reed.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Motzippaldy op 21 mei, 2008, 22:05:29
Rood Hondatje  :-X en heb een paar motoren gezien mat dikke BMW achterin(wit/blau)  :mrgreen:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Yvil op 21 mei, 2008, 22:34:37
Dan heb ik je niet (bewust) gezien  :dunno:. Die blauwe stond me nog bij omdat ik een beetje van hem schrok en dus van het gas af ging toen hij uit het niets nogal hard door de bocht kwam. En ik heb maar drie andere motoren gezien, bij éne dacht ik nog dat het die persoon hier op het forum was met die lelijke (waar hij t circuit mee opging laatst) duc. Was zo'n oude motor die ipv n kuipruit daar gewoon rode kuip had doorlopen. Maar dat is maar een gokje  ;) ben geen kenner. Verder nog n GS met Xenon samen met n andere motor ter hoogte van "Lodge 7".

Maaruh een beetje :offtopic: van onze kant  :oops:

Q hoe zit t nu met die tweede testronde??? Inmiddels zul je toch al wat meer gereden hebben, toch? Waren die strepen nu van jou of denk je van niet?
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Hakinnen op 21 mei, 2008, 23:46:54
Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 22:34:37
Dan heb ik je niet (bewust) gezien  :dunno:. Die blauwe stond me nog bij omdat ik een beetje van hem schrok en dus van het gas af ging toen hij uit het niets nogal hard door de bocht kwam. En ik heb maar drie andere motoren gezien, bij éne dacht ik nog dat het die persoon hier op het forum was met die lelijke (waar hij t circuit mee opging laatst) duc. Was zo'n oude motor die ipv n kuipruit daar gewoon rode kuip had doorlopen. Maar dat is maar een gokje ;) ben geen kenner. Verder nog n GS met Xenon samen met n andere motor ter hoogte van "Lodge 7".

Maaruh een beetje :offtopic: van onze kant  :oops:

Q hoe zit t nu met die tweede testronde??? Inmiddels zul je toch al wat meer gereden hebben, toch? Waren die strepen nu van jou of denk je van niet?

Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: DeWitte op 22 mei, 2008, 07:15:20
:rofl:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Yvil op 22 mei, 2008, 10:27:30
Citaat van: Hakinnen op 21 mei, 2008, 23:46:54
Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:

:schater: Sorry, ich wis ff neet mie wat veur unne motor t woar en wea dem hei...

Doe wis waal metein wea ich bedoelde  :twisted: ;) :rofl:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Hakinnen op 22 mei, 2008, 10:44:12
Citaat van: Yvil op 22 mei, 2008, 10:27:30
Citaat van: Hakinnen op 21 mei, 2008, 23:46:54
Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:

:schater: Sorry, ich wis ff neet mie wat veur unne motor t woar en wea dem hei...

Doe wis waal metein wea ich bedoelde  :twisted: ;) :rofl:


hahahaha...
maak niks maan..
ich ving dat zelf aug e lelik fritekot..
Tegenwoordig mot r zelfs boete sloape..
Maar ich vergeaf 'm zien lelikheid omdat er zoen cool blokske heaf

;)
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 22 mei, 2008, 14:21:32
2e testronde was wel leuk maar had ik wegens omstandigheden vroegtijdig moeten afbreken. Wat ik in die korte tijd wel gemerkt had is dat ik nog veel krappere lijnen kan rijden met dezelfde bochtensnelheid als ik gewend ben, de bandjes houden gewoon hun lijn. Ook als ik de lijn volg die ik altijd rij met evenveel gas op hetzelfde punt etc etc dan kom ik toch harder de bocht uit, dus schijnbaar spinnen de Pilot Power 2CT's een beetje door en dat doen de Bridgestones niet. Gisteren ben ik bijna over de kop gevlogen met remmen toen ik met redelijk hoge snelheid in een keer vol in de rem kneep, ik ging er van uit dat die zou blokkeren maar niet dus :shock: :shock: Wat ook even opletten is, omdat die banden zo veel meer grip hebben ga je voor je gevoel normaal een bocht in, dus zo dat de banden net niet gaan schuiven. Maar 'net niet' bij de BT's is eigenlijk 'nog lang niet' omdat ik de Powers nog gewend ben, dus ga je gas bij geven en dan kom je er achter dat je eigenlijk harder gaat dan ooit tevoren en vervolgens weer vanalles aan de grond begint te rijden.

Offroad zijn ze niet zo goed, kun je beter Pilot Power hebben, ik denk dat dat komt omdat die wat spitser zijn dus heb je wat meer druk... maar ja het zijn dan ook geen offroad banden he :lol: Slijt ook veel te hard, meteen krassen er in en de hele santakraam :roll:

Nu ff wachten op een vriendelijke regenbui en over een paar weken eens kijken hoe snel ze slijten. Ik rij met 2.2 bar in de voorband en 2.4 bar in de achterband.

Bridgestone rules :yes6rs: :thumbsup:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: B-Witch op 23 mei, 2008, 13:07:05
Wat denk je ?? zou het wat zijn die BT016's onder de GSR ??
Op de BT014 die er standaard onder de GSR ligt, heb ik graag gereden, veel grip, en je krijgt echt het idee dat de band goed plakt (voelt goed stabiel aan), en dat geeft vertrouwen.
De BT021 levert kwa grip vind ik wat in, en vooral in de bochten kreeg ik nog wel eens het gevoel dat hij gaat (weg) schuiven, of dat aan het exemplaar lag die ik er op heb zitten, weet ik niet, ik verdenk die ervan dat die al langer niet optimaal meer was :dunno:
En als ik dan lees dat de BT016 op Jerez (waarvan artikel hier te lezen) (http://www.visordown.com/news/article.asp?sp=332425698482344504360&v=1&uan=3974) in een test zonder problemen de 2800 ronden heeft gehaald, moet het kwa kilometrage dus ook wel meevallen ??
Nou? in geval van echt kapotte tuub vervangen door BT016? of gewoon weer safe BT021 kiezen?
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 23 mei, 2008, 14:55:24
Tja... je moet de band wel gebruiken waar die voor bedoeld is, dus plat leggen die motor anders is die binnen de kortste keren vierkant. Voor de rest heb ik het motto "Geld speelt geen rol bij banden, op die 2 zwarte ringen staat je hele leven!" ... nou ja soms ook wel op eentje :lol:

Na 1000 mijl op het circuit was de band op, die 2800 ronden moet je delen door 20 motoren ;) Maar op zich, 1600 circuit kilometers... dan moet de 4000 op straat toch goed te halen zijn lijkt me.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Motzippaldy op 23 mei, 2008, 16:23:51
Citaat van: Herr Tod op 22 mei, 2008, 14:21:32


Nu ff wachten op een vriendelijke regenbui en over een paar weken eens kijken hoe snel ze slijten. Ik rij met 2.2 bar in de voorband en 2.4 bar in de achterband.


Veel slechter dan MPP 2TC  :-X

Citaat van: Herr Tod op 22 mei, 2008, 14:21:32

Bridgestone rules :yes6rs: :thumbsup:

:rofl:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 04 juni, 2008, 23:19:28
Ik zeg eens voorzichtig dat ze op het natte ook beter zijn dan de 2CT. Zo tot een 40 graden (geschat) hellingshoek zijn ze echt ok, als je dan gas er op gaat zetten begint de achterband wat te schuiven, naar grip te zoeken.... en die vindt hij ook :mrgreen: Om te kijken wat de maximale hellingshoek is voelde ik me vanavond niet dwazig genoeg... komt nog :-X

Ik denk dat ik mijn nieuwe favoriete band heb gevonden :worship-cool:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Mounty op 05 juni, 2008, 05:51:02
Wat een bandje al niet kan doen....ik heb een nieuwe band op het voorwiel laten leggen...een Dunlop sportmax GT501 of zoiets  :mrgreen: merk meteen verschil met sturen en remmen. Stuurt nu veel scherper en zonder kiepeffect... Ook na het vervangen van de achteband stuurde hij al iets anders, dat weet ik aan het feit dat er eerst een maatje te breed op de velg lag (150 ipv 140) Ik heb me nu aan de orginele maten gehouden, ook wat hoogte etc betreft. Merkbaar...zeer merkbaar.
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 05 juni, 2008, 17:30:44
En dan is dat op zich nog een poep band :oops: ... als je 17 inch velgen hebt dan moet je gewoon een Pilot Power pakken :yes6rs:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Mounty op 05 juni, 2008, 19:49:37
Citaat van: Herr Tod op 05 juni, 2008, 17:30:44
En dan is dat op zich nog een poep band :oops: ... als je 17 inch velgen hebt dan moet je gewoon een Pilot Power pakken :yes6rs:
16 voor en 18 achter...de motor is 20 jaar oud...
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 12 juli, 2008, 17:48:15
Ik keek net bij het afstappen naar de voorband van de Bandit.... die is blauw op de zijkant :shock: Hendig ruig die banden, wat je daar allemaal mee kunt op openbaar hobbel asfalt :worship-cool:
Titel: Re: Bridgestone Battlax BT-016
Bericht door: Herr Tod op 26 augustus, 2008, 22:07:09
Nu ook een test gedaan met de GSX-R. De achterband is super, grip en gevoel is gewoon prima. In de regen wat minder gevoel maar wel veel grip. De voorband wilde niet echt werken, stuurde niet helemaal zoals ik het graag heb en na ongeveer 3500 km was die op. Ondanks dat was de grip wel voldoende maar het stuurde echt zwaar op het laatste.

Nu is de voorband vervangen voor een gebruikte Michelin Power Race... subliem :worship-cool: Twee tegenpolen, Michelin en Bridgestone, werken prima samen :yes6rs: